De Italiaanse autobouwer Ferrari heeft deze week zijn nieuwste model voorgesteld: de F80. Er zullen slechts 799 exemplaren van worden gemaakt, elk met een prijskaartje van 3,6 miljoen euro.
Wat is de duurste Ferrari aller tijden? De duurste Ferrari aller tijden is de Ferrari 250 GTO uit 1962 , die voor maar liefst $ 70 miljoen werd verkocht in een privéverkoop.
Ferrari heeft de Nederlandse prijzen van drie nieuwe modellen vastgesteld. De Spider-versies van de F8 en 812 kosten respectievelijk 338.843 euro en 429.137 euro, terwijl het nieuwe topmodel SF90 Stradale ruim 450.000 euro moet opbrengen.
De 250 GTO is door Scuderia Ferrari gebruikt op de Nürburgring en heeft zelfs Le Mans gereden met Mike Parkes en Lorenzo Bandini achter het stuur. Een bijzondere auto dus met een rijke geschiedenis. En dat is flink geld waard!
Wat maakt de Ferrari 250 GTO's zo ongelooflijk speciaal dat ze zulke prijzen opbrengen? Ten eerste is het de laatste evolutie van Ferrari's beroemde 250-model, de eerste Ferrari GT Berlinetta met een vijfversnellingsbak. Ten tweede is de 250 de laatste geweldige GT-auto met voorin geplaatste motor, aangezien het ontwerp evolueerde naar een middenmotor.
Wat is de duurste auto ooit? De duurste auto ooit is de Mercedes-Benz 300 SL Uhlenhaut Coupé en we denken niet dat dat snel zal veranderen. Deze auto werd in 2022 door RM Sotheby's geveild voor 142 miljoen dollar. Er zijn twee prototypes van gebouwd, en het andere exemplaar is eigendom van Mercedes zelf.
812 Superfast. Bij de lancering op de Autosalon van Genève 2017 was de 812 Superfast de krachtigste en snelste Ferrari uit de geschiedenis.
Naast modellen in beperkte oplage, zoals de nieuwe Daytona SP3, is de enige manier om tegenwoordig een fantastische V12-motor in een Ferrari te krijgen, een 812 te kopen. Voor 2022 is de 812 verkrijgbaar in zowel de GTS- als de nieuwe Competizione-uitvoering , beide aangedreven door een 6,5-liter V12.
Een Ferrari F40 kost als occasion ongeveer twee miljoen euro.In perfecte staat kunnen ze zelfs meer dan drie miljoen euro zijn! Hoe lang werd de Ferrari F40 gebouwd? De Ferrari F40 werd gebouwd van 1987 tot 1992.
De Italiaanse autobouwer Ferrari heeft deze week zijn nieuwste model voorgesteld: de F80. Er zullen slechts 799 exemplaren van worden gemaakt, elk met een prijskaartje van 3,6 miljoen euro.
Als Ferrari-eigenaar word je onderdeel van deze legendarische reis. Investeringswaarde: Ferrari-supercars zijn niet zomaar voertuigen; ze zijn waardevolle investeringen . Veel Ferrari-modellen worden in de loop van de tijd meer waard. De Ferrari 250 GTO is bijvoorbeeld vandaag de dag miljoenen waard.
Iedereen kan een Ferrari kopen, het zijn de auto's met beperkte productie die je niet kunt kopen.
NEW YORK – Een Ferrari 330 LM / 250 GTO uit 1962 van Scaglietti, de gewilde Italiaanse carrosseriebouwer, werd maandag voor 51,7 miljoen dollar (70,2 miljoen Singaporese dollar) geveild bij RM Sotheby's in New York City.
Slechts 77 auto's zijn ooit voor meer dan $ 10 miljoen verkocht op een openbare veiling met het wereldrecord voor de duurste auto ooit $ 143 miljoen betaald voor een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955. Slechts 76 auto's zijn ooit voor meer dan $ 10 miljoen (nominaal) verkocht op een openbare veiling.
Hoewel beide auto's dezelfde ongelooflijke 6,5-liter V12-motor hebben, die 789 pk en 530 lb/ft koppel produceert, is de Ferrari 812 Superfast iets sneller ; dat geldt voor auto's met een vast dak en cabrioletvarianten met een meer optimale aerodynamica en een lager gewicht (ongeveer 165 pond).
Prijzen beginnen bij ongeveer 350.000 euro voor een 812 Superfast en lopen op tot bijna 2 miljoen euro voor een 812 Competizione.
De meest bekende Ferrari wagen
De auto staat bekend als de auto met de scherpe luchtsleuven. Hoewel de 1992 Ferrari Testarossa de laatste versie is die van deze sportwagen is geproduceerd, wordt dit model nog altijd gezien als een van de meest populaire oudere modellen van het merk.
De SF90 XX Stradale is Ferrari's snelste straatauto ooit.
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
Ferrari met meeste pk's
Uniek aan de Ferrari SF90 Stradale zijn de krachtige V8-motor en maar liefst drie elektromotoren die een totaal van 1.000 pk en 900 Nm leveren. Nog nooit had een Ferrari zoveel pk.
Het blijkt een Argentijnse voetballer en het is niet Lionel Messi. Voetbalfans kennen hem ongetwijfeld, maar bij velen zal zijn naam toch niet direct een belletje doen rinkelen: de koper van de nieuwste Rolls-Royce heet namelijk Mauro Icardi, speler bij het Turkse Galatasaray.
Niet zilver, niet goud, maar het voor velen onbekende rodium is momenteel het duurste edelmetaal ter wereld.
Zo is hij onder andere gespot in de bekende Bentley Continental GT tijdens zijn periode bij Manchester United, maar deze is inmiddels verkocht. Verder reed hij onder andere in een Audi RS6, Rolls-Royce Phantom, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Porsche Cayenne, Audi Q7 en BMW M6.