In het onderzoek gaat het om jongeren in de leeftijdscategorie van 12 tot en met 20 jaar. Volgens Telecompaper is Apple de afgelopen twee jaar marktleider geweest. Eind 2015 was 38% van de Nederlandse jongeren in het bezit van een iPhone. Daarnaast had 34% van de Nederlandse jongeren een Samsung smartphone.
Apple komt regelmatig in het nieuws, met name omdat de grote macht van het bedrijf zou leiden tot oneerlijke concurrentie. De techreus staat bekend om innovaties als de iPod, iPhone en iPad, en is zo uitgegroeid tot een van de grootste techbedrijven ter wereld.
Apple heeft wereldwijd meer dan 860 miljoen betalende klanten, meldt het bedrijf bij de bekendmaking van zijn recentste kwartaalcijfers. Het gaat dan om mensen met een abonnement bij minstens één dienst van Apple, zoals Apple Music, Apple TV+ of iCloud. Dit soort diensten worden steeds belangrijker voor Apple.
Apple bevindt zich in een open speelveld, dit houdt in dat de eigen identiteit overeenkomt met de perceptie van de markt. Nu Apple in deze kwadrant positioneert houdt het niet in dat zij rustig kunnen afwachten hoe de overige concurrenten reageren.
Strategie: hierbij gaat het om het kiezen van doelgroepen en het positioneren van de producten en diensten. Voor de marketingstrategie wordt vaak het acroniem SDP of STP gebruikt: segmentatie (segmenting), doelgroepkeus (targeting) en positionering.
Positioneren is het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie in het hoofd van uw (ideale) klant. Door een goede positionering krijgt u een voorkeurspositie bij uw doelgroep. Uw doelgroep zal uw merken, producten, diensten en oplossingen als eerste overwegen en als beste waarderen.
Apples bekendste en meest verkochte product is waarschijnlijk de iPhone, een smartphone waarvan de eerste versie in de zomer van 2007 uitkwam.
door Steve Jobs, Steve Wozniak en Ronald Wayne. Steve Jobs heeft de naam Apple bedacht toen hij in de jaren zeventig enkel fruit at en bijna te laat was om een naam in te dienen. Jobs dreigde om het bedrijf Apple te noemen, tenzij iemand met een alternatief kwam. Dat gebeurde niet, waardoor de naam Apple bleef hangen.
Producent van de Mac-serie (Apple-computers) zoals iMac, MacBook Air, MacBook Pro, Mac Studio en het bijbehorende besturingssysteem MacOS. Maar ook van de iPad en iPhone met het besturingssysteem iOS. De betekenis van dit Engelse woord is 'appel'. Dit komt terug in het logo van het bedrijf: een appel met een hap eruit.
Conclusie. Of iOS of Android voor jou de beste keuze is, is afhankelijk van wat jij belangrijk vindt. Waar iOS erg gebruiksvriendelijk is, heb je met Android de mogelijkheid om je toestel te personaliseren. Verder ben je met iOS minstens 5 jaar lang verzekerd van snelle software- en beveiligingsupdates.
Er zijn nog andere redenen voor de hoge prijzen van Apple. Voor een, Apple besteedt veel aan onderzoek en ontwikkeling om nieuwe en innovatieve te creëren producten. Ze hebben ook strenge kwaliteitscontrolemaatregelen, die de productiekosten opdrijven.
2007: iPhone 2G, de eerste iPhone ooit!
Apple's missie luid als volgt: "Apple zet zich in om studenten, docenten, creatieve professionals en consumenten over de hele wereld in om de beste persoonlijke computerervaring te bieden met innovatieve hardware, software en internet mogelijkheden." Het globale branding succes is nauw verbonden aan deze missie, omdat ...
De iPhone 13 gaat op 17 september in de voorverkoop en ligt op 24 september in de winkels. De startprijs is € 909, en dat wijkt niet af van de iPhone 12 startprijs bij release. Wel is het zo dat je daar dit jaar 2 keer meer opslag voor krijgt. Het goedkoopste model heeft 128 GB opslag, tegenover 64 GB vorig jaar.
Alleen al in de laatste vier jaar zijn er 1,5 miljard Android gebruikers bijgekomen. Daarmee is Android groter dan iOS of Windows. Ter vergelijking: Apple software (iOS en macOS) staat op 1,4 miljard apparaten, waaronder 900 miljoen iPhones.
In totaal boekte Apple een recordomzet van 123,9 miljard dollar, waar dat een jaar geleden nog 95,7 miljard dollar was. Ook op het vlak van de winst deed het bedrijf goede zaken. Die steeg van 28,8 miljard dollar naar 34,6 miljard dollar.
iPhone 14 Pro Max het populairst
De iPhone 14 en iPhone 14 Pro volgen met ieder 26 procent op de voet en de iPhone 14 Max blijft achter met 19 procent.
1. iPhone 5S Zwart 32GB. De iPhone 5S Zwart 32GB is een populair model en de best verkochte iPhone.
De iPhone 13 is de nieuwste 6,1-inch iPhone die in september 2021 werd onthuld. Het is de opvolger van de standaard iPhone 12 van voorgaand jaar. Zoek je een smartphone voor gewone gebruikers en heb je de Pro-functies van de duurdere modellen niet echt nodig, dan is de iPhone 13 precies wat je zoekt.
Een merkstrategie (ook wel merkontwikkelingsstrategie genoemd) is een langetermijnplan om een reeks langetermijndoelen te bereiken die uiteindelijk resulteren in herkenning van en voorkeur voor je merk door de consument.
Het merk bepaalt je waarde, maakt het onderscheid en versterkt (of verslechtert) het imago. Een merk is dus meer dan alleen een naam van een bedrijf, product of de genoemde koe. Zowel onderneming als consument kunnen niet meer zonder.