Hierdoor is het ontzettend belangrijk om te posten tijdens piekuren voor maximale betrokkenheid bij je post, Instagram Story of Reel. Dit zijn de piekmomenten op Instagram: Woensdag om 12:00 uur 's ochtends. Donderdagavond na 18:00 uur.
Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag. Slechtste dagen: zondag en maandag.
Er kunnen natuurlijk verschillende trends zijn voor verschillende industrieën, maar over alle industrieën wereldwijd is de beste tijd om op een zaterdagochtend op Instagram te posten tussen 10 uur 's ochtends en 1 uur 's middags.
Bij je Instagram-bedrijfsprofiel ga je naar 'Statistieken', tik je op 'Je doelgroep' en zie je onderaan de tijden en dagen waarop jouw volgers het meest actief zijn. Bij Facebook kun je dit ook zien.
Over het algemeen zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten: Maandag, dinsdag en vrijdag van 10–11 uur, koffiepauze. Dinsdag om 14.00 uur, om te profiteren van de dip na de lunch. Tussen 9.00 – 17.00 uur tijdens het weekend.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
01 Het beste tijdstip om te posten is tussen 12.00 uur en 15.00 uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 02 En op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 13.00 uur.
Je blijft de persoon volgen, maar krijgt zijn of haar posts en stories niet meer te zien. De andere persoon krijgt geen melding van jouw actie en zo kun je dus volledig anoniem iemand 'ontvolgen'. Je kan iemand muten door naar de profiel van deze persoon te gaan.
Hoewel je een afbeelding handmatig kunt bijsnijden en op maat kunt maken voor een verhaal, is de aanbevolen maat voor Instagram-verhalen 1080 bij 1920 pixels (een beeldverhouding van 9:16). Dit geldt voor foto's en video's. Maak de afbeeldingen eenvoudig op maat met de tool Formaat wijzigen.
Instagram is een gratis social media kanaal waarbij het draait om foto's en filmpjes delen met uw volgers. Het wordt ook vaak afgekort naar Insta. U kunt een foto bewerken en plaatsen en vervolgens kunnen uw volgers deze 'vind-ik-leuken' en erop reageren. Instagram wordt gebruikt als app op de smartphone.
Een bericht maken in Instagram is eenvoudig. Tik op het plusje onderaan in de app, kies de foto of video die je wilt plaatsen en voeg een beschrijving toe. Oh ja, vergeet je #hashtags niet! Die zorgen namelijk voor een groot gedeelte van de zichtbaarheid van het bericht.
De eenvoudigste manier om te controleren op fake Instagram volgers is door gebruik te maken van een fake instagram volger tool. Een fake volg tool is een hulpmiddel dat een account analyseert en u vertelt hoeveel fake volgers en/of echte Instagram volgers het account heeft. Een van de meest populaire is IG Audit.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Deze spookvolgers kun je verwijderen uit je lijst met volgers (zij volgen jou dan niet meer) en uit je lijst van mensen die jij volgt (zodat jij hen ook niet meer volgt). Het gevolg is dus iets minder volgers, maar wel relatief meer betrokken volgers, en dus een hogere engagement en effectief bereik.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Wat is nu de juiste frequentie? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je het beste iets kunt posten als het bereik van de vorige post substantieel is afgenomen. Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten.
Hoe vaak je moet posten op Instagram als bedrijf hangt erg af van het soort bedrijf dat je bent. Over het algemeen gezien moet je als bedrijf minimaal 2 tot 3 keer per week een bericht op Instagram plaatsen. Zo blijf je up to date en kun je engagement met je volgers opbouwen.