De term wordt gebruikt voor adverteren via diverse media. CPM staat voor de prijs per 1.000 impressies of views. Ook de uitdrukking 'cost per thousand' wordt gebruikt. Het gaat dus om de prijs die de adverteerder wil betalen om zijn advertentie 1.000 keer te tonen aan potentiële klanten.
CPM staat voor cost per thousand impressions, oftewel kosten per 1000 vertoningen. Adverteerders die op basis van CPM adverteren, stellen hun gewenste prijs per 1000 vertoonde advertenties in en betalen telkens wanneer hun advertentie wordt getoond.
CPM (Cost per Mille)
De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
CPT of CPM bereken je door de kosten van de advertentie te delen door het aantal vertoningen (per duizend gerekend). Dit zijn wel advertenties waar je betaalt voor het plaatsten van de banner of afbeelding en dus niet per interactie (klik, actie, verkoop) met de potentiële klant.
CPC staat voor 'Cost per click'. CPL staat voor 'Cost per lead'. CPM staat voor 'Cost per mille' en CPS staat voor 'Cost per sale'. Bij adverteren wordt er vaak gekozen voor een van bovenstaande manieren van vergoeden.
CPC is de Cost Per Click (kosten per klik), oftewel het bedrag dat je betaalt voor iedere klik op één van jouw advertenties in een SEA campagne. Die CPC wordt bepaalt door verschillende factoren, zoals jouw maximale bod en je kwaliteitsscore. Ook de scores van de advertenties waarmee jij concurreert hebben invloed.
Wat is een goede CPC? €0.01 tot €0.19: uitstekend.€0.20 tot €0.39: gemiddeld en goed.€0.40 tot €0.79: zeker niet slecht, maar je gaat al de dure kant op.
Hoe groter het aantal mensen dat een banner of commercial ziet, des te hoger de kans op een conversie. Betalen per keer dat een een banner wordt vertoond is eigenlijk onmogelijk, de kosten liggen te laag. Daarom wordt er vaak geteld in duizendvoud, deze term hiervoor is Cost Per Mille of Cost Per Thousand.
De afkorting CPM is een KPI die staat voor Cost Per Mille. Hierbij berekent Facebook de kosten per 1000 vertoningen.
CPM. CPM (kosten per 1000 vertoningen) is een statistiek die aangeeft hoeveel geld adverteerders uitgeven om op YouTube advertenties te tonen. Je ziet een aantal verschillende CPM-gegevens in YouTube Analytics: CPM: De kosten die een adverteerder betaalt voor 1000 advertentievertoningen.
Met Performance Max kunt u prestaties verbeteren op basis van uw opgegeven conversiedoelen, zodat u meer conversies en waarde behaalt door de prestaties in realtime en voor verschillende kanalen te optimaliseren met behulp van Slim bieden.
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
De voordelen van performance marketing
Het grootste voordeel van performance marketing is dat het 100 procent meetbaar is. Dankzij de nieuwste technologieën en de geavanceerde advertentieplatformen worden al je campagnedata bijgehouden.
Cerebrale parese (CP) is een houding- en bewegingsstoornis die veroorzaakt wordt door een beschadiging van de hersenen. Die beschadiging ontstaat voor of tijdens de geboorte of in het eerste levensjaar. Bij mensen met CP functioneert een deel van de hersenen niet of anders.
Continuous Passive Motion (CPM) is een behandeltechniek die vaak wordt gebruikt na een trauma of operatie, waarbij een gemotoriseerd apparaat de spieren, pezen en gewrichten continu passief laat bewegen. Het doel hiervan is om de mobiliteit van het gewricht te behouden en ROM (Range of Motion) te voorkomen.
De afkorting 'CAM' staat voor “Computer Aided Manufacturing”. Met CAM wordt aangegeven dat producten daadwerkelijk worden gefabriceerd of geproduceerd door middel van software op de computer. CAD is een afkorting die staat voor “Computer Aided Design”.
En tegen 2021 heeft Facebook het opnieuw 4x gedaan groei tot $114.9 miljard aan advertentie-inkomsten!
1. Facebook Advertising levert groot bereik op
Het aantal gebruikers van Facebook blijft enorm hoog. In Nederland gebruiken 10,4 miljoen mensen het platform en dagelijks openen maar liefst 7,1 miljoen mensen Facebook. Met het gebruik van Facebook Advertising wordt daarom een groot publiek bereikt.
De gemiddelde kosten per klik ('Gem. CPC') worden berekend door de totale kosten van uw klikken te delen door het totale aantal klikken.
Wat een hoge CPC is hangt af van de ROAS of ROI van je campagne. Zo kan € 0,50 al een (te) hoge CPC zijn, maar deze grens kan ook pas bereikt worden bij € 40 euro per klik. Een goede CPC is een CPC die lager is dan de gemiddelde bezoekerswaarde.
Gemiddeld gezien hebben de zoekwoorden een gemiddelde kost-per-klik tussen de €1 en €2 in het zoeknetwerk. In het displaynetwerk zijn de klikken vaak goedkoper, meestal onder €1. Maar natuurlijk zijn er veel competitieve markten, waardoor de kost-per-kliks veel hoger kunnen liggen.
CPC is belangrijk voor marketeers om te overwegen, omdat het meet wat de prijs is voor de betaalde advertentiecampagnes van een merk. Het doel van marketeers zou moeten zijn om de prijs van klikken te verlagen en tegelijkertijd klikken van hoge kwaliteit te cultiveren, met als gevolg tevreden klanten.
Onder de werkelijke kosten per klik (werkelijke CPC) verstaan we het uiteindelijke bedrag dat u per klik betaalt. Vaak betaalt u minder (soms zelfs veel minder) dan uw maximale bod op basis van kosten per klik (max. CPC-bod), het hoogste bedrag dat normaal gesproken in rekening wordt gebracht voor een klik.
De gemiddelde kosten voor een Google Ads CPC-campagne bedragen € 1,- tot € 2,-. Als je adverteert op het Google Display Netwerk, bedraagt de gemiddelde CPC minder dan € 1,-. Ondertussen bedraagt de gemiddelde CPC voor het Google Search Netwerk € 1,- tot € 2,-.