Als je synchroniseert
Je kunt je gesynchroniseerde gegevens (zoals bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen) bekijken en updaten op al je apparaten. Je logt automatisch in bij Gmail, YouTube, Zoeken en andere Google-services.
Met een wachtwoordzin kun je de Google-cloud gebruiken om je gegevens op te slaan en te synchroniseren zonder dat je deze door Google laat lezen.
Apparaten checken
Ga naar je Google-account. Selecteer in het navigatievenster links de optie Beveiliging. Selecteer in het deelvenster Je apparaten de optie Alle apparaten beheren. Je ziet apparaten waarop je momenteel op je Google-account bent ingelogd of in de afgelopen weken was ingelogd.
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
Synchroniseren houdt in dat je onderdelen tussen je Mac en een iPhone, iPad of iPod touch overzet en up-to-date houdt. Als je bijvoorbeeld een film toevoegt aan je Mac, kun je je apparaten synchroniseren, zodat de film zowel op de Mac als op de iPhone komt te staan.
Over Back-up en synchronisatie
'Back-up en synchronisatie' is een opslagservice waarmee je foto's en video's automatisch worden opgeslagen in je Google-account. Deze foto's en video's zijn toegankelijk vanaf elk apparaat waarop je bent ingelogd op je account.
Een zogenoemde software bounce komt voor als de postbus van de ontvanger vol zit, de mailserver er uit ligt of de mail een te groot bestand bevat. De meeste e-mail diensten zullen soft bounce-berichten opnieuw sturen binnen 72 uur. Een hard bounce wil zeggen dat het e-mail adres ongeldig is.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Back-ups van WhatsApp zijn gekoppeld aan het telefoonnummer en de Google-account waarmee ze gemaakt zijn.
Als je Gmail gebruikt, heb je al een Google-account. Met een Google-account heb je kosteloos toegang tot Google-producten, zoals Drive, Documenten, Agenda en meer.
Let op: Gmail is een dienst van Google. Wijzigt u het wachtwoord, dan gebeurt dat ook voor alle andere Google-diensten. Het kan dus zijn dat u dan ook op uw Android-smartphone of -tablet het nieuwe wachtwoord moet invullen.
Engelse term voor 'rekening' of 'abonnement'. Een account is op internet een combinatie van een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u toegang tot een bepaalde afgeschermde dienst krijgt. U kunt bijvoorbeeld een webmailaccount hebben of een account bij een webwinkel.
Controleer zo of uw accountgegevens gelekt zijn: Ga naar de site haveibeenpwned.com. Klik op Email or phone (international format). Vul uw mailadres in.