Wat gebeurt er als mijn DHL-pakket wordt gestolen?

Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijtraakt?

Geen nood, we staan ook voor je klaar als we een fout maken. Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat moet je doen als je pakket is gestolen?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kun je DHL aansprakelijk stellen?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wie is aansprakelijk als een pakket zoek raakt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

DHL "verloor" mijn AirTag-pakket (maar ik wist waar het was)

24 gerelateerde vragen gevonden

Wie betaalt als een pakket wordt gestolen?

Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie betaalt de kosten van vermiste pakketten?

Uw artikel is bezorgd door een koerier

Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DHL verantwoordelijk?

DHL is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket is afgeleverd. Wanneer een bezorger je bestelling op de afgesproken plek achterlaat, registreert hij dit en zie je dit terug in track en trace. Je ontvangt hierover ook bericht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van DHL?

Vraag de verzender of de zending al is overgedragen aan DHL en zo nodig een onderzoek in te stellen. Als een zending op "in afwachting van data" staat, heeft de sorteerautomaat nog niet alle zendingsgegevens verwerkt. Maak je geen zorgen! Dit komt vanzelf goed, meestal binnen één tot twee werkdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Is een DHL pakket verzekerd?

Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat als je pakje gestolen wordt?

Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat doen dieven met gestolen pakketten?

Wat doen dieven met gestolen pakketten? Veel dieven stelen omdat ze gewoon de kans hebben. Ze zien een pakket een paar dagen liggen en denken dat het makkelijk te stelen is. Ze kunnen je pakket houden, het verkopen in een pandjeshuis of Craigslist, of het zelfs opnieuw cadeau doen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen bij DHL?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat moet u doen als een pakket bij DHL wordt gestolen?

Zending beschadigd of verloren

Neem binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan wat er is gebeurd. Na onderzoek laten wij u weten of u een claim kunt indienen. U kunt uw claim eenvoudig online indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DHL aansprakelijk voor verloren pakketten?

DHL Express verzendverzekering omvat dekking in het geval van verlies of schade tijdens het transport . Het is gescheiden van onze standaard aansprakelijkheid, die slechts een deel van de waarde van uw zending dekt in het geval van direct verlies of schade tijdens het transport, zonder extra kosten voor u.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kun je DHL aanklagen?

Kom je er niet uit met de verzender? Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat gebeurt er als DHL je pakket kwijtraakt?

Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat moet ik doen als mijn pakket niet door DHL wordt bezorgd?

Mocht uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd zijn aangekomen, neem dan contact op met uw handelaar of online shop . De handelaar of online shop kan als onze contractpartner een onderzoek starten naar verloren items.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als je pakket gestolen is?

U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden. U bent de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gaat er mis bij DHL?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice.Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Hoeveel pakketten raken kwijt?

DHL laat weten dat van de ruim 230 miljoen pakketten per jaar een 'verwaarloosbaar percentage' zoekraakt, dankzij track-and-tracetechnieken. 'Met de groei van e-commerce kun je ook verwachten dat kwaadwillenden meer dan voorheen interesse hebben in deze markt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fd.nl

Kan ik mijn geld terugkrijgen als mijn pakket wordt gestolen?

Het kan riskant zijn om een ​​koerier uw levering op een 'veilige plek' te laten achterlaten. Als het wordt gestolen, kunnen sommige retailers of koeriers beweren dat het niet hun schuld is. Veel retailers zijn echter bereid om te helpen en kunnen het artikel vervangen of een terugbetaling doen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik doen als er een pakketje bezorgd wordt, maar dat niet het geval is?

Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als uw retourzending kwijtraakt?

Het kan soms even duren voordat de retailer of verkoper bevestigt dat ze uw pakket hebben ontvangen. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds u uw pakket heeft overhandigd voor retournering, en uw retailer zegt dat ze uw pakket niet hebben ontvangen, dan moet u om een ​​onderzoek vragen naar het ontbrekende geretourneerde pakket .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen