Wat gebeurt er als DHL je pakketje kwijt raakt?

Op het moment dat je pakket zoekraakt, is het aan hem om het product opnieuw te verzenden of het geld te restitueren. Als de advertentie stelt dat je het product moet ophalen, maar jij hebt de verkoper toch gevraagd het op te sturen, dan is dit jouw eigen risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat gebeurt er als je pakket kwijt raakt?

Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden. Vermeldt de advertentie dat je het artikel moet ophalen? En vraag je als koper toch om het op te sturen? Dan is dit voor eigen risico.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet ik doen als pakket kwijt is DHL?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op duic.nl

Is pakket verzekerd bij DHL?

* Met een verzekering krijg je meer vergoed. Je pakketje verzekeren is zo gepiept. In My DHL Parcel vink je het vakje 'Verzekering tot €500' aan, en je zending is verzekerd. Óf je regelt het via de website of een balie- medewerker van een DHL ServicePoint.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

42 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang duurt een onderzoek van DHL?

Er wordt een onderzoek opgestart. We moeten 5 dagen wachten en dan krijgen we de uitslag van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Is DHL aansprakelijk voor schade?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Wie draagt risico bij verzending?

U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt. In deze situaties zijn consumenten zelf verantwoordelijk voor bezorging: Zij kiezen een andere vervoerder dan de vervoerders die u aanbiedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Hoe vaak raakt post kwijt?

We bezorgen elke week 35 miljoen poststukken zonder track en trace, en dat gaat bijna altijd goed. Maar soms raakt er wel eens een poststuk kwijt. We kunnen dan helaas niet onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Post zonder track & trace kunnen we namelijk niet volgen in onze systemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor zoekgeraakte post?

Alleen de verzender kan aan het postbedrijf vragen om uw post te zoeken. Als ontvanger kunt u geen andere vervolgstappen nemen. Bijvoorbeeld naar de Geschillencommissie of naar de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Waar blijft me pakketje DHL?

Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoeveel vergoeding DHL?

Wist je dat je altijd beschermd bent tegen schade en verlies van je pakket? Voor elke zending geldt een standaardvergoeding van €3,40 per kilo – hier heb je wettelijk recht op. Als je het pakket hebt verzekerd, is de vergoeding hoger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wat betekent pakket nog niet gevonden?

Nog steeds niet gevonden? Dan ziet het ernaar uit dat we de zending nog niet hebben ontvangen van de afzender. In dat geval vragen we je om nog wat geduld te hebben en het later nog eens te proberen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor kwijtraken pakket Marktplaats?

Bij een verkoop van bedrijf aan consument is het bedrijf altijd aansprakelijk voor het kwijtraken. Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.iusmentis.com

Waar kan ik verloren pakketjes kopen?

Concurrerende Prijzen - Zerostock biedt eerlijke en concurrerende prijzen, zodat u optimaal profiteert van het doorverkopen van uw verloren pakketten. Milieuvriendelijk - Door uw verloren postpakketten te verkopen aan Zerostock, helpt u mee aan een duurzamere toekomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zerostock.nl

Hoe worden pakketjes gecontroleerd?

Douane controleert inhoud pakket

Klopt de omschrijving of inhoud van uw pakket niet? Dan neemt de koeriersdienst contact op met de Douane. Als de Douane vermoedt dat het om illegale goederen gaat, controleert de Douane de inhoud van het pakket. Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Is een pakket verzekerd?

De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket. Je pakket verzekerd versturen kan alleen via een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel kost het om een pakket verzekerd te versturen?

Wat kost verzekerd versturen? Een brief verzekerd versturen kost € 15,20.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als ik mijn verzendbewijs kwijt ben?

Je kan de track & trace informatie raadplegen en gebruiken als bewijs van verzending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe kan ik DHL telefonisch bereiken?

Via het informatienummer 0900/20009 kan je als consument ontvanger informatie opvragen over een pakket dat via DHL eCommerce naar jou onderweg is vanuit binnen- of buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Wie is er verantwoordelijk voor retour?

Het risico van verzending verschuift niet door een antwoordnummer of retourlabel. Het is namelijk de consument die het pakket afgeeft en daarmee is de consument de opdrachtgever van het bedrijf dat het pakket vervoert en moet bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wie is verantwoordelijk voor pakketje?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als pakket kwijt raakt Vinted?

Het pakket is niet aangekomen
  1. Klik 'Neem contact met ons op' onderaan deze pagina. Verstrek ons: Je voor- en achternaam. ...
  2. Klik op 'Probleem versturen' om een terugbetalingsverzoek aan te vragen. Zodra je het terugbetalingsverzoek aanvraagt bij de verkoper, wordt de bestelling geannuleerd. ...
  3. Het probleem wordt onderzocht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vinted.nl

Hoe stel ik de tegenpartij aansprakelijk?

Wanneer je schade wil verhalen op een tegenpartij moet je iemand eerst aansprakelijk stellen voor de schade. Dit gebeurt altijd schriftelijk. De gegevens van de tegenpartij worden uitgezocht en de tegenpartij wordt officieel aansprakelijk gesteld. Het is belangrijk dat dit zo snel mogelijk gebeurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nab.nl

Populaire vragen