Wat doet Zara met retouren?

Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Wat doet Zalando met geretourneerde spullen?

Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens. Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je je terugbetaling binnen 5 werkdagen* op je bankrekening verwachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando.nl

Wat gebeurt er met teruggestuurde pakketjes?

De pakjes die we online kopen en vaak gratis terugsturen, worden steeds vaker vernietigd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zweedse Universiteit van Lund. Vorig jaar alleen is in Europa voor 22 miljard euro aan teruggestuurde kleding en elektrische producten op het stort beland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vrt.be

Hoe lang duurt het voordat je je geld terugkrijgt Zara?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de terugbetaling is gedaan. Als er meer dan 14 dagen zijn verstreken en je hebt het bedrag nog niet teruggekregen, neem dan deze bevestiging mee naar je bank, zodat deze je kan helpen het proces te versnellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Wat gebeurt er met kleding die je terugstuurt shein?

Retourneer met ons DHL of Mondial Relay retourlabel: Het eerste retourlabel is gratis bij uw retourzending voor elke bestelling vanaf 22/3/2021. Elk extra retouretiket voor dezelfde bestelling kost € 4,50, wat van je terugbetaling wordt afgetrokken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.shein.com

WIE IS MIJN VRIEND? & WAAROM VLOG IK NU? - BIBI Q&A

40 gerelateerde vragen gevonden

Wat gebeurt er met kleding die niet verkocht worden?

Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat gebeurt er met retour?

Een geretourneerd product moet worden gecontroleerd op verkoopbaarheid en dan opnieuw worden verpakt, ingevoerd in het systeem en teruggeplaatst in het magazijn. De (menselijke) handelingen die dat proces vereist kosten vaak meer dan het oplevert om ze opnieuw te verkopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Kan je Zara retourneren zonder bon?

Let op: om een artikel te ruilen, is het verplicht om de aankoopbon of je Zara QR-code te tonen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Hoeveel kost retouren Zara?

Je kunt je artikelen retourneren door je pakket naar een ophaalpunt te brengen. De kosten per retouraanvraag zijn 1,95 EUR, deze worden in mindering gebracht op je terugbetaling. Als je de aankoop hebt gedaan als geregistreerde gebruiker, kun je een retournering aanvragen in de sectie Retourneringen in je account.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Kan je Zara online retourneren in de winkel?

U kunt het product aan ons retourneren in elke ZARA-winkel in uw land of door het mee te geven aan de Koerier die door ons is geregeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op static.zara.net

Wat gebeurt er met pakketjes die niet worden opgehaald?

Als die ook niet open doen of het pakket niet willen aannemen, gaat het naar een pakketpunt van PostNL.Als het daar na een week nog niet is opgehaald, gaat het retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Wat doet Bonprix met retouren?

We betalen je terug van zodra we je retour of een bewijs van je ontvangen. De termijn voor de terugbetaling duurt ongeveer 7 dagen. We betalen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug overeenkomstig de hieronder vermelde voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bonprix-fl.be

Hoeveel kleding wordt er geretourneerd?

Online retailers weten vaak niet wat ze moeten doen met de teruggestuurde artikelen. In bijvoorbeeld de fashionbranche blijven er in Nederland jaarlijks zo'n 21,5 miljoen kledingstukken liggen en slechts 3% wordt gerecycled.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brantjes.com

Wat gebeurt er met retour kleding H&M?

Met je ontvangstbewijs kun je items die je in de winkel hebt aangekocht binnen de 31 dagen retourneren. In geval van retour zal het bedrag op een bankkaart naar keuze worden terugbetaald. Bij gebrek aan een geldige bankkaart, behoudt H&M het recht om een terugbetaling te doen op een tegoedkaart.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op www2.hm.com

Wat gebeurt er als je Zalando niet betaalt?

Als je binnen de betalingstermijn van 14 dagen besluit om artikelen te retourneren, hoef je enkel de artikelen te betalen die je houdt. Als je pas na deze 14 dagen besluit om iets te retourneren verzoeken wij je om de volledige factuur te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando.nl

Kan je ondergoed retourneren Zalando?

Dit is mogelijk indien de artikelen ongedragen zijn, in originele staat en voorzien zijn van de originele labels. Het op een hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando.nl

Wie betaalt de retourkosten?

Verrekentruc. In de wet staat dat de webwinkel bij een retourzending alles wat de klant heeft betaald, moet terugbetalen. We zien toch nog steeds dat webwinkels de retourkosten verrekenen met de terug te betalen bezorgkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat kost retourneren H&M?

De waarde van de teruggestuurde items (minus de retourkosten van € 1,99) wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen verrekend of terugbetaald via dezelfde betaalwijze die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. De retourkosten van €1.99 worden (indien je retourneert) per bestelling verrekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op www2.hm.com

Hoe kom ik in contact met Zara?

Klantenservice
  • Chat. Ma-Vrij: 8:30 tot 19:30. Ma-Vrij: 8:30 tot 19:30. Za: 10:00 tot 16:00.
  • WHATSAPP. Ma-Vrij: 8:30 tot 19:30. Za: 10:00 tot 16:00. Voor meer informatie zie het privacybeleid op onze website.
  • Facebook. ZARACare.
  • Twitter. @Zara_care.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zara.com

Is een winkel verplicht om geld terug te geven?

Geen bedenktijd aankoop winkel

Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kan een winkel retour weigeren?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is een kassabon verplicht?

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht. Dat kan bijvoorbeeld ook door een bankafschrift.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat kun je niet retourneren?

Dit kun je niet retourneren
  • Cadeaubonnen en -kaarten.
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet retour mogen (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Digitale artikelen (ebooks, luisterboeken en games)
  • Software abonnementen/producten (waarvan de verzegeling is verbroken)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat kan je niet retourneren?

Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren:
  • Maatwerk.
  • Bederfelijke waar.
  • Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling.
  • Apps en andere downloads.
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling.
  • Losse kranten en tijdschriften.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie is er verantwoordelijk voor retour?

Het teruggestuurde pakket is niet door de ondernemer ontvangen. Op grond van het bepaalde in artikel 6:230s van het Burgerlijk Wetboek is het aan een consument om te zorgen voor terugzending van een artikel bij herroeping van een koopovereenkomst. De consument is daarmee ook de opdrachtgever van de vervoerder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Populaire vragen