Wat betekent de status 'In transit'?'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen.
Over het algemeen betekent de status ; 'In transit' dat de zending nog onderweg is. Dit kan tussen Deutsche Post en de lokale post in het land van bestemming zijn, maar ook tijdens het bezorgen van het pakket in de bus van de lokale vervoerder.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Direct nadat jij het pakketlabel hebt aangemaakt, krijgt de ontvanger een e-mail dat er een pakket naar hem onderweg is. Met onze Predict service ontvangt hij de dag, voordat we het pakket ook daadwerkelijk bezorgen, een e-mail met de geplande bezorgdatum. Hier kan hij eventueel andere bezorginstructies aangeven.
Het geeft aan dat uw zending de plaats van herkomst al heeft verlaten en onderweg is, maar nog niet op de eindbestemming is aangekomen . Tijdens deze fase is uw pakket onderweg en wordt het via het netwerk van de vervoerder vervoerd.
De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.
Op track & trace online of in de app vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Of je nu afzender of ontvanger bent. Of vul hieronder de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in. Dan zie je direct wanneer we je pakket bezorgen.
Je kan je pakket live volgen. Gebruik hiervoor het pakketnummer van de afzender of het P-nummer op het aanbiedingsbericht dat we in de brievenbus hebben achtergelaten. Je kan ook op \'Mijn pakketten\' klikken om de status van je pakket te bekijken.
Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender. Heb je zelf geen tijd om je pakket op te halen? Dan kun je iemand anders vragen dit voor jou te doen.
Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Volgens USPS bedraagt de officiële verwachte levertijd voor de meeste pakketten 2 tot 5 werkdagen. Pakketten die naar bepaalde bestemmingen gaan (waaronder Alaska, Hawaï en bestemmingen in het buitenland) of dozen met verboden artikelen die geïnspecteerd moeten worden, kunnen echter trager worden bezorgd.
Deze status wordt gegeven wanneer uw bestelling nog onderweg is naar het ontvangstdepot. Dit betekent dan ook helaas dat uw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Zodra uw bestelling is aangekomen op het uitleverdepot, zal deze de volgende werkdag in levering gaan.
Verzonden/Onderweg
We hebben de zending ontvangen, deze wordt door ons netwerk verzonden en heeft nu een geplande leverdatum . Zendingen kunnen in deze status blijven totdat ze definitief worden afgeleverd.
Voor ParcelShop-leveringen betekent het dat wanneer uw pakket is gemarkeerd als "onderweg", dit betekent dat het via onze depots naar uw lokale ParcelShop gaat . U ontvangt dan een sms of e-mail wanneer uw pakket klaar is om op te halen.
"Out for Delivery" betekent dat het direct naar uw huis gaat; "On the Way" betekent dat niet . Als een pakket "On the Way" is, is het onderweg naar uw huis, maar het moet nog een eindje reizen voordat het u bereikt. Als het "Out for Delivery" is, bevindt uw pakket zich in een bezorgwagen die dezelfde dag nog naar uw huis onderweg is.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
U kunt uw pakket in de toekomst snel volgen door op de knop 'Volg uw pakket' te klikken in de rechterbovenhoek van onze website en uw DPD-referentienummer in te voeren .
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt.
Onderweg betekent dat het pakket in het verzendproces zit en zich overal kan bevinden. Bezorging in gang betekent dat een vrachtwagen onderweg is om uw pakket af te leveren.
Samengevat, wanneer een bestelling is gemarkeerd als "On Its Way", betekent dit dat het verzendproces in volle gang is en dat uw pakket onderweg is naar u . Hoewel de aankomsttijd varieert op basis van de verzendsnelheid en locatie, is de status een duidelijke indicatie dat uw bestelling onderweg is.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
Als je wilt weten waar je DPD pakket is, kun je Track & Trace gebruiken om je pakket te volgen. Gebruik hiervoor het 14-cijferige pakketnummer of je referentienummer. Wijzig je je plannen? Dan kun je de bezorging eenvoudig online aanpassen.
De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender. Vond je dit antwoord nuttig?