In dit geval zijn dat de cijfers van RAP, PER1 en PER2. Boven elke kolom staat nog een code, b.v. p121 Dit betekent p (periode) 1 (leerjaar 1) 2 (periode 2) 1 (1e cijfer in deze periode).
Deze DeelResultaten zijn alle cijfers in volgorde van de tijd, die voor een bepaald vak zijn behaald. Deze resultaten lopen het hele jaar door. Samenvattend is T3 dus het eindresultaat van het gehele schooljaar, terwijl T1 en T2 deelresultaten zijn.
* Gem P1 = Gemiddelde periode 1 (alleen 1e klas) Gem = Doorlopend gemiddelde van de cijfers Rap = Eindrapportcijfer * B = Begrip* T = Tempo* H = Huiswerk* W = Werkhouding* * Een kolom verschijnt alleen als er een cijfer of tekst is ingevoerd.
In het Engels wordt de PQ-tijd aangeduid met het PR-interval. Daarmee wordt hetzelfde bedoeld: van het begin van de P-top tot de eerste deflectie van het QRS-complex.
Door op een cijfer te gaan staan en te kiezen voor Details, het tabblad aan de rechterkant, kun je zien wat voor weging een cijfer heeft. Ga je op een groen cijferveld staan, een gemiddeld cijfer, dan komt er rechts een tabblad bij met de berekening. Belangrijk zijn hier het aantal cijfers en de weging.
1 t/m 4 betekent geslaagd, 5 betekent niet geslaagd.
Voldoende wil zeggen: 5,5 of hoger.
Op veel basisscholen is echter een rapportageschaal met letters/woorden gebruikelijk; zoals o (onvoldoende), m (matig), v (voldoende), rv (ruim voldoende) en g (goed).
Nota bene (vaak afgekort tot N.B. of NB) betekent: let wel en komt uit het Latijn waar het letterlijk noteer goed betekent, oftewel neem hier goede notitie van.
Voor de leerlingen boven de 18 jaar heeft onze school een voordelige regeling. Althans, dat vindt de schoolleiding. Iemand die meerderjarig is, mag zijn handtekening zetten. Daarmee neem je je ouders het recht af om op het Magister te kunnen kijken.
Doorhalingen en/of wijzigingen maken deze cijferlijst ongeldig. Niet gebruikte regels en vakken in de tabel zijn ongeldig gemaakt. De vermelding "Vr"in plaats van een cijfer betekent "vrijstelling of ontheffing voor dit vak".
Het hacken van het schoolsysteem Magister, dat op ongeveer 75 procent van de scholen wordt gebruikt, lijkt bijvoorbeeld een koud kunstje. Op fora zijn hele topics gewijd aan hoe je schoolsystemen kunt hacken met een 'keylogger'.
Daarbij geldt de regel: 5,5 en alles wat daarboven ligt is voldoende; alles onder 5,5 is onvoldoende.
Schaal van Prima - Factor Tachtig. Hoe gaat het? 'Ja, prima'.
Een refurbished iPhone met de conditie C-grade (zichtbaar gebruikt) heeft meerdere zichtbare gebruikerssporen op het scherm én de behuizing. Deze beschadigingen bestaan onder andere uit krassen en deuken op de behuizing of het beeldscherm van de iPhone.
Hoewel het 1-10 systeem ons erg logisch in de oren klinkt, is dit niet in de rest van de wereld het geval. Een bijkomend nadeel van het omzetten van cijfers is de misvatting in het buitenland dat een 10 een A representeert.
Nee, je mag maximaal 2 vijven OF 1 vijf en 1 vier OF 1 vier hebben op je eindlijst. Met 1 vier en 2 vijven ben je gezakt. M.
Als je bijvoorbeeld een 6,8 en een 6,3 hebt gehaald, dan is dit gemiddeld 6,55. Dit is hoger dan een 6,5 en wordt naar boven afgerond. Je eindcijfer is dan een 7. Ook als je gemiddelde precies een 6,5 zou zijn, wordt dit naar boven afgerond en heb je een 7.
De N-term staat voor normeringsterm. Het is het cijfer dat bepaalt hoe streng je examen wordt nagekeken. Als je een toets met vijftig vragen maakt, komt daar een score uit. Die score laat zien hoeveel vragen je goed had, maar zegt nog niet zoveel over je cijfer.
Op veel basisscholen is echter een rapportage in letters of woorden gebruikelijk, zoals o (onvoldoende), m (matig), v (voldoende), rv (ruim voldoende) en g (goed).
Onderpresteren is vaak zelfbescherming van de leerling(e), om niet buiten de groep van hun 'peers' (= medeleerlingen / gelijken) te vallen.