Situatie A: De groene pijltjes knipperen tijdens de installatie. ). Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
Knipperende pijltjes op de Mediabox Next
Knipperende pijltjes geven aan dat je geen internet verbinding hebt.
Een witte (knipperende) lichtring geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt. Als de lichtring groen knippert wordt er een firmware update geïnstalleerd. Wacht tot de update klaar is en de lichtring verandert.
Start je modem opnieuw op
Af en toe hebben je modem en wifi-versterker een schop onder de kont nodig. Haal de stekker 15 seconden uit het stopcontact. Of gebruik de aan- en uitknop. Je modem is na ongeveer 10 minuten weer volledig opgestart.
Een knipperend lampje betekent dat u moeite hebt met het verbinden met internet. Zorg ervoor dat alle telefoonkabels goed vastzitten en start de modem en router opnieuw op (indien van toepassing). POWER: Een continu groen lampje geeft aan dat het apparaat correct is aangesloten op het lichtnet.
Tekenen dat uw modem achteruitgaat
Internetverbinding valt willekeurig weg . Je moet je modem resetten of opnieuw opstarten. Videostreaming of gamen loopt vaak vast. Internetsnelheden zijn inconsistent.
Brandt continu of knippert: er is een actieve verbinding en er wordt data overgezet. Uit: er is geen internetverbinding. Controleer status bekabeld internet. Aan: de wifi staat aan.
Als je je modem reset, zet je 'm terug naar de fabrieksinstellingen. Zo kan je problemen oplossen als een herstart niet werkt. Bijvoorbeeld: Je bent het wachtwoord van de webomgeving van je modem vergeten.
Zie je twee rode pijltjes én het wifi-teken branden? Dat betekent dat de wifi is aangezet op je box, maar er geen verbinding is met het wifi-netwerk. Check of je modem online is en je wifi-verbinding werkt. - Reset je modem.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houd je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Start uw Fido-modem opnieuw op
U kunt dit doen door de stroomkabel 10 seconden uit de achterkant van de modem te halen en deze vervolgens weer aan te sluiten . Het kan 2-5 minuten duren voordat de modem weer goed is opgestart. Controleer, zodra uw modem weer werkt, of er verbetering is in uw verbindingssnelheid.
Druk de WPS-knop op de draadloze router in en houdt de knop ingedrukt. U moet de knop indrukken binnen 2 minuten na het indrukken van in stap 6. Afhankelijk van het netwerkapparaat, moet u de knop 2 seconden of langer ingedrukt houden. Raadpleeg de handleiding van de router voor hulp.
Ga naar 'Instellingen' > 'Info' > 'Over je mediabox'. Heb je nog niet de laatste versie? Dan wordt de update binnenkort automatisch uitgevoerd.
Brandt continu: Modem staat aan.Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.Brandt continu: Er is verbinding met het internet.Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij Ziggo.
Situatie A: De groene pijltjes knipperen tijdens de installatie. ). Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
Als het lampje van uw router knippert, betekent dit dat de service wordt geïnitialiseerd of dat er gegevens worden uitgewisseld (dat wil zeggen dat uw breedbandservice op dat moment wordt gebruikt). Een continu groen of oranje lampje betekent dat de service actief is, maar niet wordt gebruikt.
Tijdens normaal gebruik knippert en knippert het internetlampje groen wanneer uw modem gegevens heen en weer verzendt tussen het internet en uw apparaten .
Labels voor Wi-Fi-lampjes variëren, maar bevatten meestal "2.4G" en "5G", "WLAN" of "Wireless". Deze lampjes zouden moeten branden en knipperen meestal. Als de Wi-Fi-lampjes uit of rood zijn, zendt uw router geen signaal uit . Ga naar het gedeelte Problemen met Wi-Fi oplossen om te beginnen met het oplossen van problemen.
Constant opnieuw opstarten is een belangrijk teken dat het tijd is om uw Wi-Fi-router te vervangen. Wanneer een router zichzelf meerdere keren opnieuw opstart, duidt dit op mogelijke hardwareproblemen of een onvermogen om de bestaande verkeersbelasting aan te kunnen.
Denk hierbij aan het voorkomen van schade aan de gevoelige glasvezel, het bewaken van de kwaliteit van het netwerk, en de grotere keuze in routers vergeleken met modems. Daarnaast ligt de levensduur van een modem vaak rond de 10 jaar, afhankelijk van het abonnement van de eindgebruiker.