Als je databundel op is kun je internetten totdat je het bedrag van de datalimiet hebt bereikt.Daarna wordt je internet geblokkeerd totdat je nieuw data-tegoed krijgt. De datalimiet is standaard € 100 in Nederland en € 60,50 in het buitenland. In Nederland heb je automatisch een datalimiet van € 100.
Als je databundel bijna op is, sturen wij jou hiervan een notificatie per sms. Afhankelijk van je abonnement sturen we je een sms als je bundel bijna- of helemaal op is. Mocht het toch een keer gebeuren dat je buiten je bundel gaat, kunnen de kosten hiervoor niet hoger worden dan €100.
Bij de meeste mobiele providers kun je blijven bellen en internetten als je bundel op is. Er worden voor deze diensten wel extra kosten berekend, deze kosten komen bovenop je abonnementskosten. Belminuten en data kosten buiten je bundel meer geld dan binnen je bundel.
Je kunt mobiele data in- of uitschakelen om te voorkomen dat apps en voorzieningen via het mobiele netwerk verbinding maken met het internet. Als mobiele data is ingeschakeld, gebruiken apps en voorzieningen je mobiele verbinding als wifi niet beschikbaar is.
Meer weten over de Extra databundels? Lees de Algemene Voorwaarden. 1 GB extra data voor € 7,50 per maand.
We zullen u op de hoogte stellen wanneer u deze limiet nadert. Als u deze limiet bereikt, moet u een extra databundel aanschaffen om data te blijven gebruiken in een Roam-free of Roam-further bestemming totdat uw maandelijkse limiet wordt verlengd .
Hoe kan ik mijn bundel met 5 GB verhogen of uitzetten? Als u al klant bent, verhoogt u uw bundel met 5 GB extra data via My Vodafone. Ook uw bundel uitzetten doet u snel en gemakkelijk via My Vodafone.
Als je geen high-speed data meer hebt, worden er geen kosten in rekening gebracht voor overschrijdingen of wordt je niet afgesloten . Je blijft verbonden met 2G-snelheden tot je volgende factureringscyclus. Gedurende deze tijd kun je langere laadtijden ervaren voor bepaalde webpagina's en downloads, evenals een tragere streamingervaring.
Geen datadiensten
Het uitschakelen van mobiele data heeft voornamelijk invloed op uw toegang tot internet en datagerelateerde activiteiten. Zonder dataservices kunt u nog steeds bellen en sms'en.
Te veel dataverbruik op mobiel
Als u bijna uw mobiele datalimiet hebt bereikt, stuurt uw provider doorgaans een waarschuwing naar uw telefoon in de vorm van een sms of e-mail . U ontvangt ook nog een bericht wanneer het helemaal op is, maar deze berichten kunt u gemakkelijk missen.
Dit is de hoeveelheid data die u mag gebruiken. Gaat u daar overheen, dan moet u die maand extra betalen of wordt uw verbinding heel traag. Dit is afhankelijk van het abonnement.
Ga je echter over de bundel heen? Dan betaal je het veelal aanzienlijk hogere buiten de bundel tarief. Deze kosten worden dan extra in rekening gebracht, bovenop je normale abonnementskosten. Zo lang je binnen de bundel blijft, bel/sms en internet je doorgaans voor een laag en gunstig tarief.
De geldigheid kunt u online controleren in MyVodafone (www.vodafone.nl/my) of door het woord 'STATUS' te sms'en naar 4000. Saldo checken via de app of door het woord 'STATUS' te sms'en naar 4000.
Een datalimiet is een begrenzing op de hoeveelheid mobiele data die je kan gebruiken. Als je in Nederland bent, staat deze standaard op 100 euro. Je verbruikt natuurlijk eerst de databundel die bij jouw abonnement hoort. Je krijgt een sms als je 80% verbruikt hebt van je bundel en nog eentje bij 100% verbruik.
Meer data nodig? Kies, voeg toe en verwijder Data Extras in My Vodafone – kijk gewoon onder Controls and Extras . Je kunt Data Extras ook beheren in de My Vodafone-app. Als je merkt dat je vaak over je limiet heen gaat, stap dan over op een abonnement met een grotere datalimiet of probeer een datalimiet toe te voegen aan je bestaande abonnement.
Als je databundel op is kun je internetten totdat je het bedrag van de datalimiet hebt bereikt.Daarna wordt je internet geblokkeerd totdat je nieuw data-tegoed krijgt. De datalimiet is standaard € 100 in Nederland en € 60,50 in het buitenland. In Nederland heb je automatisch een datalimiet van € 100.
Als mobiele data is uitgeschakeld, gebruiken alle dataservices, waaronder e-mail, internetten en pushmeldingen, alleen wifi . Als mobiele data is ingeschakeld, kunnen er kosten in rekening worden gebracht door de provider. Als u bijvoorbeeld bepaalde functies en services gebruikt die gegevens overdragen, zoals Siri en Berichten, kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor uw data-abonnement.
Onbeperkt bellen is wel 'gewoon' onbeperkt. Dit geldt dan voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Alleen bij KPN (alle), Odido Unlimited Premium en Vodafone Red Unlimited zit onbeperkt bellen naar andere EU-landen ook in de bundel. Bij Budget Mobiel is dat 100 minuten per maand.
Met 2 GB aan data kunt u het volgende doen: 24 uur lang op internet surfen . 40 minuten per dag sociale media kijken. 4000 e-mails/chatberichten met bijlagen versturen.
Controleer uw mobiele dataverbruik
Open de app Instellingen van je telefoon. Internet. Tik naast je provider op Instellingen. Bovenaan zie je hoeveel data je in totaal verbruikt.
Bel *900# om uw breedbandaanbiedingen te kopen voor elk bedrag vanaf Gh100 om onbeperkt verbonden te blijven. Aanbieding is ook beschikbaar op de MyVodafone-app. #Vodafoneflexi.
Bij Vodafone is onbeperkt ook echt onbeperkt, binnen Nederland. Bij een Unlimited abonnement krijg je elke dag 20GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2GB.
Afhankelijk van uw operator kunt u mobiele data kopen via uw instellingen-app op uw telefoon . Uw operator bepaalt de prijzen en keuzes. U gebruikt uw normale betaalmethode bij uw operator.