Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Uw debitcard kan om verschillende redenen worden geweigerd, waaronder: Uw rekening heeft een onvoldoende saldo . U hebt de verkeerde gegevens ingevoerd. Uw bank vermoedt fraude.
Als de betaalpas wordt geweigerd voordat de betaalautomaat vraagt om een pincode, dan heeft de betaalautomaat de chip op de betaalpas niet goed kunnen lezen. De betaalautomaat maakt dan gebruik van de magneetstrip zoals bij zakelijke tankpassen.
uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende. uw rekening toont een niet-toegelaten negatief saldo. u hebt 3x uw geheime pincode verkeerd ingetoetst.
De klant vraagt zich plotseling af wat er is misgegaan met de kaart of rekening, terwijl het bedrijf niet zeker weet of de transactie kan worden voltooid. Geweigerde betalingen kunnen voorkomen bij elk type betaling.
Onjuiste pincode: Als u meerdere keren een verkeerde pincode invoert, kan uw kaart worden geblokkeerd. Vervaldatum: ATM-kaarten hebben een vervaldatum en zodra deze verstrijkt, wordt de kaart inactief. Diefstal of verlies: Als uw kaart wordt gestolen of verloren, wordt deze geblokkeerd om ongeautoriseerde transacties te voorkomen.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Om een geweigerde betaalpas te verhelpen, controleert u uw rekeningsaldo, neemt u contact op met de klantenservice van uw bank, zorgt u ervoor dat uw kaart actief en niet verlopen is en volgt u veilige transactieprocedures .
Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen: De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Het kan zijn dat je: een betaalpas van een andere bank hebt dan ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank of SNS. niet genoeg geld op je rekening hebt staan. betaalpas is geblokkeerd voor het OV.
Inactieve kaart
Als u een nieuwe debitcard hebt, zorg er dan voor dat u belt om deze te activeren. De kaart werkt niet totdat die activering heeft plaatsgevonden.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt de blokkade automatisch weer opgeheven. Let op! Gebruik uw pas pas écht weer na 24 uur !!
Banken kunnen rekeningen bevriezen wanneer ze verdachte activiteiten detecteren . Dit wordt gedaan om witwassen, terrorismefinanciering, fraude of andere illegale activiteiten te voorkomen. Zelfs als u of uw bedrijf niet betrokken bent bij illegale activiteiten, kunnen bepaalde transactiepatronen of bedragen automatisch rode vlaggen activeren.
Gelukkig kun je meteen een vervangende pas aanvragen. Regel het snel in de app of via Internet Bankieren. Een betaalpas vervangen kost € 5 .
Een antibacterieel doekje of een reinigingsmiddel op alcoholbasis, zoals ontsmettingsalcohol, is voldoende. Als je een vloeibaar ontsmettingsmiddel gebruikt, spuit dit dan op een watje of keukenpapier in plaats van rechtstreeks op de kaart.
Fraudeurs kunnen geld opnemen en geld witwassen met jouw betaalpas. Ook kunnen ze je betaalpas omwisselen voor een andere betaalpas, zonder dat je het door hebt. Gelukkig komt deze vorm van fraude steeds minder voor.
De gegevens zijn verkeerd
Bel je bank of kaartuitgever als je vragen hebt. Verder is de pincode mogelijk verkeerd. Je hebt bijvoorbeeld drie keer na elkaar de code van je bankkaart ingegeven. De bank vermoedt dan fraude en ze blokkeert je kaart.
Mogelijke redenen: Er staat niet genoeg geld op uw rekening.Het bedrag van de betaling is hoger dan toegelaten door uw limieten.Uw kaart is vervallen of nog niet geactiveerd (nieuwe kaart waarmee u nog niet hebt betaald in een winkel).
Bankblokkade door de politie. Een bankrekening kan geblokkeerd worden door de politie als er verdenking is van fraude, witwassen zoals geldezelschap of terrorismefinanciering. De politie kan dan een bevelschrift aan de bank geven om de rekening te blokkeren.
Controleer of een nieuwe betaalpas nodig is
Bekijk de einddatum: is deze verlopen, dan hebben we al een nieuwe pas naar je opgestuurd. Niet ontvangen? Controleer of we het juiste adres van je hebben en neem anders contact met ons op. Controleer of je pas geactiveerd is voor internetbankieren.
Transactielimieten
Controleer de bestedingslimieten van uw account. Misschien moet u uw aankoop later nog eens proberen. Als u een grote aankoop doet, wilt u uw account controleren om er zeker van te zijn dat u niet over uw limiet heen gaat wanneer u de transactie probeert.
Hardwareproblemen zijn een van de meest voorkomende redenen waarom geldautomaten niet werken . Ze kunnen variëren van kleine ongemakken tot ernstige storingen, waaronder: Problemen met kaartlezers: Een veelvoorkomend probleem is dat de kaartlezer geen debet- of creditcards kan lezen vanwege slijtage of vuilophoping.