Waarom doet de QR-code het niet? Lukt het niet om een QR-code te scannen? Dan kan het zomaar zijn dat je de Rabo App nog geen toegang tot je camera hebt gegeven. Dit doe je op deze manier.
Linksboven in het startscherm van de app staat een vierkant icoontje. Als je hierop klikt, opent de camera en kun je de QR-code scannen. Lukt het niet? Zorg dat de camera van je telefoon of tablet aan staat.
Staat er een logo van een bank of betaaldienst in de QR-code, probeer die QR-code dan eerst te scannen met de officiële app van die bank of betaaldienst. Bepaalde vervalste QR-codes worden door de officiële app van een bank of betaaldienst geweigerd.
Als je Rabo Scanner niet meer werkt, zijn de batterijen misschien leeg. Vervang de batterijen en kijk of dit het probleem oplost. Doet je scanner het nog steeds niet? Misschien kun je er een lenen van familie of vrienden.
Verkeerde pincode ingetoetst in Rabo Scanner
Neem dan contact met ons op. Je moet nu eerst je betaalpas blokkeren en daarna weer deblokkeren. Dit doe je door geld op te nemen bij een geldautomaat, of door je saldo op te vragen bij een geldautomaat van Geldmaat.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij Rabobank. Rabobank is een bank voor particulieren en ondernemers. De cooperatie biedt betalingen per PIN, iDeal, internetbankieren, overschrijvingen en credit card.
Controleer de firewallinstellingen op uw computer.Als op uw computer een firewall actief is, kan de voor de scansoftware vereiste netwerkverbinding mogelijk niet goed werken. Schakel de firewall op uw computer uit en probeer opnieuw te scannen via het netwerk.
Als NFC niet werkt op een Android-telefoon, moet je controleren of NFC is ingeschakeld en de instellingen voor het scannen van NFC-tags correct zijn geconfigureerd. Ook kan het zijn dat de NFC-antenne van de telefoon beschadigd is.
Controleer dan dit: Ga naar Instellingen > Camera en zorg dat de schakelaar bij Scan QR-codes aan staat.Zorg dat de Camera-app foto's maakt in het formaat Foto of Vierkant.Zorg dat je iOS 11 of nieuwer gebruikt.
Standaard staat de functie als het goed is al ingeschakeld. Is dat bij jou toch niet zo, ga dan via het 'tandwieltje' naar de Camera-instellingen.Daar kun je bovenin het menu – onder het kopje Intelligende functies – de optie QR codes scannen inschakelen.
QR-codes kunnen om diverse redenen niet werken, zoals: gebruik van een app ofverouderd apparaat, onjuiste gegevens in de QR-code, of de kwaliteit van de code is te slecht om gescand te worden; Ook kunnen er te veel blokjes in de QR-code staan, je scant de code met een bankapp of de code is 'gedeactiveerd'.
Een Rabo Betaalverzoek QR code die één keer gebruikt kan worden blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig. Daarna verloopt deze en kan niet meer gescand worden.
Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.
Als je Rabo Scanner niet meer werkt, zijn misschien de batterijen leeg. Vervang eerst de batterijen en kijk of je scanner weer werkt. Doet je scanner het nog steeds niet? Check of je er eentje kunt lenen van familie of vrienden.
Naar 'Instellingen' -> Kies voor Apps of Applicatie beheer -> Klik op de Rabo App -> Naar Opslag of Opslagruimte -> Klik op Gegevens wissen -> Terug en klik op Verwijderen -> Toestel uit- en weer aanzetten -> App opnieuw installeren.
Je gebruikt de Rabo Scanner om in te loggen in internetbankieren, over te boeken of online te betalen. Door het scannen van een kleurcode log je in, bevestig je een overboeking of betaal je online. In het filmpje laten we je stap voor stap zien hoe het werkt.
Controleer eerst uw verbinding met de scanner en computer : Zorg ervoor dat de AC-adapter van uw scanner stevig is aangesloten op de scanner en een werkend stopcontact. Zorg ervoor dat de interfacekabel stevig is aangesloten op de scanner en uw computer, en dat de kabel niet beschadigd of geknepen is.
ID-check toevoegen lukt niet
Ga na of de NFC-lezer op uw telefoon of tablet is ingeschakeld. Zorg dat u de ID-check goed uitvoert. Leg uw apparaat met de achterkant op uw identiteitsbewijs. Mogelijk is de afstand tussen de NFC-lezer en de chip in uw identiteitsbewijs te groot.
Rabobank doet het aparte apparaatje om betalingen en overboekingen te verifiëren, de Rabo Scanner, de deur uit. Het voor veel mensen onhandige 'goedkeuringskastje' is niet meer nodig, concludeert de bank. Later dit jaar begint Rabobank de aparte 'Rabo Scanner' in een periode van ongeveer een jaar uit te faseren.
Foutmelding 102 - betaalpas
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de betaalpas die je gebruikt.
Foutmelding 702/703/704/712/713/714/715/716/718/730. De Rabo Scanner herkent de chip van je betaalpas of creditcard niet. Het probleem wordt veroorzaakt door de Rabo Scanner, betaalpas of creditcard.