Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Antwoord Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Undeliverable. Als u een foutmelding ontvangt dat een bericht niet kan worden verzonden, kan dit worden veroorzaakt doordat de verzendende server het bericht probeert af te leveren, maar de actie niet is voltooid voordat het bericht is verlopen. Deze fout duidt meestal op een probleem op de ontvangende server.
Zoek in het Configuratiescherm naar het pictogram E-mail en open het. Klik in het venster E-mailconfiguratie - Outlook op E-mailaccounts... Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen.
Als uw server of IP-adres niet als betrouwbaar bekend staat, zullen bijna alle standaard mailservers uw berichten vertragen. In het beste geval zullen uw e-mails naar een grey list of spamfilter verdwijnen en in het ergste geval worden de berichten geweigerd.
Meestal zal het 'enkele seconden' duren voordat een e-mail aankomt op de server door processing invloeden, maar hoeveel precies hangt van je eigen provider af. Gmail bijvoorbeeld bied de mogelijk om een e-mail te 'recallen' binnen een paar seconden, dat betekend dus dat hij pas na een paar seconden echt verstuurd word.
Deze fout komt inderdaad tevoorschijn wanneer je binnen een app of e-mailprogramma de verkeerde (uitgaande) serverinstellingen hebt ingevoerd. Normaliter werkt het verzenden van e-mails overigens wel gewoon vanuit de browser, op https://outlook.live.com/.
P. In veel e-mailprogramma's de map waar automatisch uitgaande berichten worden geplaatst nadat op de knop 'Verzenden' is geklikt. De uitgaande berichten blijven in deze map staan tot ze daadwerkelijk zijn verzonden.
Als je wel e-mail kunt ontvangen in Outlook maar niet verzenden, controleer dan nog een keer of je het juiste poortnummer gebruikt. Internetproviders of netwerkproviders blokkeren soms om beveiligingsredenen specifieke poorten. Als de standaardinstellingen niet werken, kunt u enkele alternatieve poorten proberen.
Server: outlook.office365.com. Port: 995.
Controleer of de IMAP server en poort correct zijn. De meeste IMAP poorten zullen 993 of 143 zijn. Controleer of de server voldoet aan de technische vereisten voor verbinding via IMAP en SMTP. Het kan zijn dat uw IT-team alleen bepaalde IP-adressen toestaat om verbinding te maken met uw inbox.
Tcp-poort 25 is traditioneel de smtp-poort voor e-mail, maar internetproviders blokkeren deze meestal om spam tegen te gaan die mailservers van klanten al dan niet bewust via deze poort versturen. Blokkeren raakt dan ook meestal klanten met eigen mailservers.
Open het bericht dat u wilt intrekken en vervangen. Klik op het tabblad Bericht en klik in de groep Acties op Andere acties. Klik vervolgens op Dit bericht intrekken. Selecteer Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen of Ongelezen kopieën verwijderen en vervangen door een nieuw bericht.
Je kunt Outlook laten controleren of jouw mail tijdig en succesvol is ingetrokken. Dat doe je door de optie Voor iedere geadresseerde laten weten of intrekken is gelukt aan te vinken. Of het lukt om een bericht in te trekken, is afhankelijk van de Outlook-instellingen op de computer van de ontvanger.
De instellingen voor het account dat je gebruikt voor 'Mail verzenden als' zijn niet correct of zijn verouderd. Controleer deze instellingen en probeer je bericht opnieuw te verzenden.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Een uitgaande e-mailserver zorgt er voor dat e-mail die jij wilt verzenden daadwerkelijk verzonden worden. Dat kan via je internet provider, maar ook via de server waar je e-mail op binnenkomt.
Nadat u het account uit Outlook.com hebt verwijderd, kunt u niet langer e-mailberichten verzenden vanuit dat account in Outlook.com. Belangrijk: Microsoft verwijdert vanaf 10 mei 2021 de mogelijkheid om accounts aan Outlook.com te koppelen.
Klik in het menu Bestand op Offline werken. Schakel het selectievakje Mij vragen bij opstarten in of uit, zodat ik offline of online kan werken en klik vervolgens op OK. Als u het selectievakje uit schakelt, Microsoft Outlook automatisch offline als er geen verbinding met de server beschikbaar is.
Open een Office-toepassing, zoals Word of Excel. Selecteer Bestand. Als u geen bestaand document hebt geopend, moet u mogelijk een nieuw document maken om het menu Bestand te zien. Selecteer Account in de navigatiebalk aan de linkerkant.