Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Controleren of een account is geblokkeerd
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Als je inlogt in de webmail van jouw mailaccount kan je links onderaan het scherm zien hoeveel ruimte je verbruikt hebt. Je kunt dan controleren of je Prullenbak geleegd moet worden waardoor jouw mailbox weer ruimte krijgt om mails te ontvangen. De button Verwijderen in de webmail werkt niet als de mailbox vol zit.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Controleer of uw instellingen voor meldingen correct zijn voor de Mail-app: Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Berichtgeving'. Tik op 'Mail' en tik vervolgens op een e-mailaccount. Pas uw meldingen, geluiden en badges aan.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Als u een internetabonnement afsluit, krijgt u daar een e-mailadres bij van de provider. Dat noemen we providermail. Om uw e-mailaccount in te stellen op uw tablet of smartphone, hebt u de zogenaamde POP3- of IMAP-gegevens van de provider nodig. Deze zorgen er samen met uw inloggegevens voor dat u kunt e-mailen.
Het vollopen van de mailbox is meestal een gevolg van de instellingen van het mailprogramma op je computer. Om te voorkomen dat de mailbox weer volraakt kunnen deze instellingen worden aangepast. Voor IMAP mailaccounts: zorg dat de mails die je weggooit ook van de server worden verwijderd.
Log in op Gmail vanaf uw desktop / webbrowser. Klik op Opties | Instellingen | IMAP - en schakel IMAP in. Ga naar Labels - zoek naar "Alle e-mail" en selecteer Weergeven in IMAP .
Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe account' en selecteer uw e-mailaanbieder. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in. Als u 'Volgende' ziet, tikt u op hierop en wacht u tot Mail uw account verifieert.
Als je Gmail gebruikt, heb je al een Google-account. Met een Google-account heb je kosteloos toegang tot Google-producten, zoals Drive, Documenten, Agenda en meer.
Wanneer u een e-mailbericht leest met IMAP, wordt het niet daadwerkelijk gedownload of opgeslagen op uw computer. in plaats daarvan leest u het vanuit de e-mailservice. Hierdoor kunt u uw e-mail controleren vanaf verschillende apparaten, waar ook ter wereld: uw telefoon, een computer, de computer van een vriend.
Je kan je persoonlijke bericht terugvinden door jezelf aan te melden op deze pagina, door in de rechterbovenhoek op Aanmelden te klikken. Het persoonlijke bericht zelf, kan je herkennen aan de rode tekst: "Er is een persoonlijk bericht voor dit bericht.