De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd. Je kunt de app daarna opnieuw activeren, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd? Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
Met ingang van Android app versie 2021.2 lanceren we een vernieuwd opstart-, en inlogscherm voor de app. Deze nieuwe look van de Android app is daarmee in lijn met het vernieuwde ING logo en in lijn met de app voor iOS en de Beleggen app.
Kijk dan op ING.nl/inloghulp. Geef de app toestemming om een bericht te sturen als het checken is gebeurd. En klik vervolgens op 'Sta toe'. Het checken van je identiteitsbewijs kan namelijk even duren.
Kies op het nieuwe apparaat voor 'aanmelden extra toestel' of op de qr-code die in beeld komt. Vervolgens scan je de code met het eerste toestel waarop de app geïnstalleerd staat en doorloop je een aantal stappen om ING Bankieren te activeren op je nieuwe apparaat.
Mijn rekening is geblokkeerd, waarom is dat? Je Betaalrekening is naar voren gekomen in een onderzoek naar fraude of oplichting. We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening.
Ga naar de App Store of Google Play. Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'. Druk op download of installeer.
Er is op dit moment geen storing.
Hij kan bijvoorbeeld een rekening voor cryptomunten openen. Of een lening of een telefoonabonnement afsluiten. Een oplichter kan met jouw ID ook de ING Mobiel Bankieren App aanvragen op jouw naam. En daarmee betalingen doen vanaf jouw rekening.
Software update op je huidige toestel
Om de app te kunnen installeren of updaten is soms eerst een software update nodig. Net zoals bij een computer heeft ook je smartphone of tablet een softwaresysteem, ook wel een besturingssysteem genoemd. Deze software heeft regelmatig een update nodig.
Maar daar heeft de bank afscheid van genomen. Je moet bij ING dus zowel internetbankieren (met Mijn ING) als mobiel bankieren. Heb je geen telefoon of tablet? Dan kun je om de ING Scanner vragen, een los apparaatje waarmee je een kleurencode op je computerscherm moet scannen om een betaalopdracht te bevestigen.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust.