Als de VoLTE-registratie abnormaal is, kunt u geen oproepen ontvangen. Ga in dat geval als volgt te werk: Neem contact op met uw lokale provider om de VoLTE-functie voor uw simkaart te heractiveren en start uw telefoon vervolgens opnieuw.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Als blokkering van inkomende oproepen is geactiveerd, kun je geen gesprekken ontvangen. Oplossing: Je kunt de blokkering opheffen via My Vodafone. Let op: er wordt een nieuw browservenster geopend.
Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
1 Oplossing
1) Open de telefoon-app en ga naar Instellingen >> Oproep instellingen >> Meer instellingen/Aanvullende services (afhankelijk van je software-versie) >> Oproepen blokkeren. Staat daar iets aan? Indien ja, dan zet je het blokkeren uit en zou alles het weer moeten doen.
Contacten meldingen toestaan
Ga naar Instellingen > Meldingen. Tik nu op Geavanceerd of op het drie-puntjes menu rechts bovenaan. Zoek nu naar Contacten en tik hierop. Tik nu op Gemiste oproep.
Wanneer iemand niet opneemt, dan gaat de telefoon een paar keer over en schakelt daarna over op voicemail. Wanneer iemand je wegdrukt gaat de telefoon een stuk minder over. Ben je echter geblokkeerd, dan zal de telefoon slechts één keer overgaan en daarna doorschakelen naar voicemail.
Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon. Let wel, als je direct de voicemail krijgt wil het niet altijd zeggen dat je geblokkeerd bent.
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Dit wil nog wel eens helpen! De laatste telefoonupdates installeren helpt vaak ook, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Als er geen storing gaande is en het probleem op meerdere plekken speelt, én bovengenoemde stappen werken ook niet, kun je je netwerkinstellingen resetten.
Als je problemen hebt met bellen of gebeld worden, heb je mogelijk een probleem met de netwerkdekking. Dit is waarschijnlijk het resultaat van je locatie, bijvoorbeeld een garage of betonnen gebouw. Test of een wijziging van locatie helpt. Als dit niet helpt, controleer dan de netwerkdekking in jouw omgeving.
Ik kan niet bellen met mijn Samsung Galaxy S10 Android 9.0
Dan kan het soms helpen om de telefoon te herstarten. Oplossing: Herstart de telefoon. Druk op de aan/uit-knop en houd de knop ingedrukt. Druk gelijktijdig onder op de volumeknop en houd de knop ingedrukt tot de telefoon opnieuw opstart.
Als u 'Niet storen' hebt ingeschakeld, verschijnt er een maansikkelsymbool in de statusbalk en op uw toegangsscherm.
Als u iOS of iPadOS 14 of lager gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Ga naar 'Instellingen' > 'Geluiden' (of 'Instellingen' > 'Horen en voelen') en schuif de regelaar 'Beltoon en meldingen' een paar keer heen en weer. Als u geen geluid hoort, of als de luidsprekerknop op de schuifregelaar 'Beltoon en meldingen' grijs is, heeft de luidspreker mogelijk service nodig.