Werkt contactloos betalen niet meer, maar accepteert de betaalautomaat nog wel gewone betalingen (via de chiplezer)? Dit kun je vaak snel oplossen door de acquirer-parameters opnieuw op te halen via het menu. Alle instellingen van de betaalautomaat worden dan opnieuw gesynchroniseerd.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Tik onderaan op het tandwiel waar 'Zelf regelen' bij staat. Tik op Betaalpas. Tik op het schuifje achter 'Contactloos betalen aan- of uitzetten'. Het schuifje wordt grijs als de functie is uitgeschakeld en groen wanneer de functie is ingeschakeld.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Met jouw betaalpas kun je contactloos betalen. Dit hebben wij standaard voor je aangezet, wel zo makkelijk. Het is niet mogelijk om contactloos betalen uit te zetten. Contactloos betalen werkt nadat je eerst 1 keer mét pincode hebt gepind of betaald.
Contactloos betalen in Nederland
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.
Uw eerste betaalpas
Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in. Toets de 3 cijfers van uw pasnummer in. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
Dit zijn mogelijke redenen: Er deed zich een storing voor bij de verbinding tussen de bank en de handelaar. Er liep iets fout met uw bevestiging. Controleer of u de juiste Easy Banking-code invoert en dat de stappen met de kaartlezer correct gevolgd worden.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
De meest gebruikelijke redenen dat een kaart wordt geweigerd
Dit kan heel eenvoudig zijn, bijvoorbeeld wanneer de verwerker van de betalingen de kaart niet herkent of erkent, het kan zijn dat het saldo te laag is, of er kan een elektronisch probleem zijn tussen de bank of creditcardprovider.
Om te controleren of jouw Android over NFC beschikt, kan je de gratis app 'Do I Have NFC' downloaden. De app laat meteen zien of je wel of geen NFC op je toestel hebt. Download je liever geen app, dan kan je het ook via de instellingen van je telefoon checken.
Near-Field Communication (NFC) is een ingebouwde functie voor het overbrengen van informatie (zoals bestanden) tussen twee smartphones op korte afstand. Deze functie maakt ook snelle contactloze betalingen en het delen van apps mogelijk en wordt tegenwoordig door de meeste telefoons ondersteund.
Ga naar "Mobiel Betalen" via de instellingen in de ING app. Maak een "mobiele pas" en lees en accepteer de voorwaarden. Geef aan of je gebruik wilt maken van gezicht- of vingerafdrukherkenning. Je bent klaar!
Een betaalautomaat die geschikt is voor contactloos betalen is te herkennen aan het contactloos betalen logo. Het staat op de zijkant van een automaat of in het scherm. Het geeft de plaats aan waar u uw betaalpas tegen de betaalautomaat moeten houden als u wilt betalen.
Betalen met je pas, contactloos of met je pincode
Je kunt maximaal € 1.500 per dag met je Betaalpas afrekenen. Dit is de standaard betaallimiet, maar die kun je tijdelijk verhogen tot € 50.000. Bijvoorbeeld als je nieuwe meubelen gaat kopen. Dat kan voor bedragen boven € 2.500 voor maximaal 30 dagen.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Heeft iemand je IBAN en je bankpas, dan kan in het ergste geval contactloos betaald worden. Hiervoor heeft de dief geen pincode nodig . Gelukkig geldt dit alleen voor kleine bedragen. Elke bank heeft een eigen daglimiet.
Bent u uw kaart kwijt (debet, Visa, Mastercard® Credit, Prepaid of Debit)? Blokkeer ze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen. Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken.
De autorisatie van de kaart geeft een code die uniek is voor een bepaalde verkoop en voor alle verkopen, ongeacht welke waarde moet worden geautoriseerd. Wanneer een kaart wordt geweigerd omdat deze wordt gestolen of geannuleerd, worden de emittenten onmiddellijk gewaarschuwd.
Neem contact op met uw kaartverstrekker om na te gaan of deze Apple Pay ondersteunt. Werk bij naar de nieuwste versie van iOS of iPadOS, watchOS of macOS. Controleer of u zich bevindt in een land of regio waar Apple Pay wordt ondersteund. Controleer of uw apparaat compatibel is met Apple Pay.
Als uw betaalmethode wordt geweigerd in de App Store of iTunes Store. Als u geen aankopen kunt doen of uw apps niet kunt bijwerken (inclusief gratis apps), is er mogelijk een probleem met uw betaalmethode. Om dit op te lossen, voegt u een nieuwe betaalmethode toe of werkt u uw betaalgegevens bij.