Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
In de meeste gevallen is het voldoende om je toestel te herstarten.Test ook steeds je simkaart in een ander toestel om zeker te zijn dat het probleem veroorzaakt is door de simkaart zelf. Als de simkaart ook niet werkt in een ander toestel, volg dan deze stappen om een nieuwe aan te vragen.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Heb je een KPN-simkaart ontvangen? Dan kan het zijn dat je hem nog moet activeren. In je brief of sms staat vanaf wanneer je dit kunt doen.
Is je simkaart kapot? Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel en andersom. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
Nummerbehoud bij overstap van prepaid naar abonnement
Het duurt een aantal werkdagen (meestal 5 tot 10 werkdagen) voordat het nummer overgezet is naar de nieuwe simkaart. Tot die tijd gebruik je dus je huidige prepaid-simkaart.
Een reset kan je eigenlijk zelf ook uitvoeren. Een reset houdt in dat je simkaart op het netwerk wordt afgemeld en daarna opnieuw wordt aangemeld. Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk.
Als u 'Geen service' of 'Zoeken' in de statusbalk van uw iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) ziet, is uw apparaat niet verbonden met een mobiel netwerk. Als u 'SOS' of 'Alleen SOS' in de statusbalk ziet, kan uw apparaat nog wel het alarmnummer bellen.
Hoe activeer ik Vodafone Prepaid? Je prepaidkaart werkt zodra je deze in je toestel doet en op het netwerk komt. Mocht de simkaart niet direct actief worden dan kun je dit ook doen door gratis te bellen naar 1200.
Als je inlogt op de bestelpagina van je mobiele abonnement, vind je onderin de communicatie. Daar zou je ook de activatiecode van de simkaart moeten vinden. Het ordernummer staat op de orderbevestiging die je via de mail ontvangen hebt.
Ga naar het instellingenmenu.Druk op Beveiliging en locatie.Ga naar Geavanceerd en druk op Simkaart vergrendeling. Je kan nu de simkaart ontgrendelen.
Ja hoor, je kan je simkaart gewoon uit je telefoon halen en deze dan weer in een ander toestel stoppen of later weer terug in je eigen telefoon. Geen probleem! Alleen je toestel niet in fabrieksinstellingen terug zetten. Dan moet je wel eerst een backup maken voor je dat doet.
Dat kan met onze duosimkaart. Het werkt heel simpel: je ontvangt 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo kun je hetzelfde nummer voor bijvoorbeeld een los toestel én bijvoorbeeld een tablet gebruiken. Gewoon op 1 abonnement.
Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.
Waarom moet ik mijn simkaart vervangen? Omdat je simkaart alleen via het 2G-netwerk werkt.Maar dit netwerk gaat straks uit. Daarom is het belangrijk dat je deze simkaart vervangt.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.