Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Waarom kan ik geen mail verzenden maar wel ontvangen?
Antwoord Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Als een bericht in het Postvak UIT blijft staan, is dit meestal omdat het bericht een grote bijlage heeft. Klik op VERZENDEN/ONTVANGEN > Offline werken. Klik in het navigatiedeelvenster op Postvak UIT.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Vraag uw e-mailaanbieder of systeembeheerder of er voor uw e-mailaccount beveiligingsmaatregelen of beperkingen van kracht zijn, zoals twee-staps-verificatie. Misschien is er een speciaal wachtwoord nodig of moet u autorisatie aanvragen bij uw e-mailaanbieder voordat u e-mail kunt versturen en ontvangen op uw apparaat.
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
met je e-mail client en gebruik je AVG of AVAST als virusscanner? Zet dan in de instellingen van de virusscanner de optie “Scan uitgaande mail (SMTP)” uit of verwijder het programma en installeer KPN Veilig.
Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen. Volg onderstaande stappen, zodat je weer veilig kunt e-mailen.
De app of het apparaat instellen met de Gmail SMTP-server
Voer op het apparaat of in de app smtp.gmail.com in als het serveradres. Voer in het veld Poort een van de volgende cijfers in: Als u SSL gebruikt, voert u 465 in. Als u TLS gebruikt, voert u 587 in.
Gmail SMTP serveradres: smtp.gmail.com. Gmail SMTP naam: Je volledige naam. Gmail SMTP gebruikersnaam: Je volledige Gmail adres (bijvoorbeeld jij@gmail.com) Gmail SMTP wachtwoord: Het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen bij Gmail.
Controleer de internetverbinding. Open apple.com/nl in Safari op uw iPhone, iPad of iPod touch. Ga naar iCloud.com op een Mac of pc om te zien of u e-mails voor uw iCloud-account op een ander apparaat kunt ontvangen. Controleer of 'Mail' is ingeschakeld in Instellingen op uw iPhone, iPad of iPod touch.
Tik op een tabblad: Home. Persoonlijke informatie. Update algemene informatie in je Google-account. Meer informatie over hoe je je naam en andere gegevens wijzigt. Gegevens en personalisatie.