Wanneer je de Netflix-app probeert te downloaden, wordt dit bericht weergegeven op je Android-telefoon of -tablet: Deze app is niet compatibel met je apparaat. Dit bericht betekent meestal dat je apparaat de Netflix-app niet kan downloaden vanuit de Google Play Store omdat het niet is gecertificeerd met Play Protect.
Er zijn verschillende redenen waarom je een titel niet kunt downloaden, zoals: Een ander bedrijf heeft de exclusieve rechten voor de content. De contentprovider heeft de rechten niet beschikbaar gesteld. Populariteit, kosten, seizoensgerelateerde factoren of andere lokale factoren, of beschikbaarheid.
De Netflix-app is alleen beschikbaar in de Google Play Store voor apparaten met Android OS versie 5 of hoger.
Je kunt de Netflix-app uit de Google Play Store downloaden op telefoons en tablets met Android OS versie 5 (Lollipop) of hoger. Om de nieuwste versie te krijgen, moet je apparaat Android OS versie 7 (Nougat) of een latere versie hebben. Om de Netflix-app te downloaden: Open de Play Store-app en zoek naar 'Netflix'.
Als je een computer met Windows 10 of hoger hebt, kun je de Netflix-app downloaden vanuit de Microsoft Store. Als je een Chromebook hebt, kun je de Netflix-app downloaden vanuit de Google Play Store. Ga naar de ondersteuningssite van Google voor hulp bij het installeren van de apps.
De Netflix-app kan alleen gedownload worden als de Google Play Store ingeschakeld is op je computer. Ga naar de ondersteuningssite van Google voor hulp als de Play Store nog niet is ingeschakeld.
Als je gedownloade titels op meer apparaten wilt opslaan, kun je overstappen naar een ondersteund abonnement. Met onze abonnementen kun je zowel content streamen als gedownloade titels opslaan op één, twee of vier apparaten tegelijk.
Als je je app niet kunt vinden op bepaalde Android-apparaten, is het mogelijk dat die apparaten niet worden ondersteund of worden uitgesloten door je app. Meer informatie over hoe je de ondersteunde en uitgesloten apparaten voor je app bekijkt.
Downloads en installaties van apps kunnen worden onderbroken als er te weinig opslagruimte op je apparaat beschikbaar is. In de volgende gevallen kan je apparaat weinig opslagruimte hebben: Je krijgt een melding over opslagruimte. Er is minder dan 1 GB beschikbaar op je apparaat.
Je kunt het volgende doen om de fout op te lossen: Eerst verwijder je de ongewenste software. Probeer daarna de app, de extensie of het thema opnieuw te installeren. Als je de app, de extensie of het thema nog steeds niet kunt installeren, installeer je Chrome opnieuw.
Je iOS-versie controleren
Als je de Netflix-app wilt downloaden, moet iOS/iPadOS versie 16 of hoger zijn geïnstalleerd op je iPhone of iPad.
Netflix is online.
Er is op dit moment geen onderbreking van onze streaming-service.
Opmerking: Nadat Netflix is gestopt op een ander apparaat, moet je mogelijk 5-10 minuten wachten voordat je kunt kijken op je apparaat. Of verhoog je Netflix-abonnement als je op meer apparaten tegelijk wilt kijken (maximaal vier met het Premium-abonnement).
Je moet een land selecteren om de inhoud van dit artikel te kunnen lezen. Mensen in één huishouden kunnen hun eigen gepersonaliseerde gedeelte op Netflix hebben. Eén Netflix-account kan maximaal vijf profielen bevatten.
"Je kunt in principe je account gebruiken op verschillende locaties. Om je account te kunnen blijven gebruiken, ook buitenshuis, moet je eigenlijk minstens één keer per maand verbonden zijn met het primaire IP-adres. Als je langer dan een maand weg bent, kun je aangeven dat je tijdelijk ergens anders bent.
Overweeg dan in ieder geval een upgrade naar een nieuwe tablet als je favoriete apps niet meer (goed) werken, bijvoorbeeld Ziggo Go of Netflix op Android 4.4 of 5.0. Bekijk alle geteste Android-tablets in de vergelijker die op versie 11.0 of hoger staan.
Met een VPN (Virtual Private Network) kun je de schijn wekken dat je apparaat of netwerk verbinding maakt met Netflix op een andere plek dan je eigenlijke locatie. Als je Netflix kijkt via een VPN, laten we alleen series en films zien waarvoor we de wereldwijde rechten hebben, zoals Squid Game of Stranger Things.
Ik kan een app niet vinden in de Play Store
Niet alle Android-apps werken op Chromebooks. Als u gebruikmaakt van de Play Store op uw Chromebook en een app niet kunt vinden, heeft de ontwikkelaar de beschikbaarheid van de app wellicht stopgezet voor Chromebooks. Neem contact op met de ontwikkelaar om dit te controleren.
Dit komt meestal omdat de app niet beschikbaar is op uw locatie of niet is ontworpen voor het schermformaat of de Android-versie van uw apparaat. Ontwikkelaars kunnen apps targeten op specifieke apparaten op basis van schermformaat, mobiele provider, locatie en verschillende andere factoren.
Dan gaat u binnen de Android naar instellingen->apps->APK Pure en klikt u op geforceerd afsluiten. Daarna opent u de APK Pure opnieuw en de app zal geïnstalleerd zijn op uw apparaat. Zo niet, klikt u weer op installeren. Daarna is dit opgelost.