Door Reels in te zetten vergroot je jouw zichtbaarheid op Instagram. Dat komt doordat Instagram de Reel-video's omhoog pusht. Op de explore pagina (klik maar eens op dat loepje onderin) zie je als eerste een Reel en ook tijdens het scrollen naar beneden kom je diverse Reels tegen.
Instagram Reels zijn video's van maximaal 15 seconden. Reels kan je gemakkelijk editen om leuke effecten en muziek toe te voegen (Reels geven deze gebruikers een makkelijke manier om snel straight to the point content te kijken). Instagram komt hiermee de korte aandachtspan van hun gebruikers tegemoet.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen. Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
De Reels kun je posten in je Stories. Deze is dan 24 uur alleen zichtbaar in je Instagram Stories. Wanneer je je Instagram Reel post als 'Reel', dan blijft deze altijd zichtbaar en kan deze getoond worden op de verkenningspagina. Natuurlijk wordt het dan ook op jouw persoonlijke profiel onder de Reels tab getoond.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video/reel toevoegen aan je verhaal. Tik rechtsonder op . Tik op Delen.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Een goede reel bestaat altijd uit een combinatie van beeld en geluid. Vertel een kort verhaal in maximaal een minuut, maar het liefst in minder dan 15 seconden. We hebben het allemaal druk dus mensen kijken het liefst korte video's dus breng snel je boodschap over.
Wat zijn Instagram Reels? Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
Doordat TikTok een vrij nieuw medium is, kunnen bedrijven zich door deze advertentiemogelijkheden makkelijk oriënteren en zo een hogere klik rate creëren. Tevens hebben verschillende bedrijven de optie om influencers in te zetten; zij kunnen aan het eind van een video een ad laten zien.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Wanneer je je Reels als advertentie wil inzetten dien je de Reels op te slaan op je telefoon en je campagne op te zetten in de advertentie manager van Facebook en Instagram. Na het kiezen van je campagnedoelstelling, kun je bij de content de Reels kiezen om te promoten.
Officieel kan dat niet. Als je Android gebruikt, kun je teruggaan naar een eerdere versie van de app en vervolgens auto-update bij Google Play uitzetten.
Als je een foto of video in je verhaal deelt, kun je altijd zien wie deze heeft bekeken. Alleen jij kunt zien wie je verhaal heeft bekeken. Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken.
Reels inplannen via socialmedia-tools
Met deze API-toegang kunnen gebruikers plan-platforms zoals HootSuite, Sprout Social en Later gebruiken om Reels in te plannen, te posten, aan te passen en te analyseren.
Je kunt een nieuwe Instagram Reel maken door naar de Instagram camera te gaan, waarmee je ook Stories maakt. Daar kies je voor Reels. Je krijgt dan verschillende creatieve editing tools te zien. Via hetzelfde camera-icoontje waarmee je een story maakt, kun je onderin voor 'Reels' kiezen.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.