De advertenties die worden getoond, zijn onder andere gebaseerd op de videocontent die je bekijkt. Dit zijn enkele andere factoren die van invloed zijn op de advertenties die je ziet: Gegevens in je Google-account, zoals leeftijdscategorie en geslacht. Andere activiteiten in Google-services, zoals Google Ads.
YouTube kan advertenties plaatsen bij video's op kanalen die niet deelnemen aan het YouTube-partnerprogramma. Meer informatie vind je in onze blog. Het YouTube-partnerprogramma is beschikbaar in veel landen en regio's, waardoor meer creators kunnen delen in de advertentieopbrengsten.
Met Premium Lite kunnen YouTube-gebruikers naar video's kijken zonder dat die steeds onderbroken worden door advertenties. Dit geldt voor zowel video's in de YouTube-apps (iOS, Android, smart-tv's en gameconsoles) als in de browser. Ook YouTube Kids bevat met het abonnement geen advertenties meer.
YouTube Premium Lite heb je voor 6,99 euro per maand.Wil je de volledige versie van YouTube Premium, dan kost je dat 11,99 euro per maand.
YouTube vertoont bij veel video's één of meer advertenties voordat de video start. Het komt ook voor dat langere video's worden onderbroken door een reclameblok. Bij de meeste YouTube-gebruikers bestaat een reclameblok uit twee of drie advertenties.
Met reclame willen winkels of bedrijven een merk of artikel bekend maken. Door veel reclame te maken gaan mensen het merk of het artikel steeds meer herkennen. De winkels en bedrijven hopen dat klanten uiteindelijk het merk of artikel gaan kopen.
Als u wilt voorkomen dat u pop-upadvertenties van een externe app krijgt, moet u eerst de schuldige app vinden. Controleer uw recente apps om te zien welke app u een pop-up heeft gestuurd. De app die u alle advertenties stuurt, zal bovenaan staan. Er is geen standaardmanier om dit op alle Android-apparaten te doen.
AdBlock. Waarschijnlijk wel de beste in het veld: AdBlock. Niet alleen beschermt deze adblocker je tegen vervelende pop-ups, maar ook tegen andere advertenties zoals bijvoorbeeld die irritante YouTube-reclames. Je kunt deze adblocker helemaal naar eigen wens instellen door filters toe te voegen of te verwijderen.
Jarenlang heeft YouTube het gebruik van Adblocker, of andere software die advertentie-inhoud blokkeert toegestaan op het platform. Nu heeft YouTube echter de oorlog verklaard aan Adblocks, en vooral ook aan de gebruikers ervan. Inhoud: Adblocker op YouTube: op 10 december 2019 veranderde alles.
Gepersonaliseerde advertenties in- of uitschakelen
Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Apple reclame' en schakel 'Gepersonaliseerde reclame' in of uit. Opmerking: Als je gepersonaliseerde advertenties uitschakelt, kan Apple minder relevante advertenties weergeven.
Adblock Plus is een gratis extensie die het mogelijk maakt om je webervaring aan te passen en te beheren. Blokkeer vervelende advertenties, schakel tracking uit, blokkeer sites die erom bekend staan dat ze malware verspreiden, en nog heel veel meer.
Effectieve reclames wekken vooral positieve emoties op.
De reclames die zorgen voor gedragsintentie (het oriënteren of de koopintentie) wekken vooral positieve breinreacties op, zoals verlangen (Desire), verwachting (Expectation) of geloofwaardigheid (Trust).
Toch kunnen we die reclame wel opslaan in ons brein; dit doet het onderbewustzijn. Ons onderbewustzijn doet veel belangrijke dingen voor ons: onze lichaamstemperatuur regelen, ademhalen, rationeel redeneren, plannen, organiseren en nog veel meer. Iets waar marketeers op inspelen, is dat consumenten ook onbewust kopen.
Albert Heijn heeft de Gouden Loeki gewonnen. Dat is de prijs voor de beste tv-reclame van het afgelopen jaar. Hun reclamespot kreeg de meeste stemmen van het publiek.
Nieuwe koning TOTO
De hysterische aap werd meteen beloond met de prijs voor de meest irritante reclame van 2022. De Loden Leeuw wordt elk jaar uitgereikt door Radar.
Reclame maken voor tabaksproducten of aanverwante producten (elektronische sigaretten en navulverpakkingen/patronen - beide met en zonder nicotine - en voor roken bestemde kruidenproducten) is verboden. Vanaf 1 juli 2022 geldt dit ook voor elektronische verhittingsapparaten.
In 2019 haalde PewDiePie de mijlpaal van 100 miljoen abonnees op zijn kanaal. MrBeast, wiens echte naam Jimmy Donaldson is, begon in 2012 op 13-jarige leeftijd met het maken van video's. Hij heeft nu bijna 112 miljoen abonnees op zijn hoofdkanaal, terwijl PewDiePie er ruim 111 miljoen heeft.
Wanneer we ons richten op de Nederlandstalige kanalen, blijft vlogger Enzo Knol met 2,7 miljoen abonnees de onbetwiste leider.