Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Krijg je de melding 'Geen service' op je iPhone te zien? Dat betekent dat je toestel geen verbinding kan maken met een zendmast en daardoor niet kan bellen. Ook gebeld worden is niet mogelijk.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Heb je bovenstaande oplossingen geprobeerd en heb je nog steeds de melding 'Geen service' of 'Zoeken' in beeld, dan kunnen de volgende stappen helpen: iPhone opnieuw opstarten. Mobiele netwerkinstellingen opnieuw instellen. Bijwerken naar nieuwste iOS-versie.
Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk. Je telefoon op vliegtuigmodus haalt je simkaart ook van het netwerk. Of de netwerkinstellingen uit en dan weer aanzetten, helpt ook!
Start uw apparaat opnieuw op als T-Mobile geen service heeft. De eenvoudigste truc in de handleiding is om het apparaat opnieuw op te starten. Hierdoor worden alle instellingen gereset. Dit geldt ook voor uw gsm of smartphone, maar let er op dat u eerst alles opslaat.
Het kan ook een kwestie van geduld zijn, want wanneer je een nieuwe simkaart hebt kan de activatie even duren. Het kan tevens helpen om de simkaart schoon te blazen, opnieuw in het toestel te doen en je telefoon opnieuw op te starten.
APN is de afkorting van 'Acces Point Name'. Dit is de naam van de verbinding die je provider gebruikt om je toestel met het internet te verbinden.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Weet je niet hoe dit moet? Selecteer in onze toestelhandleidingen je toestel en ga naar Netwerk > Kies een netwerk.
In principe zal je simkaart niet snel kapot gaan, maar wij kunnen wel een aantal dingen noemen waardoor je simkaart het niet (meer) doet. In sommige gevallen blijkt de simkaart al defect te zijn zodra je hem in je toestel stopt.
Soms is terugzetten naar fabrieksinstellingen niet voldoende. Neem daarom altijd de volgende 5 stappen, zodat je zeker weet dat er niets meer op je telefoon staat. Voordat je een telefoon verkoopt of inruilt, moet je altijd een back-up maken van alle gegevens die op het apparaat zijn opgeslagen.
Als je de netwerkinstellingen opnieuw instelt, worden eerder gebruikte netwerken en je VPN-instellingen die niet met een configuratieprofiel of een MDM (Mobile Device Management) zijn geïnstalleerd, verwijderd. Wifi wordt uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld, zodat alle netwerkverbindingen zijn verbroken.
Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Gesprekken en Data > en kies hier voor LTE. Daarna springt je telefoon over naar het LTE / 4G netwerk.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Open de Google Home-app . Tik op Wifi . Tik op Internet. Realtime gebruik: Hoeveel data je netwerk momenteel uploadt en downloadt.