Simkaart is (nog) niet geactiveerdOf wissel je van provider? Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief.
Soms is dit de beste route om te nemen: ga naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel [apparaat] opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Ook kan het soms helpen om uw toestel eerst uit te schakelen en opnieuw aan te zetten.
Als u een simkaart hebt die niet door uw smartphone wordt gedetecteerd, kunt u het probleem mogelijk oplossen met een van de volgende methoden: Plaatsingscontrole: zorg ervoor dat de simkaart goed in de lade zit . Een losse kaart kan de verbinding verstoren. Herstart Power: soms lost een eenvoudige herstart storingen op.
Probeer het volgende: schakel uw apparaat uit en weer in . Controleer of uw simkaart correct is geplaatst. Instructies hiervoor vindt u in onze handleidingen voor apparaten. Maak uw simkaart schoon met een pluisvrije doek om eventueel stof te verwijderen.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Als je telefoon geen simkaart heeft, mis je helaas een paar functies.Je kunt dan niet bellen en sms'en, maar ook niet mobiel internetten. Voor de rest kun je in principe alles met de telefoon zonder simkaart, dus ook appjes sturen en surfen op het internet, al heb je hiervoor wel een wifiverbinding nodig.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Neem contact op met uw provider
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele diensten en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Als u problemen met het signaal hebt, controleer dan of er problemen zijn in uw omgeving met behulp van onze handige live statuschecker of de app Mijn netwerk . Zet uw telefoon uit en weer aan om uw netwerkverbinding te vernieuwen. Zet uw vliegtuigmodus aan en uit. Kies het O2-netwerk handmatig in uw telefooninstellingen.
Waarom uw telefoon een "No Service"-bericht weergeeft. Als u dit bericht op uw telefoon ontvangt, betekent dit dat uw apparaat geen signaal van uw mobiele provider kan vinden . Dit netwerkprobleem voorkomt dat u kunt bellen, sms'en en andere normale functies kunt uitvoeren.
A: Dit probleem kan optreden door een losse verbinding, een beschadigde SIM-kaart of een softwarefout . Probeer de SIM-kaart opnieuw te plaatsen, controleer op schade en start uw apparaat opnieuw op.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Wat je moet doen is dat waar je ook het notificatiebericht krijgt, scroll naar beneden in je notificatielade, druk dan lang op de "Geen service" notificatie en kies "Negeer bericht zoals dit" . Als je wilt kun je het ook verwijderen, ga dan naar: "Instellingen > Privacy > Filter notificatie".
Neem contact op met uw netwerkprovider om: te controleren of uw account actief is en in orde is . te controleren of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. te controleren of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
De 3 meldingen: Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Oorzaken waarom uw iPhone 'Geen service' zegt
U bevindt zich buiten het servicegebied van uw provider . Een verkeerd geconfigureerde instelling. Uw provider heeft een probleem. Uw factuur is te laat en uw provider heeft uw service tijdelijk uitgeschakeld.
Een van de belangrijkste redenen waarom de telefoon zegt dat er geen service is, zijn problemen met de SIM-kaart . Uw SIM-kaart kan loszitten, beschadigd zijn of niet goed zijn geplaatst. Soms kan de SIM-kaart zelf verouderd of corrupt zijn.
Wanneer het mobiele netwerk niet beschikbaar is, kunt u geen normale telefoongesprekken voeren . Maar u kunt mogelijk wel gesprekken voeren en ontvangen via een Wi-Fi-netwerk. Wi-Fi-bellen is een ingebouwde functie op veel huidige smartphones.
Je telefoon zelf heeft geen nummer, er wordt gebeld en gesmst naar de simkaart. Dus als die er niet in zit, kun je ook geen telefoontjes of smsjes ontvangen.
Ja hoor, je kan je simkaart gewoon uit je telefoon halen en deze dan weer in een ander toestel stoppen of later weer terug in je eigen telefoon. Geen probleem! Alleen je toestel niet in fabrieksinstellingen terug zetten. Dan moet je wel eerst een backup maken voor je dat doet.