Waarom altijd 99 cent?

De belangrijkste motivatie om een prijs te laten eindigen met 95 of 99 cent is het psychologische effect hiervan. Als iets 9,99 kost, is dat nét geen 10 euro. Het is natuurlijk niet zo dat de consument niet weet dat 9,99 bijna 10 euro is, maar dat die 10 er niet daadwerkelijk staat kan een reden zijn om het te kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat zijn aantrekkelijke prijzen?

Een psychologische prijs, ook wel bekend als psychologische prijsstelling, is een prijs die op zo'n manier is bepaald en weergegeven dat het inspeelt op de werking van de hersenen om zo overtuigend mogelijk over te komen op de klant. De hersenen zijn niet zo slim als ze soms denken dat ze zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gijswierda.com

Waarom zijn prijzen 99 cent?

Het prijzen op 99 cent zorgt volgens Gedenk en Sattler bij winkeliers voor minder onzekerheid. Wanneer zij uitgaan van een prijsdrempel die niet blijkt te bestaan, verliezen zij maar één cent op de verkoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wrmmagazine.nl

Hoe meer je koopt hoe goedkoper?

De prijsperceptie is niet alleen korter, maar ook goedkoper. Hoe meer tekens er staan hoe meer inspanning ons brein moet doen om de prijs te verwerken. En hoe groter de inspanning van ons brein, hoe groter ook de prijsperceptie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agconsult.com

Hoe duurder hoe beter?

Duurder is niet altijd beter, maar vaak wel

Toch betekent dit niet dat je altijd voor de goedkoopste keuze moet gaan. Het klopt in de praktijk vaak dat een duurder product van betere kwaliteit is dan een goedkopere keuze. Wel is het belangrijk om goed na te gaan waar dit verschil precies in zit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenpsycholoog.nl

Skaffa - 99 Cent (TheGratisHits2015) prod by. Starvin'Marvin & SPS

43 gerelateerde vragen gevonden

Hoe rond je prijzen af?

Bij het afronden van bedragen in de winkel gelden vaste regels:
  1. Totaalbedragen die eindigen op 1, 2, 8 of 9 worden afgerond. op 0.
  2. Totaalbedragen die eindigen op 3, 4, 6 of 7 worden afgerond. op 5.
  3. De winkelier geeft geen munten van 1- en 2- eurocent als wisselgeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rekenen-oefenen.nl

Wat zijn ronde prijzen?

Ronde prijzen zijn de laatste jaren in trek. Ze druisen echter in tegen de klassieke marketingtruc van 'Charm Pricing'. Dit is de techniek waarbij een product niet €20,00 kost maar 'slechts' €19,99.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unravelresearch.com

Welke zeven dingen bepalen hoe hoog de prijs is?

Zeven manieren om je prijs te bepalen:
  • Op basis van winstmarge.
  • Op basis van positionering.
  • Prijzen voor verschillende klantprofielen.
  • Op basis van data.
  • Met een prijsladder.
  • Prijzen optimaliseren.
  • Op basis van je brutomarge.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mtsprout.nl

Wat is een gezonde marge?

Een goede marge verschilt aanzienlijk per bedrijfstak, maar als algemene vuistregel geldt dat een nettowinstmarge van 10% als gemiddeld wordt beschouwd, een marge van 20% als hoog of goed en een marge van 5% als laag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op berekenen.nl

Hoeveel marge zit er op kleding?

Bij leveringen aan de detailhandel moet je rekening houden met de marges die gebruikelijk zijn, dit is het verschil tussen de inkoop en verkoopprijs. De marges in de kleding detailhandel zijn gemiddeld tussen de 2.0 en 3.0.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kledinglijnstarten.nl

Wat is een juiste prijs?

De juiste prijs voor je product of dienst is dus de hoogst mogelijke prijs die klanten willen betalen. Vooral start-ups zondigen tegen deze regel. Omdat ze redeneren 'Alleen als we goedkoper zijn dan de concurrentie maken we een kans'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op desmyttere.be

Welke prijs is leidend?

De kassa geeft een hogere prijs aan dan het prijskaartje van het product en je krijgt het product niet mee. Je mag ervan uitgaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is. Dit ligt anders als je redelijkerwijs aan kunt nemen dat die prijs niet kan kloppen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waarom is een psychologische prijs belangrijk?

Een psychologische prijs is een gekozen prijs voor een product waarop psychologische technieken zijn toegepast. Op die manier wordt een prijs zo aantrekkelijk mogelijk gepresenteerd, waardoor de kans dat iemand je product koop aanzienlijk stijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nataschabauwens.nl

Wat moet er op een prijslijst staan?

Naast de verkoopprijs moet de verkoper soms ook de prijs per kilo, liter of meter vermelden. Zo kunt u makkelijker de prijzen van verschillende merken met elkaar vergelijken. Dit is niet voor alle producten verplicht. Voor kleding is dit bijvoorbeeld niet nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen met 1 en 2 eurocent?

1 en 2 eurocent blijven wettig betaalmiddel

De munten van 1 en 2 eurocent blijven een wettig betaalmiddel. U kunt met deze munten afrekenen. Heeft een winkelier vooraf duidelijk gemaakt dat hij afrondt? Dan hoeft hij geen munten van 1 en 2 eurocent wisselgeld te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je nog betalen met 1 eurocent?

Muntjes van 1 en 2 cent blijven een wettelijk betaalmiddel. Ze worden niet buiten omloop gesteld en verliezen hun waarde niet. Ze kunnen nog altijd gebruikt worden. U hoeft ze dus niet terug te brengen naar de bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Hoeveel cash mag je thuis hebben België?

In België is het verboden om transacties van meer dan 3.000 euro contant te voldoen. Bij de aankoop van vastgoed is het gebruik van contant geld zelfs helemaal verboden. Gezinnen houden soms wel een voorraad contanten aan 'voor het geval dat'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nieuwsblad.be

Wat is Pull out pricing?

Put-Out Pricing staat voor een commerciële strategie waarbij een fabrikant of retailer producten voor een zeer lage prijs aanbiedt. Dit kan een tijdelijke actie zijn, maar ook voor een langere termijn of zelfs permanent. Daarbij zal de verkoper weinig winst maken, of zelfs verlies draaien op dat specifieke product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doublesmart.nl

Welke prijsstrategieën zijn er?

Soorten prijsstrategie
  • Dumping: Deze strategie heeft niet voor niets een negatieve bijklank. ...
  • Eindprijs-min strategie: Hier bepaal je eerst de prijs die je klant wil betalen voor je product door middel van marktonderzoek. ...
  • Kostprijsplus strategie: ...
  • Penetratie pricing/stay-out pricing: ...
  • Premium pricing: ...
  • Price lining:

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ikgastarten.nl

Wat betekent prijsdiscriminatie?

Prijsdiscriminatie is het vragen van verschillende prijzen voor hetzelfde product of dienst bij verschillende afnemersgroepen. Bijvoorbeeld wanneer ouderen goedkoper met het openbaar vervoer mogen reizen. De dienst is hetzelfde, maar de prijs is anders voor een bepaalde groep mensen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ddma.nl

Wat is een kennelijke fout?

Een kennelijk fout is een fout waarbij uit de (context van de) uitspraak meteen blijkt dat er iets niet klopt. Bijvoorbeeld omdat er bedragen verkeerd zijn opgeteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Waarom kun je de verkoopprijs niet zomaar verhogen?

Prijzen zijn vrij. Als bijvoorbeeld de prijs van een levensmiddel in de supermarkt omhoog gaat, kun je daar niets tegen doen. Heb je al een prijsafspraak? Dan mag de ondernemer de prijs alleen veranderen als dat in de algemene voorwaarden staat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is een kennelijke vergissing?

Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Van een kennelijke vergissing is sprake als de consument had kunnen weten of begrijpen dat de prijs veel te laag is voor het artikel dat werd aangeboden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat is de kostprijs plus methode?

Bij de kostprijsplus methode wordt de hoogte van je prijs berekend door bovenop je productiekosten een bepaalde winstmarge te rekenen. Zolang je de zelfgemaakte kosten op de juiste manier berekent en je verwachtingen van de afzet gegrond zijn, werk je bij deze methode dus altijd met winst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op salespassie.nl

Wie bepaalt de prijs van een product?

Het basisprincipe is eenvoudig: je kijkt naar de voornaamste concurrenten en bepaalt je prijs op basis van hun strategie. Deze strategie wordt vaak gebruikt voor producten of diensten die al enige tijd op de markt zijn en waarvoor veel alternatieven of vervangingsproducten beschikbaar zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op 1819.brussels

Populaire vragen

Volgende artikel  
Wat is een Premier Cru?