Wanneer je een logo laat ontwerpen dan denk je vaak niet aan waar je het logo exact op je website gaat plaatsen. Kleine details kunnen echter veel uitmaken. Om dus het meest uit je logo te halen, is het belangrijk dat je je logo links plaatst op je website.
Alleen verkooppersoneel en bediendepersoneel dragen de naam of logo Links. Rechts draag je je naambadge omdat wanneer je elkaar de hand schudt, er ruimte blijft om direct oogcontact te maken. En laat dat nou net het allerbelangrijkste zijn tijdens het netwerken!
Afhankelijk van de verhoudingen van het logo is het beste om deze in de kop te plaatsen maar niet teveel af te laten leiden van de briefinhoud.
De meest gebruikelijke manier is om je logo links bovenaan je website te plaatsen. Als je je logo links bovenaan plaatst, helpt dat je bezoekers te herkennen welke op website ze zich bevinden.
De logomaker van Canva is speciaal gemaakt voor mensen die niet zelf ontwerper zijn: gewoon slepen en neerzetten. Als je klaar bent, kun je het logo downloaden of laten afdrukken op visitekaartjes, briefhoofden en nog veel meer. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Een gemiddeld bedrijfslogo zal tussen de €300,- en €2.000,- kosten. Afhankelijk van de omvang en complexiteit van het traject. Bij excentrieke wensen of behoefte aan een uitgebreide huisstijl kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
❓ Hoe groot mag een logo zijn? Wanneer je een logo maakt, is het slim om het PNG-bestand niet groter te maken dan 200 KB om de laadtijd van de website snel te houden.
Voor het grootste deel zijn 250 px (breedte) x 100 px (hoogte) de optimale logo afmetingen voor een webpagina. Als u echter de grootte van uw logo moet aanpassen, dan weten wij hoe we dat moeten doen!
Logo's zijn een identificatiepunt; ze zijn het symbool dat klanten gebruiken om je merk te herkennen. Ideaal gezien wil je dat mensen jouw logo direct verbinden met de herinnering aan wat je bedrijf doet – en, nog belangrijker, hoe het ze hun laat voelen.
Een blauwe brief (Amice-brief) maakt geen deel uit van de rijkshuisstijl. Zo'n blauwe brief is voor onderlinge correspondentie tussen de minister-president, ministers, staatssecretarissen, secretarissen-generaal en andere topfunctionarissen. De inhoud mag niet bekend worden gemaakt.
Ga naar Invoegen > Koptekst of Voettekst > Leeg. Dubbelklik op Typ hier in het kop- of voettekstgebied van het document. Selecteer Afbeelding uit bestand, kies uw afbeelding en selecteer Invoegen om de afbeelding toe te voegen. Selecteer Koptekst en voettekst sluiten of druk op Esc om af te sluiten.
Bovenaan de brief vermeldt u uw adres en dat van de geadresseerde, de datum en de aanhef. U sluit de brief af met uw naam en handtekening.
Werkelijke afmetingen zijn afhankelijk van de maat van het textiel en afmeting van het logo. T-shirt - Rug logo Plaats het ontwerp in het midden van het shirt en 1/3 vanaf de onderkant van de oksel. T-shirt - Klein borst logo Plaats het ontwerp midden onder de linker hals-naad en 1/3 vanaf de onderkant van de oksel.
Een sterk logo dient namelijk ook simpel, tijdloos en herkenbaar te zijn en bovendien te passen bij de branche waarin je met het merk actief bent. Ook moet het veelzijdig en schaalbaar zijn. Daarmee bedoelen we dat een logo er aantrekkelijk uit moet zien op de voorgevel van je bedrijf, maar ook op het visitekaartje.
Een logo moet memorabel zijn
Vlak achter het principe van eenvoud volgt het principe van herkenbaarheid. Een ontwerp moet herkenbaar zijn. Dit wordt bereikt door het logo eenvoudig te maken en ervoor te zorgen dat het bij het bedrijf past. Een beeldmerk hoeft het bedrijf niet letterlijk uit te beelden.
Hoeveel kleuren ga je gebruiken? Doorgaans worden er twee of drie kleuren gekozen voor een huisstijl Dit is sterk en overzichtelllijk en komt de herkenbaarheid tengoede. Het is echter geen must. Er zijn voorbeelden van logo's die sterk genoeg zijn om meerdere kleuren te dragen.
Negatieve ruimte is een belangrijke techniek in grafisch vormgeving. Je kunt het gebruiken bij logo design, webdesign of grafisch vormgeving. Vaak heeft het ook een functie: soms geeft het je ontwerp net een extra laag, dankzij een optische illusie. Vaak wordt het ook gebruikt om het oog van de kijker te trekken.
Een logo heeft een afmeting die wordt gemeten in pixels. Een logo-afmeting kan bijvoorbeeld 1280 × 720 zijn, wat betekent dat het 1280 pixels breed en 720 pixels hoog is. Soms worden deze waarden de afmetingen van een logo genoemd. Hoe meer pixels, hoe beter de kwaliteit van een logo en hoe gedetailleerder je logo is.
hoeveel dpi moet een logo hebben om te kwalificeren als 'hoge resolutie'? Het dpi van een logo in hoge resolutie kan variëren van 300 dpi tot 2500 dpi. 300 dpi is het minimum, meer mag altijd. De Engelse term high res wordt vaak kort gebruikt voor zulke logo's.
Voor mooi drukwerk is een resolutie nodig van minimaal 300 dpi. Voor beeldschermen is 72 dpi voldoende. Een hogere resolutie maakt je afbeelding zwaarder. Wanneer een fotoprogramma de optie 'Opslaan voor web' heeft, betekent dit dat de afbeelding wordt opgeslagen in een lagere, webvriendelijke resolutie.
Als u het merkenrecht voor uw merk wilt hebben, dan moet u uw merk registreren bij het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP). Dit geeft u bescherming in de Benelux (België, Nederland en Luxemburg). Onderneemt u ook buiten de Benelux? U kunt een internationale merkregistratie doen bij BOIP.
Wat kost het om een logo te laten ontwerpen? Hoe duidelijker je bent over wat je verwacht van jouw logo, hoe goedkoper het zal zijn. Beginnende ontwerpers zullen voor het vervaardigen hiervan tussen de 35en 50 euro per uur vragen. Ervaren freelancers vragen tussen de 50 en 75 euro per uur.