Neem contact op met de bezorger. De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel.
De verkoper is je aanspreekpunt. Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Verloren pakketten blijven echter niet alleen in depots of magazijnen liggen – na een wisselende tijd worden ze verzameld en weggegooid . Bij sommige vervoerders gebeurt dit door verloren goederen te veilen. Anderen verdelen de goederen onder personeelsleden.
Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.
Als u op zoek bent naar manieren om verloren postpakketten van DHL en PostNL te verkopen, is Zerostock wellicht een goede optie voor u. Zerostock is een opkoper die zich richt op het opkopen van restpartijen en retourzendingen van grote bedrijven, waaronder DHL en PostNL.
De postdienst sluit een contract met een website om spullen te veilen die postbodes niet kunnen bezorgen. Ga naar GovDeals.com om alles te bekijken, van tv's tot voertuigen tot keukenapparatuur. Liquidation.com verkoopt pakketten en niet-bezorgde goederen van Amazon, Target, Walmart en The Home Depot. U kunt filteren op merk of retailer.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.
Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.
Als een pakket verloren gaat, kan TCP het opnieuw verzenden . De tweede transmissie pikt verloren pakketten op en reconstrueert de gegevensstroom. Dit betekent echter niet dat er geen vertraging optreedt. Het netwerk kan trager aanvoelen, omdat het nog steeds tijd kost om gegevens opnieuw te verzenden.
De postdienst heeft een eigen afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen in Atlanta, het Mail Recovery Center (MRC) , dat sommigen misschien herkennen aan de oude naam, het “Dead Letter Office.” Het personeel van het Mail Recovery Center is toegewijd aan het herenigen van verloren brieven en pakketten met hun ontvanger of afzender.
De koerier zal het vermiste pakket onderzoeken en er alles aan doen om het te vinden . Onder normale omstandigheden en binnen de grenzen van hun verzendbeleid, zal EVRI compensatie en een verzendrestitutie verstrekken in het geval dat het pakket verloren, gestolen of beschadigd raakt.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Bezorgfouten : Fouten ontstaan tijdens de complexe sorteer- en scanprocessen binnen grote bezorgnetwerken. Verkeerd geadresseerde pakketten kunnen leiden tot vertragingen of zelfs volledige verdwijning binnen het systeem. Schade: Pakketten kunnen beschadigd raken tijdens het transport, vooral als ze niet goed zijn verpakt of ruw zijn behandeld.
Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.
De winkelier is in bijna alle gevallen verantwoordelijk voor uw zending. De winkelier is verplicht om het aankoopbedrag terug te betalen als het pakket kwijt is. De verkoper is niet verplicht om het product nog een keer te verzenden.
Wat doen dieven met gestolen pakketten? Veel dieven stelen omdat ze gewoon de kans hebben. Ze zien een pakket een paar dagen liggen en denken dat het makkelijk te stelen is. Ze kunnen je pakket houden, het verkopen in een pandjeshuis of Craigslist, of het zelfs opnieuw cadeau doen .
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Het kan riskant zijn om een koerier uw levering op een 'veilige plek' te laten achterlaten. Als het wordt gestolen, kunnen sommige retailers of koeriers beweren dat het niet hun schuld is. Veel retailers zijn echter bereid om te helpen en kunnen het artikel vervangen of een terugbetaling doen .
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
U hebt tot 30 kalenderdagen nadat de geschatte leverdatum is verstreken om te melden dat een artikel niet is aangekomen. De verkoper moet binnen 3 werkdagen reageren om een update over de levering te geven, een vervanging aan te bieden of u een terugbetaling te geven . Als u een terugbetaling ontvangt, wordt deze teruggestort op uw oorspronkelijke betaalmethode.
Bij King Colis verrassen we u graag door u geweldige deals aan te bieden…. Daarom recupereren wij alle verloren e-commerce pakketten en bieden wij ze u aan tegen zeer voordelige prijzen op onze website of in onze verschillende pop-upstores.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Voor PostNL neem je contact op met de PostNL klantenservice. Voor Brenger neem je contact op met Brenger Support. Let op dat er zonder Kopersbescherming geen bemiddeling plaatsvindt tussen koper en verkoper door Online Payment Platform BV als er een probleem is met het product.