Daarnaast is adverteren op Facebook vaak goedkoper dan bijvoorbeeld zoekmachine advertenties. Als we op basis van CPC praten dan zou je kunnen zeggen dat de kosten per klik tussen de € 0,20 en € 0,40 gemiddeld liggen. Uiteraard is het zo dat je budget aan moet sluiten met de doelen die je wil behalen.
Het gebruik van Facebook en Instagram is gratis. Voor het maken van advertenties moet je een bedrijfsaccount aanmaken, ook dit kost niets extra's. Vervolgens kun je al een breder publiek bereiken vanaf 1 euro per dag.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
De kosten van adverteren via social media kanalen
De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand. Social media marketing heeft namelijk méér om het lijf dan alleen het verspreiden van productafbeeldingen of het gebruiken van populaire hashtags.
Hieronder een klein overzicht van de hoeveelheid mensen die je zult bereiken met de volgende budgetten: €50 tot €150: 10.000 mensen. €200 tot €350: 25.000 mensen. €400 tot €750: 50.000 mensen.
Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep is adverteren op Facebook ook interessant om mensen te bereiken die online al eens in aanraking met je bedrijf zijn gekomen. Met remarketing kunnen namelijk advertenties ingesteld worden die vertoond worden aan personen die al eens je website bezocht hebben.
TikTok Ads biedt verschillende soorten advertenties, maar de meest gangbare is de native 'in-feed' advertentie. Je betaalt voor het aanmaken van een advertentiecampagne op TikTok minimaal vijftig euro en minimaal twintig euro per advertentiegroep. Dus: des te meer advertenties, des te meer betaal je.
Je bepaalt zelf welk budget je wil uitgeven aan je YouTube advertentie. We adviseren wel om minimaal 10 euro per dag te reserveren voor voldoende effect van de campagne. De meeste campagnes kosten 10 tot 30 cent voor één kijker. Dat betekent dat je met 10 euro per dag ongeveer 33 tot 100 mensen per dag kunt bereiken.
Wat Facebook-advertenties je opleveren
Facebook-advertenties leveren 2 belangrijke dingen op: De mogelijkheid om een bepaald aantal en type mensen te bereiken. Via deze mensen zoveel mogelijk van de gewenste resultaten behalen.
Op aanbodpagina.nl, marktplaats.nl, speurders.nl, tweedehands.net, zoekertjeskrant.nl, marktplaza.nl, kan je gratis een tijdelijke advertentie plaatsen.
Facebook advertising is eigenlijk niets meer of minder dan adverteren op Facebook als bedrijf. Daarmee bereik je heel veel mensen. Bovendien biedt Facebook heel veel verschillende targeting mogelijkheden. Daardoor kun je zeer gericht adverteren op de doelgroep die voor jouw onderneming relevant is.
Dit zijn enkele andere factoren die van invloed zijn op de advertenties die je ziet: Gegevens in je Google-account, zoals leeftijdscategorie en geslacht. Andere activiteiten in Google-services, zoals Google Ads. De soorten websites die je bezoekt en de activiteit in mobiele apps op je apparaat.
Voordelen van adverteren op YouTube
Met video-advertenties leg je op een unieke en boeiende manier contact met potentiële klanten. Kies voor een persoonlijke benadering, deel kennis met de doelgroep of richt de camera jezelf richten en leg uit aan je doelgroep waarom ze moeten voor jou moeten kiezen.
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.
Allereerst wordt er een bedrijfsaccount aangemaakt op Snapchat. Anders dan een normaal account, geeft een bedrijfsaccount de mogelijkheid om advertenties te plaatsen en data te verzamelen. Vervolgens kan, via de ads manager in de app, gemakkelijk een campagne worden gestart.
Spark-advertenties zijn je organische in-feed-video's die je kunt omzetten in advertenties en er een call-to-action-knop aan kunt toevoegen. Met uw productcatalogus en uw TikTok for Business-account gesynchroniseerd, u kunt naar uw productpagina linken in uw Spark-advertenties.
Met het adverteren op Instagram kan je een flink bereik realiseren (8,5 miljoen gebruikers om precies te zijn). Het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Zeker wanneer je een jongere doelgroep wil bereiken ben je bij Instagram aan het juiste adres.
De voordelen van adverteren op social media:
jouw doelgroep is online aanwezig. doelgroep goed te targeten. online adverteren is makkelijk meetbaar. advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden.
In feite zijn alle functies van Facebook eenvoudig. Daarom kunnen je ouders, tantes, ooms en grootouders er gebruik van maken. Je hoeft geen computerhacker zoals Zuckerberg te zijn om erachter te komen. En met zoveel gebruiksgemak hebben miljoenen en miljoenen mensen Facebook omarmd en er zo lang mee vastgehouden.
Facebook-advertenties hebben wel zin
Maar het is toch ook normaal dat jongeren als eerste de nieuwe snufjes willen uitproberen. Daarnaast is te zien dat ouderen wel heel trouw dagelijks gebruik blijven maken van Facebook. Adverteren op Facebook heeft dus zeker wel zin voor de leeftijdsklassen vanaf 40 jaar.
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor. Maar bedenk wel dat deze cijfers niet per se iets zeggen over hoe succesvol je campagne onderaan de streep is.
Wat is de gemiddelde CPM? De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
Premium Lite is een goedkoper abonnement om zonder advertenties naar video's op de dienst te kijken. YouTube Premium Lite kost 6,99 euro per maand. Daarmee is het goedkoper dan een regulier Premium-abonnement, waarvoor je 11,99 euro per maand betaalt.