Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Op Facebook circuleren advertenties voor pakketten van Amazon te kopen die niet opgehaald zijn. Voor een paar euro zou je een pakket met de waarde van enkele duizenden euro's kunnen kopen. Deze advertenties zijn vals en zijn een vorm van abonnementsfraude.
Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst. Als de inhoud van het pakket niet is toegestaan in de Europese Unie, dan zijn er verschillende mogelijkheden: Er wordt een monster genomen dat naar het laboratorium van de Douane gaat.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Als u op zoek bent naar manieren om verloren postpakketten van DHL en PostNL te verkopen, is Zerostock wellicht een goede optie voor u. Zerostock is een opkoper die zich richt op het opkopen van restpartijen en retourzendingen van grote bedrijven, waaronder DHL en PostNL.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Met behulp van de trackingnummers kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking® . Als er zeven (7) of meer dagen zijn verstreken sinds de verzenddatum en de ontvanger heeft bevestigd dat het item niet is aangekomen, kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk en/of ons een e-mail sturen.
De MRC verwijdert niet-opgeëiste goederen en artikelen die niet voldoen aan de bewaarrichtlijnen op de volgende manier: Goede doelen of welzijnsorganisaties - donaties aan non-profitorganisaties. Afval, recyclen en versnipperen - etenswaren, metalen, karton, papier, etc.
We zullen hieronder uitleggen wat dat inhoudt en waar u op kunt letten. Wat is pakketjesfraude? Een oplichter koopt op internet een product onder een valse naam en kiest voor de mogelijkheid om achteraf te betalen. De oplichter voert het adres in van het slachtoffer.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Na de laatste poging worden onbestelbare pakketten teruggestuurd naar de afzender . Om te voorkomen dat uw pakket wordt teruggestuurd of om alternatieve bezorgafspraken te maken, kunt u uw pakket volgen. Als u uw pakket wilt ophalen bij een UPS Customer Center, moet uw verzoek uiterlijk om 19:00 uur zijn ontvangen.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
In de meeste postsystemen wordt een verantwoord item dat niet bij de ontvanger kan worden afgeleverd, na een bepaalde periode meestal teruggestuurd naar de afzender . Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de afzender zijn item terugkrijgt als de ontvanger niet beschikbaar is of weigert het te accepteren.
Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.
De dingen die werden aangeboden, zijn kwijtgeraakt of nooit opgehaald door de persoon die het heeft besteld. Soms gaat het om fouten met adressen, beschadigde labels of situaties waarbij de geadresseerde niet meer bereikbaar is of overleden is. "Deze pakketten worden daardoor vaak vernietigd.
Elk pakket dat niet kan worden bezorgd en niet is opgehaald gedurende 90 dagen is fair game. Amazon verkoopt niet-opgehaalde goederen op zijn website . Pro tip: Sommige artikelen hebben krankzinnige bezorgkosten, dus controleer dit voordat u enthousiast wordt over een deal. Hetzelfde geldt voor pakketten van andere retailers die via de US Postal Service worden verzonden.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
Als je niet thuis bent bij een beveiligde levering gaat je pakje naar een Afhaalpunt in je buurt. Daar kan jij, of iemand anders, op vertoon van de beveiligde leveringscode het binnen de 15 dagen afhalen.
Wat gebeurt er als u niet thuis bent om te tekenen voor UPS? UPS laat een InfoNotice bij u thuis achter met de volgende geplande bezorgpoging of waar u het pakket kunt ophalen . Na drie bezorgpogingen wordt het pakket teruggestuurd naar de verzender.