We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode: iDEAL: binnen 3 werkdagen. Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen.
Retourdeals artikelen worden allemaal in nieuwstaat verkocht. Bestellen gaat net zoals bij een nieuw artikel. Wil je jouw retourdeal terugsturen, dan heb je na je aankoop ook 30 dagen de tijd. Voor vragen kun je altijd terecht bij onze klantenservice.
Wanneer de klant een artikel retour meldt in zijn koopaccount, kan hij automatisch een retourlabel downloaden voor een brievenbuspakje of pakket. Daarna plakt hij deze op de zending en stuurt hij de bestelling retour. Pas wanneer de retourlabel daadwerkelijk gebruikt is, worden er bij jou kosten voor gerekend.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.
Bol.com retourdeals biedt artikelen aan die zijn teruggestuurd door andere klanten van bol.com. Bijvoorbeeld omdat de kleur of het formaat niet goed was. Deze artikelen zijn aan een grondige check onderworpen door ons kwaliteitsteam en geschikt bevonden om opnieuw verkocht te worden.
Een online bestelling annuleren mag altijd. Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Heb je iets gekocht in de winkel? Dan zegt de wet: koop is koop.
U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.
De klant moet dan gebruik maken van het standaardformulier, of op andere wijze kenbaar maken dat hij het product niet meer wil. Bijvoorbeeld door het sturen van een mail. De verkoper moet dit dan weer bevestigen.
Voorwaarden retourneren
Een aantal artikelen kan je niet retour sturen, zoals cadeaukaarten en cadeaubonnen en ook audio-opnamen, video-opnamen, dvd's, computerprogrammatuur, ebooks, luisterboeken en games, kan je niet terugsturen.
De klant klikt op 'Download het retourlabel', print deze uit en bevestigt het etiket op het retourpakket. Wanneer je gebruik maakt van de bol.com retourservice, kunnen je klanten hun retourzending via PostNL en bpost ook zonder uitgeprint etiket inleveren bij het pakketpunt. Let op! Dit kan alleen bij PostNL en bpost.
Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.
Bij steeds meer webwinkels kun je producten met korting bestellen die door andere kopers zijn teruggestuurd.
Opmerking: We zullen de terugbetaling voor een product dat door Amazon wordt verzonden binnen maximaal 14 dagen verlenen. We bevestigen dit met een geautomatiseerde e-mail. Je kunt de terugbetaling zien op je bankrekening of op creditcardafschrift, maximaal 7 werkdagen nadat de terugbetaling is uitgegeven.
Klantenservice is gratis
Hebt u een vraag of een klacht over een dienst of een product dat u hebt gekocht? Dan moet u daarvoor meestal bellen naar de klantenservice. Bijvoorbeeld van uw energieleverancier of uw verzekeraar. Het bedrijf mag geen kosten voor de informatie rekenen.
De Online Webshop is verkoper bij bol.com. Je bestelt bij deze verkoper een artikel zoals je gewend bent via je vertrouwde account en betaalt aan bol.com.
De bol.com cadeaukaart is na aanschaf 3 jaar geldig. Via de saldochecker kun je zien hoe lang dit nog is. Tip: als je de cadeaukaart al gebruikt hebt, bewaren we die in je account met vermelding van het saldo en de geldigheidsdatum. Heb je nog een oude bol.com cadeaukaart?
Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.
Geen bedenktijd aankoop winkel
Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.
De webshop bol.com scoort een mooie 7 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.
De webshop retourplaza.nl scoort een 6 op een schaal van 10. Er is dus ruimte voor verbetering, maar dit wil niet zeggen dat retourplaza.nl per definitie onbetrouwbaar is. Deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.