De wet is vrij duidelijk en bij iedereen is het ook wel bekend dat consumenten na ontvangst nog 14 dagen de tijd hebben om een alsnog van de overeenkomst af te zien en de bestelling kan dan ook gewoon (tenzij er sprake is van een wettelijke uitzondering) geretourneerd worden.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
U kunt de levering persoonlijk weigeren wanneer de koerier op uw adres arriveert of iemand anders het namens u laten doen . Als u niet thuis was toen de koerier arriveerde en uw pakket voor uw deur werd achtergelaten, bel dan het koeriersbedrijf en laat hen weten dat u het pakket weigert.
Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren.
Een zending weigeren doe je als volgt:
Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
In de Domestic Mail Manual staat dat een geadresseerde na bezorging een poststuk kan markeren als "Geweigerd" en het ongeopend kan retourneren naar de postdienst, behalve wanneer het poststuk een Bulk Parcel Return Service (BPRS)-aantekening draagt .
Wat u moet weten. Als u zonder voorbehoud een leveringsbon voor ontvangst tekent, dan staat dat gelijk met de aanvaarding van de levering (tenzij de rechter anders beslist). U mag een volledige levering (vb.een volledige slaapkamer) niet weigeren als slechts één onderdeel ontbreekt of beschadigd is.
Om een deel van uw boeking te wijzigen of de afhaling te annuleren, neemt u zo snel mogelijk contact op met de klantenservice . Als uw wijziging vereist dat er nieuwe pakketlabels worden gemaakt, annuleren en vergoeden we uw oorspronkelijke boeking en vragen we u om opnieuw te boeken.
Wat gebeurt er met een pakket als een levering wordt geweigerd? Als de koerier een pakket opnieuw probeert te bezorgen, wordt het pakket bewaard in het magazijn of depot van de koerier . Als de bezorging na extra pogingen niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender.
Als de ontvanger van het pakket het niet meer wil, is het het beste om hem te vragen het pakket bij aflevering te weigeren . De koerier zal het pakket dan retourneren en wij zorgen ervoor dat het naar u wordt teruggestuurd.
Informeer de bezorger eerst beleefd dat u het pakket wilt weigeren bij aankomst . Zorg ervoor dat u duidelijk de reden voor weigering vermeldt. Zorg er vervolgens voor dat het pakket klaarstaat zodat de bezorger het mee kan nemen.
Kun je een pick-up niet wijzigen in MyDHL+, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 – 055 2000. Ook kun je een door jou geboekte koerier pick-up annuleren.
De Federal Trade Commission zegt dat u het wettelijke recht hebt om ongeordende goederen te houden . Bescherm uw identiteit. BBB adviseert om alle nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om identiteitsdiefstal te voorkomen. Wees voorzichtig bij het online invoeren van persoonlijke informatie en zorg ervoor dat u een beveiligde site gebruikt.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Bedenktijd bij koop of afstand
Dit wordt ook wel het herroepingsrecht genoemd. Binnen de termijn kun je laten weten dat je het product wilt retourneren en je krijgt dan binnen 14 dagen je geld terug, óók de bezorgkosten. De wet noemt dit het ontbinden van de koopovereenkomst.
Mijn klant heeft de DHL zending geweigerd, zitten hier kosten aan verbonden? Geweigerde zendingen gaan direct retour afzender. Hier zitten kosten aan verbonden. Bekijk deze hand-out voor een overzicht van de meest voorkomende toeslagen.
Antwoord: In principe is er de contractuele vrijheid die je als handelaar geniet. Met andere woorden: je mag zaken doen met wie je wilt, verkoopsweigering is dus in principe rechtmatig.
Het weigeren van het pakket betekent dat u het niet accepteert of in bezit neemt. Markeer het pakket als "Geweigerd": Als het pakket al is afgeleverd en u het wilt weigeren, kunt u "Geweigerd" op het pakket schrijven en het teruggeven aan de USPS-vervoerder . Zorg ervoor dat het pakket ongeopend is en in originele staat verkeert.
Als u de brief of het pakket heeft ondertekend, moet u de verzendkosten voor het terugsturen betalen .
Wanneer dat gebeurt, bieden Postal standards opties voor het weigeren van post. Domestic Mail Manual (DMM), Sect. 604.8.1.2 en Sect. 507.1.8.2 bieden twee gevallen waarin post kan worden geweigerd wanneer deze wordt aangeboden voor bezorging, of na bezorging. U kunt "Geweigerd" markeren en het ongeopend binnen een redelijke termijn retourneren .
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Niet thuis bij de bezorgpoging
Dan probeert de bezorger je pakje bij de buren te bezorgen. Lukt dit ook niet, dan laat de bezorger een kaartje met een 'niet-thuis code' achter. Met deze code kun je zelf, via track & trace, zien op welk PostNL-punt in je buurt het pakje is afgeleverd.
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?