Digitale dashboard - Specialist op het gebied van km correctie. Een nieuwe of tweedehandse digitale dashboard kopen is mogelijk, alleen dien je deze in te leren met de juiste kilometerstand. Het probleem is dat een kilometerstand digitale dashboard niet zomaar terug gezet kan worden.
Ja, het is mogelijk om een digitale kilometerteller terug te draaien met een OEM- of OBD-tool .
Kilometerstand terugdraaien erg lucratief
Helaas is het voor de koper extra nadelig: je betaalt te veel en je auto is minder goed dan je denkt. Je wordt gewoon bedonderd! Logisch dat het terugdraaien van de kilometerstand vanaf 1 januari 2014 strafbaar is in Nederland.
Als je de verkoper wilt aanspreken op een teruggedraaide kilometerstand, dan moet je bewijs leveren. Je moet bewijzen dat de stand is teruggedraaid en met hoeveel kilometer dit is gedaan. Via de website van de RDW kun je de tellerstand controleren en het rapport opvragen (voorheen Nationale Auto Pas).
Weet u niet hoe hoog de kilometerstand van een auto op dit moment is, maar wilt u wel weten of deze stand eerder logisch was? Dan kunt met de RDW-kentekencheck gratis een oordeel over de kilometerstand opvragen.
In de meeste nieuwe motoren is tegenwoordig een digitale kilometer teller ingebouwd. Zo een digitale teller terugdraaien is in de meeste gevallen mogelijk. Dit kost meestal wel meer tijd en hiervoor rekenen wij dan een kleine vergoeding.
Vraag een voertuiggeschiedenisrapport aan om te controleren op afwijkingen in de kilometerteller in de geschiedenis van het voertuig . Als de verkoper geen voertuiggeschiedenisrapport heeft, gebruik dan het VIN van de auto om online een voertuiggeschiedenisrapport te bestellen. Als u fraude vermoedt, neem dan contact op met de handhavingsinstantie van uw staat.
Bij tellerfraude is de kilometerteller van een voertuig losgekoppeld, gereset of veranderd om het weergegeven aantal kilometers te manipuleren. Ondanks dat het terugstellen van kilometerstanden bij wet verboden is, komt dit nog steeds op grote schaal voor.
Kilometer correctie vanaf € 75,00.
Het manipuleren van kilometertellerstanden is strafbaar. Een auto waarvan de teller is teruggedraaid, kan namelijk onveilig zijn en is duurder in de aanschaf en in het onderhoud.
Kan een digitale kilometerteller worden gereset? Helaas wel . In feite is het knoeien met digitale kilometertellersystemen waarschijnlijk effectiever omdat het moeilijker te herkennen is. Het display kan worden gewijzigd of de relevante geheugenchip kan worden geherprogrammeerd of vervangen.
Een elektronische kilometerteller is meestal gebaseerd op een magnetische puls. De teller registreert elke keer dat een speciaal bevestigd magneetje op een wiel langs de ontvanger beweegt een puls, en vertaalt dat in een wielomwenteling. Voor- of achteruitrijden maakt niet uit.
Vraag een RDW tellerrapport!
Het RDW tellerrapport is DE manier om erachter te komen of de tellerstand in het dashboard van de auto overeenkomt met het daadwerkelijk gereden aantal kilometers.
Mensen hebben tegenwoordig de mogelijkheid om de digitale kilometerteller van een voertuig terug te draaien . Ze doen dit vaak bij oudere auto's of tweedehands voertuigen om het te laten lijken alsof de kilometerstand van een auto veel lager is dan wat het in werkelijkheid is.
In sommige gevallen kan de kilometerteller door terugdraaien en andere oplichtingsacties niet meer goed functioneren. Ondanks de uitlijning worden er nog steeds onjuiste gegevens op het dashboard weergegeven. In zo'n geval is het vervangen van de kilometerteller door een nieuwe de meest geschikte optie.
Digitale dashboard - Specialist op het gebied van km correctie. Een nieuwe of tweedehandse digitale dashboard kopen is mogelijk, alleen dien je deze in te leren met de juiste kilometerstand. Het probleem is dat een kilometerstand digitale dashboard niet zomaar terug gezet kan worden.
Heb je twijfels of dit allemaal wel klopt, of mist het onderhoudsboekje volledig, dan kun je via de website van de RDW de kilometerstand van een auto controleren. De RDW beheert namelijk de centrale database waarin alle kilometerstanden van de auto's die in Nederland rijden worden opgeslagen.
M.a.w. de km stand mag alleen wijzigen door het gebruik van de auto, dus kilometers bijtellen als er mee gereden wordt.
Een digitale kilometerteller is lastiger te manipuleren. Software herprogrammering is op zijn minst vereist en weinig reguliere onderhoudstools kunnen wijzigingen aanbrengen in digitale kilometertellers. Helaas is er een hele zwarte markt voor het terugdraaien van digitale kilometertellers , dus er zijn tools die speciaal voor dat doel zijn gemaakt.
Via de website van de RDW kun je voorafgaand aan de aankoop controleren of de kilometerstand logisch is en gratis het RDW-voertuigrapport opvragen. Meer informatie hierover vind je op de website van de RDW.
Kan een import auto een NAP-rapport hebben? Ja, dat kan zeker. Elke auto op Nederlands kenteken beschikt over een NAP-rapport.
Het klokken van voertuigen is illegaal en dit kan leiden tot een gevangenisstraf van 3 maanden tot 5 jaar . In minder ernstige gevallen kan de overtreder eindigen met een boete of een proeftijd van maximaal 2 jaar.
Hulpmiddelen om kilometertellerfraude te voorkomen
Hiervoor is een speciaal hulpmiddel nodig, de zogenaamde OBD2-scanner, die verbinding maakt met de ECU van de auto om de werkelijke meting te scannen die door de sensoren wordt gerapporteerd. Als de meting die op het OBD2-apparaat wordt weergegeven niet overeenkomt met de meting op de kilometerteller, is dit een duidelijke indicatie van manipulatie .
Die marge verschilt per merk en model, maar een positieve afwijking tussen de 4 en 10% is normaal. Een navigatiesysteem geeft in het normale geval dus een lagere snelheid aan dan de snelheidsmeter van de auto, maar wel de meest nauwkeurige.