Kan niet inchecken met bankpas?

Dit kan meerdere oorzaken hebben: Het kan zijn dat je betaalpas of creditcard nog niet ingesteld is voor contactloos betalen. Als je betaalpas of creditcard is voorzien van het 'contactlos betalen logo' dan is het in principe mogelijk om contactloos te betalen. Neem contact op met je bank om dit in te stellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.rrreis.nl

Waarom is mijn betaalpas geblokkeerd voor OV?

Dan is je betaalpas waarschijnlijk geblokkeerd voor reizen met het OV. Dit gebeurt wanneer je de vorige keer bijvoorbeeld niet kon betalen door te weinig saldo op je bankrekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Wat gebeurt er als je niet uitcheckt met je betaalpas?

Normaal gesproken krijg je het restant meteen weer terug als je uitcheckt. Vergeet je uit te checken, dan betaal je dus de borgsom voor je reis. Als je twaalf keer niet uitcheckt, blokkeert het systeem je OV-chipkaart.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ret.nl

Wat moet je doen als je pinpas het niet meer doet?

Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Hoe kun je zien of je ingecheckt bent met pinpas?

Je houdt de kaart eenmaal voor de kaartlezer om in of uit te checken. Bij zowel in- als uitchecken hoor je een piepje en verschijnt de tekst 'Incheck/uitcheck OK'. Let er wel op dat als je, bijvoorbeeld, in bent gecheckt met je betaalpas of creditcard, je ook weer uitcheckt met dezelfde betaalbas of creditcard.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.rrreis.nl

Met bankpas inchecken bij openbaar vervoer

45 gerelateerde vragen gevonden

Waarom scant mijn pinpas niet?

Mijn pas is kapot

Haal uw pas uit de betaalautomaat. Maak de chip op de pas even goed schoon. Door vuil en vet kan de betaalautomaat de chip soms niet goed lezen. Probeer het opnieuw.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Hoe wordt inchecken met bankpas gecontroleerd?

Als een conducteur in de bus, tram, metro of trein de kaartjes komt controleren, wordt jouw bankpas gescand. De controleur kan dan alleen zien of en waar je bent ingecheckt. Ook kan de controleur zien wat de recente check-ins of check-uit zijn. Ze zien geen verdere gegevens van je betaalpas of creditcard.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ovpro.nl

Waarom kan ik niet pinnen in het buitenland?

De kans is groot dat je jouw betaalpas nog moet instellen voor gebruik buiten Europa. Het instellen hiervan gaat het snelst in de Rabo App, maar kan ook in Rabo Online Bankieren. Er zijn ook andere oorzaken, bijvoorbeeld: Je hebt je nieuwe betaalpas nog niet geactiveerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan ik met mijn ING pinpas betalen in het buitenland?

Dekking van je Betaalpas

Je Betaalpas staat standaard ingesteld op gebruik in Europa. Je kunt dan in heel Europa met je pas betalen en geld opnemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe zet je je pinpas op internationaal?

Pinnen buiten Europa aanzetten

Dan zet je pinnen buiten Europa zo aan: Ga naar 'Zelf regelen -> Betaalpassen'.Zet pinnen buiten Europa 'aan'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Is inchecken met pinpas duurder?

Ja, in- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is goedkoper dan een regulier kaartje kopen bij de buschauffeur. De prijs voor je reis is gelijk aan reizen met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ret.nl

Hoe duur is het als je niet uitcheckt?

We rekenen dan een correctietarief in verschillende situaties: Vergeten in of uit te checken: € 20. Vergeten in of uit te checken met kortingsabonnement: € 12 (€20 x 0,6) Ongeldig vervoersbewijs (niet ingecheckt): € 50.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ns.nl

Kun je OVpay uitzetten?

Gebruikers van deze betaalpassen hebben niet de mogelijkheid om OVpay uit te zetten. Zelfs het uitzetten van contactloos betalen, als dat mogelijk is, werkt niet voor OVpay.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Waarom wordt mijn betaalpas geweigerd?

Dit kan verschillende oorzaken hebben: De betaalpas is gesleten of defect. De betaalpas is niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Hoe deblokkeer je een betaalpas?

Is je bankpas gestolen, kwijt of ingeslikt door een geldautomaat? Meld dit zo snel mogelijk bij je bank. Of bel de Bankpassen Meldcentrale voor blokkering van je pas en het aanvragen van een nieuwe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe wordt OVpay gecontroleerd?

De controleur houdt uw mobiel, wearable of mobiliteitskaart tegen het controleapparaat.Houd uw smartphone, smartwatch of mobiliteitskaart tegen de lezer als u in- en uitcheckt. Ja, gebruik bij het in- en uitchecken altijd hetzelfde betaalmiddel (Apple Pay, Google Pay of mobiliteitskaart).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op xximo.com

Kan je met ING pas in Spanje betalen?

Betaalpas. Met een Betaalpas van ING kun je overal veilig betalen, in binnen- en buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan ik met ING betalen in Spanje?

Voor je Betaalpas betaal je niet apart, want die zit al in je betaalpakket. In euro's betalen of opnemen met je Betaalpas?Dan is dit in een EER-land gratis, tenzij de lokale bank zelf kosten rekent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Welke bank in Spanje rekent geen kosten?

Klanten van de ING Spanje kunnen zonder kosten pinnen bij de pinautomaten van de ING zelf, Euronet, Cashzone, Banca March, Euro Automatic Cash y Targobank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op spanjevandaag.com

Kan je in Spanje met ABN AMRO betalen?

Wereldwijd betalen

Gewoon via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Na het aanpassen kunt u direct wereldwijd pinnen en betalen met uw betaalpas.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Wat kost geld opnemen in Spanje?

Kosten pinnen in het buitenland

Betalen in vreemde valuta kost 1,2% over het betaalde bedrag. Een opname van contant geld met een betaalpas in vreemde valuta kost 1.2% over het opgenomen bedrag + € 3,50 per keer. Als je vreemde valuta opneemt, worden de kosten omgerekend naar euro's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Kan ik pinnen binnen Europa?

Binnen eurolanden kun je meestal zonder extra kosten betalen en geld opnemen met je betaalpas. Buiten eurolanden betaal je vaak extra kosten. Neem daarom ook een extra betaalmiddel mee op reis, bijvoorbeeld een creditcard.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan ik met mijn bankpas reizen?

Vanaf 31 januari 2023 kun je ook met je bankpas of mobiel betalen als je wilt inchecken voor een reis. Vooral als je niet vaak met de trein reist, hoef je vanaf dan niet meer achterin het ladekastje te zoeken naar je ov-kaart of er een aan te schaffen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvakantieman.nl

Kan ik met pinpas reizen OV?

In- en uitchecken met je betaalpas gaat op dezelfde manier als met je OV-chipkaart, zonder korting of abonnement. Je houdt je contactloze betaalpas, creditcard of mobiel tegen de kaartlezer of het poortje en je bent ingecheckt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ovpay.nl

Kan niet meer inchecken?

Werkt je kaart niet meer en lukt het je niet om via internet een nieuwe aan te vragen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart op 0900 - 0980 (gebruikelijke belkosten) en meld daar dat je kaart kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ret.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Welke bemesting voor hedera?