In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Simkaart is geblokkeerd. Simkaart is nog niet geactiveerd. Gebruik een ander toestel. Conflict met Apps.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Ga naar 'Instellingen' > 'Focus' > 'Niet storen' en controleer of deze functie is uitgeschakeld. Kijk of u bepaalde telefoonnummers hebt geblokkeerd. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten'. Controleer of het doorschakelen van oproepen is ingeschakeld.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Hoi @Oproep mislukt en welkom op het forum! Uit mijn hoofd kan dit betekenen dat jij niet voldoende bereik hebt om de oproep te plaatsen, of het nummer waar je heen belt is niet actief/bereikbaar.
Als u Niet storen hebt ingeschakeld, verschijnt er een maansikkelsymbool in de statusbalk en op uw toegangsscherm.
Als de microfoon niet werkt in een specifieke app
Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Microfoon'. Controleer of de app ingeschakeld is. Als de app toestemming heeft om de microfoon te gebruiken, of als de app niet wordt vermeld, neemt u contact op met de ontwikkelaar van de app.
Elk apparaat moet verbinding hebben met hetzelfde netwerk via wifi of Ethernet. Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bel via andere apparaten' en schakel vervolgens 'Bel via andere apparaten' in. Op de iPad of iPod touch gaat u naar 'Instellingen' > 'FaceTime' en schakelt u 'Bellen vanaf iPhone' in.
Als de VoLTE-registratie abnormaal is, kunt u geen oproepen ontvangen. Ga in dat geval als volgt te werk: Neem contact op met uw lokale provider om de VoLTE-functie voor uw simkaart te heractiveren en start uw telefoon vervolgens opnieuw.
Kan zijn dat je jouw toestel even moet herstarten (laat hem dan een minuut of 10 uit) zodat hij zich even helemaal opnieuw aanmeldt op het netwerk.
Test je simkaart in een ander toestel.
Als je simkaart in een ander toestel werkt, dan is er een probleem met je toestel. Neem contact op met de fabrikant van je toestel of reset je toestel naar fabrieksinstellingen. Let op: Een reset kan ervoor zorgen dat bepaalde gegevens of instellingen verloren gaan.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.