Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.
Kan ik het nog annuleren? Het versturen zelf kan je niet meer ongedaan maken.
Als betaler heeft u het recht om het onverschuldigd betaalde geldbedrag terug te eisen van de ontvanger. Dat staat in artikel 6:203 van het Burgerlijk Wetboek. De ontvanger is dus wettelijk verplicht om het terug te betalen.
Terugstorten via de bank
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
Ook het annuleren van een betaalverzoek doe je via het overzicht. Klik op het verzoek dat je wilt intrekken en klik vervolgens op de knop Betaalverzoek annuleren, onder de omschrijving van het verzoek.
Zodra het verzoek is geaccepteerd, kan het niet meer worden geannuleerd . Accepteer nooit een onverwacht geldverzoek, van een onbekende ontvanger, of als u vermoedt dat het een scam is.
Antwoorden (2) Bij een betaalverzoek is er nog niets terug te boeken. Terugboeken (storneren) kan pas als er een overboeking (betaling) heeft plaatsgevonden. Alleen automatische incasso's kunnen een gedurende bepaalde periode worden teruggedraaid.
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.
Het kan verzoeken om een terugdraaiing van de transactie . Als de begunstigde akkoord gaat, wordt de transactie binnen 7 werkdagen teruggedraaid. In het geval van een begunstigde van een ander filiaal, moet u persoonlijk naar het filiaal gaan om de bankmanager te ontmoeten voor de oplossing.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar.
Neem contact op met de bank of dienst waarlangs u geld heeft verzonden
Als u slachtoffer bent van een financiële scam, creditcardfraude of identiteitsfraude, neem dan onmiddellijk contact op met uw bank. Hoe eerder uw bank hiervan op de hoogte is, hoe groter de kans dat u uw geld terugkrijgt.
Als u geleend geld wil terugvorderen is het van belang dat u op een of andere manier kunt bewijzen dat er een lening is afgesproken. Dat kan op papier staan, maar ook blijken uit een sms of whatsapp bericht. Het is in ieder geval altijd aan te raden een lening schriftelijk te bevestigen.
Het is eenvoudig om een geplande betaling in te stellen vanaf uw ING-rekening, het is net zo eenvoudig – en snel – om deze te bewerken of te annuleren via de ING-app of Online Bankieren . Let op, het kan tot 2 werkdagen duren voordat de wijziging van kracht wordt. U kunt ook geen wijzigingen aanbrengen op dezelfde dag dat een geplande betaling verschuldigd is.
Via WhatsApp krijg je een betaallink die uitkomt op een nagemaakte Tikkie-website. Als je op deze nepsite inlogt, kunnen de fraudeurs bij je bankgegevens. Om met je gegevens te betalen of geld vanaf je rekening naar zichzelf over te maken.
Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.
Een Tikkie is een betaalverzoek via je telefoon. Met een betaalverzoek vraag je makkelijk geld terug aan vrienden of familie.
Neem contact op met uw bank of de klantenservice van de betaalapp om de foutieve UPI-betaling te melden . Houd uw transactie-ID en relevante gegevens bij de hand om te helpen bij het herstelproces. Als het probleem niet is opgelost, dient u een klacht in bij NPCI of de Banking Ombudsman.
Informeer allereerst uw filiaal of neem contact op met uw relatiebeheerder om het incident te melden . Noteer alle details met betrekking tot de verkeerde transactie. Mogelijk moet u naar het filiaal gaan om een schriftelijke aanvraag in te dienen en alle details samen met screenshots te overhandigen.
De bank is verplicht een foutieve overboeking op korte termijn te herstellen. Het bedrag moet worden teruggevorderd van de ontvanger. Daarna moet het worden overgemaakt naar het juiste rekeningnummer. De schade die is ontstaan door de verkeerde overboeking, kun je verhalen op de bank.
Kan ik het betaalverzoekje intrekken? Ja, dat is mogelijk. In de app kun je een verzoekje verwijderen. De betaallink kan dan niet meer gebruikt worden.
NL10INGB0005300114 met tegenrekening naam ING Bank NV. NL13ABNA0506417344 met tegenrekening naam ABN AMRO Bank NV.
Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.
Nee, een Tikkie is niet terug te boeken. Ook niet door ons. Want zodra je betaalt, wordt de betaling direct verwerkt.
Het slechte nieuws is dat een bank je uitgevoerde overschrijving niet kan annuleren, tenzij de fout bij de bank zelf berust. Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken.
Een eenmalig betaalverzoek blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig.Een betaalverzoek voor meerdere keren blijft na aanmaken 2 jaar geldig. Dit kan via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, QR-code of e-mail. De ontvanger kan het bedrag via de link betalen met iDeal.