Open Wi-Fi instellingen beheren, vervolgens helemaal naar beneden in het scherm voor Bekende netwerken beheren.Klik op het betreffende netwerk en selecteer Niet onthouden. Als het goed is kun je nu weer verbinding maken met het netwerk en het wachtwoord opnieuw instellen.
Herstart je modem
Probeer eerst het modem opnieuw te starten. Werkt dat niet, doe dan hetzelfde met je mobiele telefoon. Heb je geen wifi op 1 apparaat (maar op de rest wel)? Kijk dan of je op het apparaat de wifi wel aan hebt staan.
Controleer of de fysieke Wi-Fi-schakelaar op uw laptop is ingeschakeld. (Meestal wordt met een lampje aangegeven of Wi-Fi is ingeschakeld.) Voer de probleemoplosser voor netwerken uit. De probleemoplosser voor netwerken kan helpen bij het opsporen en oplossen van veelvoorkomende verbindingsproblemen.
Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
Kunt u nog steeds geen verbinding maken? Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Als u iOS of iPadOS 15 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart. Verwijder de software van uw draadloze netwerkkaart en installeer deze opnieuw.
Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel.
Selecteer het pictogram Netwerk of Wifi in het systeemmeldingsgebied. Kies in de lijst met netwerken het netwerk waarmee u verbinding wilt maken en selecteer vervolgens Verbinden. Typ de beveiligingssleutel (wordt vaak het wachtwoord genoemd). Volg eventuele aanvullende instructies.
Probeer is het wifi netwerk te verwijderen, wifi uit te zetten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten (In die specefieke volgorde).
Ten eerste kun je proberen om je Samsung telefoon uit- en aan te zetten. Daarnaast is het resetten van de netwerk instellingen een mogelijke oplossing. Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen.
Routers zijn vaak voorzien van de functie WPS (Wi-Fi Protected Setup). Deze functie is bedoeld om de procedure van het verbinden met een beveiligd draadloos netwerk vanaf een computer of een ander apparaat te vergemakkelijken.
De router benaderen
Sluit de router met een netwerkkabel aan op de netwerkaansluiting van je computer of laptop. Via een internetbrowser kun je in het configuratie menu van de router komen. De router benader je door het ip adres als internetadres in de browser in te voeren, vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.0.1.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Voer gebruikersnaam en wachtwoord van je modem-router in
Zoek het standaard wachtwoord in de handleiding van je router. Gebruik je de modem-router van je provider, dan zit daar meestal een kaartje bij met het wachtwoord. Controleer ook goed de onderkant van het apparaat voor informatie met inloggegevens.
Zowel bij Windows als bij Mac OS kan tijdens het opzetten van een verbinding tussen je PC of laptop en je range extender om een netwerkbeveiligingssleutel gevraagd worden. Dit is het wachtwoord waarmee je netwerk beveiligd is en wat je gebruikt om apparaten te verbinden met je (modem- )router.
De foutmelding “Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie” betekent dat Windows het IP-adres van het DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) niet kan ontvangen. Dit protocol kent automatisch IP-adressen toe aan apparaten die op het netwerk zijn aangesloten.
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.
Ga in het beginscherm naar 'Instellingen' en tik op 'Algemeen'. Tik op 'Zet over of stel iPad opnieuw in', kies 'Stel opnieuw in' en kies vervolgens voor 'Herstel netwerkinstellingen'. Probeer opnieuw verbinding te maken met het wifi netwerk.