Trek de stekker van de tv 30 seconden uit het stopcontact en steek de stekker dan weer in een stopcontact waarvan je weet dat het goed werkt. Als dat niet werkte, probeer dan een ander stopcontact. Als het rode stand-bylampje gaat branden, krijgt je tv stroom en gaat hij waarschijnlijk normaal aan.
Controleer de installatieplaats van het tv-toestel en de draadloze router. De signaalsterkte wordt mogelijk beïnvloed door de volgende zaken: Er zijn andere draadloze apparaten, magnetrons, fluorescerende lampen enz. in de buurt van het toestel geplaatst.
1 Schakel de TV in. Druk op de afstandsbediening op Menu/Home en ga naar > Instellingen. 2 Ga naar beneden en selecteer: Ondersteuning > Software-update > Automatische update. Let op: Schakel de televisie NIET uit voordat het bijwerken is voltooid.
Rechtermuisklik op start > Configuratiescherm >Weergave op kleine pictogrammen (rechtsboven) Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen(links) > Alle Netwerken > Streaming media opties > Schakel deze aan en volg de instructies. Herstart de PC en de TV en bekijk of je de Samsung Smart TV nu ziet.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub-verbindingstest starten. Heb je wel verbinding met internet? Check bij Instellingen→Algemeen→Netwerk →Netwerkstatus. Eventueel de tv resetten.
Uit welk modeljaar is mijn Samsung Smart TV? Op de achterkant van je Samsung TV is makkelijk te zien uit welk jaar jouw televisie komt. Dat kun je zien aan de middelste letter in het modeltype.
Zo update je een smart TV
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website.
Deze updates hebben als voordeel dat uw tv up-to-date blijft met de nieuwste inhoud, dat programmeerwijzigingen worden doorgevoerd en dat de algehele kijkervaring wordt verbeterd.
Een reset van je televisie lost soms je probleem op wanneer het beeld, het geluid of de instellingen van je tv niet meer werken. Een reset verwijdert wel al je instellingen en geïnstalleerde apps.
Als u de fabrieksinstellingen terughaalt, worden alle huidige gegevens en instellingen van het tv-toestel verwijderd (zoals de Wi-Fi-gegevens en gegevens van het bekabelde netwerk, uw Google-account en andere aanmeldgegevens, Google Play en andere geïnstalleerde apps).
Toegang tot SmartTV kan worden geblokkeerd door de router van het thuisnetwerk. De internetprovider kan helpen met het controleren van de beveiligingsinstellingen van de router (bijv. firewall, cloudbeveiliging).
Voer een softreset uit op de tv. Een softreset sluit de tv volledig af en start hem opnieuw op, in plaats van hem alleen maar in de stand-bymodus te zetten. Dit kan problemen oplossen die je mogelijk hebt met apps.
Als u de tv volledig wilt uitschakelen, houdt u de -toets op de afstandsbediening ingedrukt of drukt u op de aan/uit-knop onderop de tv. – Gebruikt u een andere afstandsbediening dan een Samsung-tv-afstandsbediening, dan wordt de tv mogelijk niet volledig uitgeschakeld.
Van de televisie mag een economische levensduur worden verwacht van zeven jaar. De resterende levensduur zal, uitgaande van de aankoopdatum, nog vierenhalf jaar zijn. Op basis van die verdeelsleutel kan de ondernemer achteraf coulance toepassen op de reparatiekosten.
Hoe lang je na de introductie van het apparaat nog updates ontvangt, verschilt per merk en daar binnen nog per productlijn. Android toestellen bieden minstens 2 jaar updates, Android One toestellen 3 jaar, Samsung smartphones 4 jaar en bij Apple krijg je zelfs 5 jaar updates.
De modelcode staat op de verpakkingsdoos of op de sticker aan de achterkant van je tv. Je kunt het ook vinden in het menu van je tv: 1 Toets de menu-knop van de afstandsbediening in. 2 Navigeer naar 'Ondersteuning'.
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de creditcard die je gebruikt. Controleer daarom het volgende: Is je creditcard verlopen? Controleer de vervaldatum op de voorkant van je creditcard.