Verwijder het Bluetooth-apparaat en voeg het opnieuw toe: Selecteer Start en selecteer vervolgens Instellingen > Apparaten > Bluetooth en andere apparaten. Selecteer bij Bluetooth het apparaat dat problemen geeft bij het verbinding maken en kies vervolgens Apparaat verwijderen > Ja.
Als u geen verbinding kunt maken met een van deze apparaten
Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire en het iOS- of iPadOS-apparaat zich dicht bij elkaar bevinden. Schakel uw Bluetooth-accessoire uit en weer in. Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire is ingeschakeld en volledig is opgeladen of aangesloten op stroom.
Tik op de iPad in Instellingen op 'Bluetooth', schakel Bluetooth in en tik op de naam van het apparaat.
Stel eerst bluetooth opnieuw in. Schakel zowel je iPad als het accessoire uit en weer in. Zorg dat bluetooth is ingeschakeld op beide apparaten. Controleer of beide apparaten nog voldoende acculading hebben.
Nieuw Bluetooth-apparaat koppelen lukt niet
Schakel de Bluetooth op je device uit en zet je device uit. Zet je device en Bluetooth-apparaat weer aan. Schakel Bluetooth weer in. Probeer opnieuw verbinding te maken.
Wanneer je de iPhone en iPad met elkaar wil koppelen oftewel synchroniseren open je op beide apparaten de instellingenapp. Ga naar het gedeelte iCloud. Stel nu in welke apps of media je wil laten synchroniseren. Let op want op beide apparaten moet met betrekking tot iCloud hetzelfde e-mailaccount actief zijn!
Wanneer de bron 'Bluetooth' voor de eerste keer geselecteerd wordt zal het apparaat automatisch in de koppelingsmodus gaan. Wanneer u nog een apparaat wilt koppelen dan dient u de knop 'OPTION' voor drie seconden ingedrukt te houden om de koppelingsmodus te starten.
Bluetooth en WiFi storen
Door WiFi uit te zetten op je Android toestel, iPhone of andere mobiel zouden de problemen met het bereik van Bluetooth opgelost moeten zijn. Indien dat niet het geval is, zou je eens na kunnen gaan of er wellicht een draadloos accesspoint in de buurt is die stoort op je verbinding.
Hiervoor ga je op beide apparaten naar de Instellingen-app en stel je handmatig in welke apps en materialen je wilt synchroniseren. Stappen om te synchroniseren: Zorg er eerst voor dat je op beide apparaten met hetzelfde Apple ID-account bent aangemeld en controleer of wifi op beide apparaten is ingeschakeld.
Ga op je iPhone, iPad of iPod touch naar Instellingen > [je naam]. Als je [je naam] niet ziet, tik op 'Log in op je [apparaat]' en voer daarna je Apple ID en wachtwoord in. Voer één van de volgende stappen uit: iOS 16: tik op 'iCloud' en schakel elke app of functie in die je wilt gebruiken.
Als u uw iPhone of een ouder iPad-model met een Lightning-poort wilt opladen, verbindt u deze met uw iPad met de Apple USB‑C-naar-Lightning-kabel. Als u een Lightning-naar-USB-kabel hebt, kunt u deze combineren met de Apple USB‑C-naar-USB-adapter. Daarna steekt u de adapter in uw iPad.
Afhankelijk van de Bluetooth-apparaten die verbinding maken, verschijnt tijdens de koppeling een scherm waarop u een wachtwoord moet ingeven. De code om dit product met een ander Bluetooth-apparaat te koppelen is 0000 (vier nullen).
Om te testen of jouw telefoon over de juiste Bluetooth versie beschikt kun je in de Playstore / App store een gratis App downloaden om dit te checken. Bijvoorbeeld de BLE checker van Donly. Als het scherm na installatie blauw kleurt en de melding “BLE supported” verschijnt, is de telefoon geschikt.
iPhone 11 bluetooth-audio met twee apparaten
De feature maakt het mogelijk om vanaf één iPhone het geluid naar twee apparaten tegelijk te versturen via bluetooth.
Wanneer de JBL speaker niet meer goed verbindt met je telefoon of wanneer het geluid stoort, helpt het soms als je hem reset. De reset zet de speaker terug naar de fabrieksinstellingen, waardoor sommige storingen worden opgelost.
Als uw draadloze hoofdtelefoon JBL niet voldoende zijn opgeladen, kunnen ze geen verbinding maken met uw apparaat. Controleer ook of uw draadloze oortelefoons JBL voldoende zijn opgeladen te kunnen zijn geëvenaard naar het apparaat waarmee u ze wilt gebruiken.