Chiptuning is perfect af te lezen op de print-out die de dealer moet meesturen naar BMW met een eventuele garantie-aanvraag. Chiptuning is perfect af te lezen op de print-out die de dealer moet meesturen naar BMW met een eventuele garantie-aanvraag.
Is chiptuning zichtbaar bij de Dealer? De vermogensoptimalisatie wordt voor elke auto specifiek gemaakt/geschreven waarvoor het voor dealer doormiddel van hun diagnose apparatuur vrijwel niet mogelijk is om de tuning zichtbaar te krijgen. Als de Dealer over een vermogensbank beschikt is het wel zichtbaar uiteraard.
Is chiptuning traceerbaar ? De gemiddelde dealer kan met hun diagnoseapparatuur niet gauw herkennen dat de auto is getuned. Om er zeker van te zijn kunnen wij bij bepaalde ECU's de software zodanig aanpassen dat de chiptuning niet traceerbaar is.
Zien of die gechipt is kan door te kijken naar turbodruk en inspuiting in de vagcom log, ABT schijn je ook makkelijk te kunnen zien via vagcom of gewoon door een stempel in het boekje van je auto of een sticker op de kofferbak.
Het is absoluut mogelijk om de tuning ongedaan te maken. Bij chiptuning wordt namelijk in alle gevallen een kopie van het originele bestand opgeslagen. Daarnaast wordt ook de tuning op kenteken bewaard. U kunt dus altijd terug naar zowel het origineel als weer terug na de tuning.
Vagtechniek is specialist in chiptuning voor BMW. Door aanpassingen te maken in de motormanagementsoftware is het mogelijk om uw BMW meer vermogen te geven. Na chiptuning heeft uw motor ongeveer 25% meer koppel- en motorvermogen. Bij een gelijkblijvende rijstijl kan de motor ook een paar procenten zuiniger worden.
Stage 1: U kiest voor deze methode als u een betrouwbare en veilige vermogenstoename wilt. Tevens is deze methode ook geschikt voor uw auto als u meer, maar niet het maximale uit uw motor wilt halen. Deze tuning methode is veilig en is ook één van de meest gekozen stages.
Chiptuning is perfect af te lezen op de print-out die de dealer moet meesturen naar BMW met een eventuele garantie-aanvraag. Chiptuning is perfect af te lezen op de print-out die de dealer moet meesturen naar BMW met een eventuele garantie-aanvraag.
De percentages liegen er niet om; tot wel boven de 20% aan extra vermogen en trekkracht. Een auto fabrikant kan voor uw auto hetzelfde betekenen, echter betaalt voor hetzelfde product honderden euro's extra door marketing technische redenen.
Over het algemeen wordt de motor na chiptuning zo'n 5 - 10% zuiniger. Een voorwaarde hiervoor is wel dat dezelfde rijstijl als voor de chiptuning toegepast wordt. Het probleem hier is vaak dat wanneer de motor meer vermogen krijgt(en dat gebeurt bij chiptuning), dat dat extra vermogen ook gebruikt gaat worden.
Ja, chiptuning is legaal. Mits je jezelf aan de regels van het RDW blijft houden. Als je motor met meer dan 20% wordt verhoogd, dan moet je de auto laten herkeuren. Het vermogen van je auto wordt meestal op de offerte van het tunen gezet.
Chiptuning in het bijzonder
Meer nog, motortuning wordt door de hoger vermelde Ministeriële omzendbrief van 12 maart 2010 uitdrukkelijk verboden.
CHIPTUNING STAGE 1 NU VAN 400,- VOOR 200,- INCL. BTW.
Wat is chiptuning benzine? Door de modificatie van motormanagementsoftware of het plaatsen van externe producten kan ATM via zogenoemde 'chiptuning' betere prestaties uit benzinemotoren halen.
Dit is lastig te achterhalen. Je zou het kunnen zien als je de computer opent. Dan kan het zijn dat er op de chip een merk staat van een tuner. Gemiddeld komt bij het een standaard tuningchip van een gemiddelde diesel (TDI) zo'n 30 PK erbij.
Moderne turbomotoren worden aangestuurd door een ECU (Electronic Control Unit, of motorregelapparaat). Door in deze ECU aangepaste software te plaatsen waarin de hoeveelheid brandstof, turbodruk en inspuiting is aangepast, is 25 – 30% toename van het vermogen mogelijk.
De downpipe met of zonder kat wordt direct op de turbo gemonteerd en is daarmee het eerste gedeelte van je uitlaat. Dit gedeelte van je uitlaat zorgt bij moderne auto's voor luchtafvoer uit de cilinders. Met een downpipe kan hier nóg meer lucht doorheen, waardoor je een harder en dieper geluid krijgt.
Een stage1 chiptuning duurt voor de meeste auto's 1 a 2 uur. Een stage1+ en stage2 chiptuning duurt gemiddeld 3 a 4 uur. Aanpassingen van de DSG / S-tronic tuning valt binnen de tijdsopgave van de motortuning. Tuningen van deze merken dienen altijd minimaal één dag neergezet en achtergelaten te worden.
Stage 3 chiptuning bij Ecu-Soft is een geavanceerde manier van het tunen van je auto. Er stroomt door bijvoorbeeld het plaatsen van een grotere turbo meer koele lucht naar de motor waardoor het vermogen van de motor nog verder wordt verbeterd dan bij stage 1 of stage 2 chiptuning.
Met chiptuning stage 2 kunt u het maximale vermogen uit uw auto halen. Deze stage is vergelijkbaar met stage 1+. U kiest voor stage 2 als u een voertuig met motorupgrades heeft. Hiermee bedoelen wij aanpassingen als een turbo of een downpipe.
De laatste stap is Stage 4 tuning. Hierbij maken we een zg. Forged motor. Dit betekent dat de motor wordt voorzien van gesmede zuigers en drijfstangen, en een aangepaste cilinderkop met speciale nokkenassen.