Het gebruikmaken van PayPal is veilig. Verkopers of webshops krijgen nooit jouw bankgegevens te zien. Als je wilt inloggen met PayPal, ga dan altijd naar de website of app van PayPal.
We houden elke transactie 24/7 in de gaten om fraude, phishing en identiteitsdiefstal te voorkomen. Elke transactie wordt streng bewaakt dankzij onze geavanceerde encryptie.
PayPal is een veilige en zeer efficiënte manier om van over de hele wereld geld te verzenden en te ontvangen. Het is echter geen vervanging voor een bankrekening of creditcard. In plaats daarvan moet je het zien als een aanvullende manier om geld van en naar andere PayPal-gebruikers te verplaatsen.
Paypal beschermt de verkopers met verkopersbescherming. Deze bescherming dekt alleen transacties voor per post verzendbare, fysieke en tastbare objecten. Om in aanmerking te komen voor de bescherming moet je een bewijs van levering kunnen overleggen.
Betaaldienst PayPal gaat jaarlijks een vergoeding van 12 euro afboeken bij accounts die een jaar lang niet zijn gebruikt. Vanaf 16 december wordt het bedrag bij accounts afgeschreven waarop in het afgelopen jaar niet is ingelogd of waar geen transactie mee is gedaan.
Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
Open een gratis PayPal-rekening.
En dat alles zonder uw financiële gegevens te delen. Online verkopen, betalingen accepteren en facturen naar uw klanten sturen. Eenvoudig en veilig verkopen aan iedereen, overal en altijd.
Voordelen van betalen via PayPal:
Betalen via PayPal kan anoniem: de ontvanger ziet alleen het e-mailadres wat je gebruikt hebt. Bij een betaling via bijvoorbeeld iDEAL zullen ze ook de naam zien zoals deze op je bankafschrift staat.
Het is gratis om een rekening te openen via PayPal. Je kunt een privérekening openen op eigen naam voor privégebruik en online aankoop en verkoop als particulier. Bijvoorbeeld voor verkopen via marktplaats. Je kunt ook kosteloos een zakelijke rekening bij PayPal openen onder je bedrijfsnaam, bijvoorbeeld als webwinkel.
Om je PayPal account te verwijderen log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens staat er onder het tabblad 'Mijn rekening' de link 'Profiel'. Druk daarop. Vervolgens ga je naar 'Rekeninginstellingen' en kies je voor 'Rekening opheffen'.
Meld u aan bij uw PayPal-account. Staat er geld op uw rekening, dan ziet u dit op het Overzicht-scherm. Klik op Geld accepteren. Klik op Overschrijven naar uw bank.
De betaling wordt binnen twee werkdagen van uw rekening afgeschreven als we uw volledige betaalinstructie ontvangen: op een dag die geen werkdag is, of. na de volgende uiterste tijden op werkdagen voor rekeningen geregistreerd in de volgende landen: 16.00 uur in Nederland.
Als je geen creditcard hebt, kun je namelijk prima een PayPal account openen en gebruiken. Er zijn twee opties om een PayPal account zonder creditcard te activeren, hier gaan we straks verder op in: Je koppelt een bankrekening aan je PayPal account.
Bedrijven kunnen geld van uw rekening halen met automatische incasso's. Vaak werkt dat handig, maar soms wordt er onterecht of teveel afgeschreven.
De belangrijkste verschillen zijn als volgt: Via iDeal betaal je direct en zonder omwegen via je eigen bank, terwijl je bij PayPal de betaling doet via een PayPal-account dat je zelf hebt gecreëerd. Dit account is gekoppeld aan je bankrekening.
PayPal houdt de betaling dan vaak 1 a 2 weken achter zodat met er zeker van is dat er van fraude geen sprake meer kan zijn. Dit noemt men een 'uitgestelde betaling'. In deze situaties denk je dus betaalt te hebben, maar is het bedrag dus nog niet vrijgegeven en dus ook nog niet bijgeschreven op onze rekening.
De belastingdienst kan niet kijken in je Paypal, omdat PayPal eigenlijk niets meer is dan jouw digitale portomonee, waarmee je geld kunt uitgeven en/of ontvangen.
Alternatief voor creditcard betalingen
De klant stort namelijk geld vanaf zijn bankrekening of creditcard op de Paypal-rekening. Zo krijgt u toch toegang tot de creditcards, maar zonder dat de klant zijn creditcardgegevens hoeft achter te laten. Ook consumenten zonder PayPal-rekening kunnen betalen.
Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Om de gegevens van je bankrekening of PayPal-account te wijzigen, ga je naar Uitbetalingsinstellingen en selecteer je 'bewerken' of 'toevoegen'. Nadat je een update aangevraagd hebt, dien je de beveiligingsprocedure te volgen om de door jou gemaakte wijzigingen te bevestigen.
Vul bij PayPal account het e-mail adres in van uw PayPal account (controleer dit goed, want Rabobank kan het PayPal account niet verifiëren). Je PayPal account kan gebruikt worden in alle webwinkels waar je PayPal wilt accepteren; binnen Rabo OmniKassa kun je maar één PayPal account gebruiken.
Hieronder vind je enkele voorbeeldberichten:
Neem contact op met onze Klantenservice op 015678945 of [email protected] om een terugbetaling aan te vragen.