Niet verzekerd na het opvoeren
Het laten opvoeren van een scooter, snorfiets of bromfiets is vaak geen slimme zet. Ten eerste riskeer je flinke boetes of zelfs inbeslagname van je vervoersmiddel. Ook loop je uiteraard meer risico op geldboetes vanwege snelheidsovertredingen.
De bromfiets zal dan ten eerste niet meer geldig verzekerd zijn. Doet er zich een verkeersongeval voor, dan riskeer je zelf op te draaien voor de kosten. Het opvoeren van je scooter is onwettelijk, dus je riskeert een strafrechtelijke veroordeling voor de politierechtbank.
Gaat je bromfiets sneller dan 66 kilometer per uur? Dan kan je kentekenbewijs ingevorderd worden. Ook maakt de politie een WOK-melding aan als je brom-/snorfiets is opgevoerd-melding. Dit is een 'Wacht Op Keuren status' in het kentekenregister bij de RDW.
Het opvoeren van scooters is niet illegaal, op een opgevoerde scooter rijden wel. Snorscooters (deze hebben een blauwe kentekenplaat) mogen niet sneller rijden dan 25 kilometer per uur.
Reacties. Een snelheidsbegrenzer die men in en uit kan schakelen en snelheidsbegrenzers met afstandsbediening zijn verboden." Als bij controle de politie het gebruik van een dergelijke snelheidsbegrenzer aantreft dan kan men voor drie strafbare feiten een sanctie of een proces-verbaal krijgen.
Een 70 met 50 kop haalt met een 16mm carbje met gemak de 70km en als je wat meer tijd hebt ook makkelijk de 80.
Re: 80cc i.p.v 49,9cc scooter
Je krijgt een bekeuring voor te hoge constructiesnelheid: N083 a, tm 10 km te hard = 45 euro boete N083 b, meer dan 10 tm 15 km te hard = 70 euro boete.
Bromfiets niet uitgerust met (tenminste) een linkerbuitenspiegel: €95. Bromfiets voldoet niet aan gegevens kentekenbewijs: €140. Niet goed leesbare kentekenplaat: €90. Foute afmeting van het voertuig: €160.
Als je scooter niet verzekerd is dan kun je een boete van 350 euro krijgen. Het RDW is verantwoordelijk voor het uitreiken van boetes betrekking hebben op de staat van je scooter. Als je scooter niet verzekerd is of niet aan de wettelijk vastgestelde veiligheidseisen voldoet dan krijg je een boete van het RDW.
Wat kost opvoeren gemiddeld
Het opvoeren van je scooter kan bij ons al vanaf 35,- Euro. Hierbij wordt de varioring verwijderd. Als het om een 4-takt scooter zonder injectie gaat kan een nieuwe CDI ervoor zorgen dat de scooter een stuk sneller rijdt. Het vervangen van de CDI kan al vanaf 70,- Euro.
De oplossing is om er een 60cc of 70cc cilinder op te laden zetten, de variateur te laten ontgrenzen, zwaardere rolletjes er in en dan vervolgens een 25 of 35 km cdi er in. Je hebt dan meer koppel waardoor je veel sneller optrekt maar je begrens je toeren veel lager door de langzamere CDI.
Met een snorfiets mag je niet harder dan 25 km per uur. Met een bromfiets mag je niet harder dan 45, 30 of 40 km per uur (alleen op de rijbaan of op het fietspad binnen of buiten de bebouwde kom).
Opgevoerde bromfiets niet verzekerd
Een opgevoerde bromfiets is niet verzekerd. Ook als de bestuurder zich houdt aan de maximum snelheid. De bestuurder van een opgevoerde bromfiets loopt daarom een groot risico. De onverzekerde bestuurder betaalt namelijk zelf de schade die door zijn handelen ontstaat.
Hoeveel kilometer per uur mag mijn snorfiets op de rollerbank gaan voordat ik een boete krijg? Een snorfiets mag tot 35 kilometer per uur gaan op de rollerbank. Vanaf 35 kilometer per uur wordt een proces-verbaal opgemaakt.
Veel mensen weten niet zeker of een scooter ook geflitst kan worden door een flitspaal. Hier komt men helaas pas achter wanneer men thuis een prent ontvangt. Scooters met een geel kenteken mogen op dezelfde weg rijden als auto's. Dit betekent dat zij in dezelfde detectielus rijden als auto's.
Op de rijbaan is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 30 kilometer per uur.
Als je gedurende de rit voortdurend met de snelheid van 30 km/uur zou rijden, dan zou je daar 25/30 x 60 minuten = 50 minuten over doen. In de praktijk zal je niet voortdurend 30 km/uur (kunnen) rijden -dat kan alleen in een ideale situatie-, dus de echte rit zal wat langer duren dan 50 minuten.
Door verhoging van de maximum bromfietssnelheid op de rijbaan kunnen bromfietsers als meer gelijkwaardige weggebruikers meerijden met het autoverkeer. Hierdoor neemt de kans op onveilige situaties tussen bromfietsers en automobilisten af.
De 50cc (brom) Quad rijdt maximaal 45km p/u. De (motor) Quads rijden een stuk sneller. De maximumsnelheid en kracht is weer afhankelijk van het aantal cc's. Je kunt al een (motor) Quad kopen met 150cc maar ook een met 300cc of 500cc.
met dit volledige pakket op je scooter haal je een snelheid van rond de 75 km/h.
De voertuigen zorgen volgens de briefschrijvers voor lichamelijk letsel ten gevolge van ongevallen, door de uitstoot van schadelijke stoffen en dankzij geluidsoverlast. Ook bevordert het gebruik overgewicht en diabetes, omdat mensen te weinig bewegen. Dat kan zelfs een vroegtijdige dood betekenen.
In Nederland zal een 100cc niet veel harder dan 110 gaan, en de kans is groot dat er dan ook een tandwielverhouding voor een Nederlandse baan op de kart gemonteerd is. In het buitenland zijn er inderdaad banen waar de karts veel harder gaan, en 140 is dan best haalbaar.
Echter staat er een snelheid van 60km/uur op de Europese typegoedkeuring. Dit is volgens de RDW een opgave van de fabrikant. Volgens de RDW is er geen maximumsnelheid voor dit type voertuigen.