Ja, u kunt bellen naar klantenservice via 152, geeft u het nummer door zodat de medewerker voor u kan nagaan als het nummer nog actief is.
Voor 2014 konden ook niet mobiele nummers beginnen met 06, denk bijvoorbeeld aan het vroegere noodnummer 06-11. Maar vanwege de schaarste aan 06-nummers zijn die allemaal verhuisd naar andere plekken. Inmiddels is ruim 90% van alle mobiele nummers beginnend met 061, 062, 063, 064, 065 en 068 vergeven.
Wat krijg je precies te horen als een mobiele telefoonnummer niet meer in gebruik is? Als het nummer helemaal niet meer in gebruik is dan hoor je dit inderdaad. Als het nummer nog wel actief is (~6 maanden bij prepaid) maar niet in gebruik dan gaat het over of gaat ie naar voicemail.
Telecomproviders die bij de ACM een 06-nummer aanvragen moeten die binnen een jaar uitgeven aan klanten. Wanneer dit niet wordt gedaan mag de toezichthouder de nummers intrekken.
Het is al langer bekend: de 06-nummers raken op in Nederland. Op dit moment is 91 procent van de 60 miljoen nummers in gebruik. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil nu graag inzicht in het aantal actieve en inactieve nummers.
Jammer genoeg zijn er criminelen die telefoonnummers van anderen gebruiken om te bellen met mensen dit wordt inderdaad spoof calls genoemd. Hier kun jij en wij niets aan doen om het tegen te houden Het advies dat wij geven is om vooral niet terug te bellen.
De oplichter heeft vaak toegang tot privégegevens van slachtoffers. Mogelijk zijn deze gegevens illegaal verhandeld op internet of via een datalek in handen van de crimineel gekomen. De gegevens komen bijvoorbeeld uit data van callcenters of via het hacken van websites van bijvoorbeeld internetwinkels.
Om je nummer over te nemen heb je een T-Mobile simkaart met een telefoonnummer nodig. Het nummer op de simkaart is tijdelijk. Dit tijdelijke nummer wordt namelijk omgezet naar je oude, vertrouwde telefoonnummer. Goed om te weten: het telefoonnummer dat je mee wilt nemen moet actief zijn.
Elke keer dat een mobiel netwerk zijn beschikbare nummers opgebruikt, kunnen ze een nieuwe batch bestellen, waarvan bekend is dat deze in veelvouden van 1,000 tot 5,000 tegelijk is. Deze nummers worden vervolgens toegekend aan nieuwe klanten die nog geen nummer hebben of niet van plan zijn hun oude nummer te behouden.
Op de site van Autoriteit Consument & Markt (ACM) kun je opzoeken hoelang je nummer bestaat en of je nummer geporteerd is. Als je nummer geporteerd is, dan betekent dat dat het ooit is uitgegeven door een bepaalde provider en vervolgens is overgezet naar een andere provider.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon. Let wel, als je direct de voicemail krijgt wil het niet altijd zeggen dat je geblokkeerd bent.
Het snelste is bellen naar de klantenservice. Je krijgt dan direct gratis een nieuw nummer. Je oude nummer kun je daarna niet meer terugkrijgen, de keuze is definitief en onherroepelijk! De klantenservice is gratis te bellen via 1200 met je mobiel of 0800-0402 met elke NL telefoon.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.
Ja, telefoonnummer 06 1409 4100 is het telefoonnummer dat wij gebruiken voor onze uitgaande verkoopgesprekken. We gebruiken dit wanneer we klanten bellen met een mooi aanbod. Sinds 1 januari 2020 zijn we namelijk verplicht om met 'nummerweergave' te bellen.
Je bent vaak niet de enige die wakker ligt met de vraag: van wie is dit 06-nummer dat je mobiel belt? Daarom zijn er websites als wieheeftgebeld.nl, waar mensen dit nummer op kunnen plaatsen. Door op elkaar te reageren, ontdek je dan wie er gebeld heeft.
Nummers die niet meer in gebruik zijn worden uitgegeven zodra Vodafone deze weer mag uitgeven. Echter, het is niet mogelijk om nummers die je niet meer hebt, om deze opnieuw aan te vragen. Nummers worden automatisch vrij gegeven en als jij een nieuw abonnement neemt dan krijg je gewoon weer een ander nummer.
Telefoon vernietigen, hoe werkt dat? Uw mobiele telefoon wordt vernietigd met een shredder. Deze machine vermaalt uw telefoon en daardoor ook uw vertrouwelijke data en gegevens. Er zijn bedrijven die bij u op locatie telefoons kunnen vernietigen.
Een ander bedrijf met een lange historie is Gsmloket – ook een bedrijf waar je je mobiele telefoon kunt inleveren voor geld. Gsmloket is misschien wel de aanbieder waar je het meest voor je telefoon kunt krijgen.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
U vraagt nummerbehoud aan bij uw nieuwe aanbieder. Hij doet de aanvraag bij uw oude aanbieder. Uw oude aanbieder mag deze aanvraag niet weigeren. Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst.
Als je prepaid belt, kun je op ieder moment nummerbehoud aanvragen. Dit doe je als je een abonnement bestelt bij dezelfde of een andere provider. De verwerkingsduur is maximaal 10 werkdagen, maar meestal wordt je nummer binnen 2 werkdagen meegenomen naar je nieuwe abonnement.
Je merkt onbekende oproepen of sms'jes op in je geschiedenis. Hackers kunnen je telefoon afluisteren met een sms-trojan. Of ze kunnen zich voordoen als jou om persoonlijke informatie van je dierbaren te stelen. Houd een oogje in het zeil, want beide methoden laten 'broodkruimels' achter als uitgaande berichten.
Met het telefoonnummer van die vriend kunnen ze in WhatsApp of andere sociale media zijn of haar profielfoto zien. Deze voegen de fraudeurs vervolgens toe aan hun eigen WhatsApp account (met een willekeurig telefoonnummer), om geloofwaardiger over te komen.