Hoe hoger de CTR, hoe lager je kunt bieden. Google ziet advertenties met een hoge CTR als interessant voor haar gebruikers. Jij gebruikt je CTR om te bepalen hoe aantrekkelijk een pagina of advertentie is.
De gemiddelde CTR in AdWords is 1.91% voor search en 0.35% voor display. Maar een gemiddelde blijft gewoon een gemiddelde. Dus, als een vuistregel, een goede AdWords click-through rate is 4-5%+ op het search netwerk of 0.5-1%+ op het display netwerk.
Hoge CTR: > 5-50% Gemiddelde CTR : 5% Lage CTR: 1 - 3% Zeer lage CTR: < 1%
Een gemiddelde normale CTR is tussen de één en twee procent, hoewel het niet abnormaal is om drie tot vijf procent te behalen. Als je onder de één procent scoort, kun je het beste je advertentie opnieuw bekijken. Misschien is de doelgroep te groot, niet juist afgebakend of is jouw boodschap niet goed geformuleerd.
De (click-through rate) CTR is laag wanneer gebruikers niet op uw advertenties klikken. Gemiddeld is een goede CTR 0,030% of hoger. Hoe lager uw CTR, hoe minder vaak LinkedIn uw advertentie weergeeft. Het resultaat is dat u minder conversies en veel hogere kosten per lead ontvangt.
Op YouTube ligt de gemiddelde CTR tussen de 2% - 10%. Goede kanalen bereiken een CTR van 12, soms wel meer dan 20%!
De unieke weergaven staan voor de keren dat jouw updates zijn getoond aan unieke LinkedIn-leden.
Wat is de gemiddelde CPM? De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
PPC staat voor pay-per-click. PPC reclame is een marketing methode. Iedere keer dat iemand op jouw reclame klikt moet jij een bedrag betalen. Het meest populaire pay-per-click kanaal is Google Ads.
Een gemiddelde open rate van een kwalitatieve mailinglijst ligt tussen de 30% en de 50%. Dit kan per branche verschillen maar ook zitten er verschillen tussen bijvoorbeeld een nieuwsbrief en een klantenlijst.
De formule voor de berekening van een CPM is heel simpel. De prijs voor de advertentie wordt gedeeld door het bereik van het desbetreffende medium en vermenigvuldigd met 1.000. Dit is de cost per thousand. Voorbeeld: Een advertentie kost 500 euro en via het medium worden gemiddeld 100.000 mensen bereikt.
CPC') worden berekend door de totale kosten van uw klikken te delen door het totale aantal klikken. De gemiddelde CPC wordt gebaseerd op de werkelijke kosten per klik (werkelijke CPC). De werkelijke CPC is het bedrag dat daadwerkelijk in rekening wordt gebracht voor een klik op uw advertentie.
Als klein of middelgroot bedrijf wil je natuurlijk ook gebruik maken van social media campagnes of adverteren. Het creëren en lanceren van een effectieve campagne die zijn doel bereikt vraagt om een financiële investering. De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
Facebook-advertenties hebben wel zin
Maar het is toch ook normaal dat jongeren als eerste de nieuwe snufjes willen uitproberen. Daarnaast is te zien dat ouderen wel heel trouw dagelijks gebruik blijven maken van Facebook. Adverteren op Facebook heeft dus zeker wel zin voor de leeftijdsklassen vanaf 40 jaar.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
CPM is de Engelstalige afkorting van Cost-per-Mile. CPM is een afrekenmodel voor online adverteren waarbij de adverteerder betaalt per duizend keer dat een advertentie is vertoond. Een vertoning van een advertentie wordt ook wel een view of een impressie genoemd.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
Cost per mille. De kosten voor 1.000 impressies op jouw Facebook advertentie. Als je met je Facebook advertentie zoveel mogelijk mensen wilt bereiken, richt je dan vooral op de CPM.
Impressies is het aantal keer dat een advertentie is vertoond en een advertentie kan natuurlijk meerdere keren aan dezelfde persoon getoond zijn. Bereik zegt echt iets over het aantal individuen dat de advertentie op zijn scherm heeft gehad.
3. Hoe vaak is je bijdrage (post of update) bekeken. Klik je in je dashboard op '… weergaven van bijdragen', dan kun je per update die je geplaatst hebt zien hoe vaak deze in de tijdlijn van LinkedInleden voorbij gekomen is. Let op, het is niet zéker dat ze het gezien of gelezen hebben.
Het derde tabblad is ook interessant, deze geeft weer uit welke branches jouw profielbezoeken komen en wat voor beroep ze hebben. Boeiende informatie om bijvoorbeeld je updates en blogs op aan te passen. Je doelgroep kennen is superbelangrijk, anders klets je langs elkaar heen.
Hoe vaak je thumbnails zijn getoond aan kijkers op YouTube via geregistreerde vertoningen. Hoe vaak kijkers een video hebben bekeken nadat ze een thumbnail hebben gezien. Geschat aantal kijkers dat je content heeft bekeken in de geselecteerde periode. Het aantal legitieme weergaven voor je kanalen of video's.
Open rate: je boekt succes wanneer 15% tot 26,5% van de ontvangers je nieuwsbrief opent, zegt MailChimp. Volgens Campaign Monitor halen mailings gemiddeld een open rate van 17,92%. Click rate: klikt 1,2% tot 5% door om meer te lezen? Dan scoor je goed.