Het gemiddelde verbruik: 7,4 l/100 km (CO2: 167 g/km). Voor maximaal rijplezier is de Golf GTI bovendien uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel en progressive steering.
GTI is snel maar niet bloedsnel, je rijd de gemiddeld weggebruiker ermee eruit, 245 PK is meer als genoeg. En qua verbruik valt het allemaal wel mee, om eerlijk te zijn let ik hier niet meer op, maar ongeveer 400/500km op een volle tank.
Volkswagen Golf 1.0 TSI. De eerste bak uit deze top 10 zuinige auto's is de Volkswagen Golf 1.0 TSI. Met een verbruik van 1 op 16 duurt het met deze bak wel even voordat je weer moet tanken. De Golf is de perfecte zuinige middenklasser.
Het gemiddeld verbruik van de Golf R is 8,5l op 100km en bij het sportiever rijden gaat dit naar 11 liter wat wel te verwachten is in deze sportieve hatchback. Het rijcomfort is aangenaam in de comfort modus en doet bijna denken dat je met de 'gewone' Golf aan het rijden bent.
Het begon in 1976 met een 1,6-liter injectiemotor van 110 pk die door een groep Volkswagen-ingenieurs in hun vrije tijd in een standaard Golf was gelepeld. Tegenwoordig heeft de Golf GTI meer dan het dubbele aan vermogen – een machtige 245 pk!
De GTE heeft dankzij die elektromotor zelfs 30 Nm extra koppel ten opzichte van de GTI. Volledig elektrisch is de actieradius 60 kilometer en kun je maximaal een snelheid van 130 km/h bereiken. De GTD krijgt eveneens meer vermogen dan de vorige; 200 pk.
Toyota Corolla
Lang heeft de Toyota Prius de ranglijst aangevoerd, met een verbruik van amper 1 op 25.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
95, 98 en/of super E10 kan in de GTI.
De Golf GTI is een hot hatchback-versie die wordt aangedreven door een 2,0-liter turbocharged direct-injection benzinemotor (TSI) die 245 PS (180 kW; 241 pk) en 370 N⋅m (273 lbf⋅ft) produceert. De carrosserie is vrijwel identiek aan die van de GTE, maar de GTI is uitgerust met andere wielen, emblemen en rode grille-accenten.
2020-2024 | 5-deurs, hatchback | automaat
De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 59.955. De voorwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 180 kW (245 pk) en een maximum koppel van 370 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 7,4 l/100km (1 op 13,5).
Wil je de best rijdende GTI, kies dan deze generatie. Wil je voor een meer 'premium' allround beleving gaan, dan kun je beter een jong gebruikte Volkswagen Golf 7.5 GTI of Golf GTI TCR kopen. En dan hebben we natuurlijk de Golf 7.5 ook nog. Qua fit & finish de fraaiste!
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
De Volkswagen XL1 is de zuinigste auto.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Een auto is zuinig wanneer het 1 op 20 kilometer rijdt. Dat betekent dat je met 1 liter brandstof 20 kilometer kunt rijden. Onzuinig rijden staat gelijk aan 1 liter brandstof op 3 kilometer. Een gemiddelde benzineauto rijdt ongeveer 1 op 15.
De Toyota Prius noteerde een gemiddeld verbruik van 2,52 liter per 100 kilometer. Dat is 1 op 39,68 voor mensen die graag heel onduidelijk communiceren hoe zuinig hun auto is.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto's met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
Hij heeft hetzelfde piekvermogen van 245 pk als de GTI en deelt een koppel (400 Nm) met de GTD. Gewicht voorkomt dat de GTE de snelste is van 0-60, maar hij klokt nog steeds een respectabele 6,7 seconden - minder dan een halve seconde langzamer dan de tijd van de GTI.
GTI staat voor Gran Turismo Iniezione. De term werd populair nadat Volkswagen hem in 1976 gebruikte als modelnaam voor een sportieve versie van de Volkswagen Golf met een vermogen van 110 pk.