Deze set komt met 6x variorollen in maat 6,5 gram. Dit is voor de meeste scooters die 50+ lopen een prima gewicht.
Ontworpen voor topprestaties en betrouwbaarheid, biedt deze variateur een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding. Met inbegrip van hoogwaardige 6.7 grams rollen, garandeert deze set een verbeterde rijervaring voor jouw scooter.
Standaard zit in een nieuwe Piaggio Zip 6,5 gram variorollen.
De gewichten of rolletjes in je scooter zitten in een speciaal deel dat de snelheid regelt. Als de rolletjes zwaarder zijn, kan de scooter sneller optrekken, maar misschien minder hard gaan. Als ze lichter zijn, kan het andersom zijn: sneller gaan maar minder snel optrekken.
Lichtere rollen zorgen voor een hoger toerental, en zwaardere rollen voor een lager toerental. Wanneer je het juiste gewicht rollen hebt, trekt de scooter van stilstaand tot topsnelheid gelijkmatig op. > De cilinders vervangen, de cilinder bepaald de toevoer van de brandstof.
Opvoeren 4-takt
De 4-takt wordt vaak alleen beperkt met een cdi (ontstekingsregeling) en een vario-ring. Door de vario-ring te verwijderen en de cdi aan te passen rijdt de scooter meteen een stuk sneller. Gemiddeld rijdt de scooter 60 à 65 km/u na de aanpassing.
Deze kit bevat een 80cc Malossi ECU, een Malossi 80cc cilinder, een Malossi Multivar, 7,5 gram rollen, een Malossi luchtfilterelement en Malossi witte trekveren. Met deze setup kun je een snelheid van 65 tot 75 km/u bereiken, afhankelijk van de respons van je scooter.
Het vervangen van de rolletjes van je scooter is een belangrijk onderhoudsaspect om de prestaties op peil te houden. Over het algemeen is het aanbevolen om de variorollen tussen de 5000 en 10000 kilometer te vervangen, afhankelijk van het scootermerk en rijgedrag.
Variateur MULTIVAR van Malossi. Deze sport variateur zorgt ervoor dat het beschikbare vermogen van de motor beter wordt afgegeven. Hierdoor zal de scooter beter accelereren en tevens zal de topsnelheid ligt toenemen. De MULTIVAR variateurs worden door de ingenieurs van Malossi zelf ontworpen en getest.
Welke variorollen heb ik nodig in mijn scooter? De 7,5 gram originele variorollen van Piaggio/Vespa zijn aan te raden voor de beste afstelling bij een Piaggio Zip of Vespa Sprint/Primavera iGET 4t 3v met brom, Malossi of THNDR ECU, 80cc of begrenzer en Malossi variateur.
Vario Rollen - Sym Fiddle 2S - Origineel - Nr 5 - 5,9 Gram. Vario rollen Origineel, let op alle varia onderdelen worden los geleverd.
Deze retro scooter is van alle moderne gemakken voorzien, rijdt heerlijk en heeft bovendien een zeer gunstig prijskaartje. Wat de prijs/kwaliteit betreft doe je zeker een goede koop, de kwaliteit van de Sym scooters is namelijk verrassend goed. De Mio is geschikt voor dagelijks gebruik en bovendien erg zuinig.
Hoeveel gram variorollen heb ik nodig? Wij adviseren voor een standaard Vespa Sprint, Primavera of Piaggio Zip de 8,0 gram variorollen van Bobotech. Met deze variorollen heb je een goede balans tussen een snelle optrek en hoge topsnelheid.
Lichtere rollen is meer toeren maar NIET meer koppel en zwaardere rollen is minder toeren en NIET een hogere top... bij TE lichte rollen krijg je overtoeren en bij te zware meestal dipjes door te weinig toeren. Trekveren staan hier los van.
Het kan te maken hebben met brandstoftoevoer, zoals een verstopte brandstoffilter, een verstopte brandstofleiding of een defecte brandstofpomp. Een slechte ontsteking kan ook een rol spelen, bijvoorbeeld door een defecte bougie, een ontstekingsmodule of een verkeerd afgestelde ontsteking.
Maar voor een hoge topsnelheid kom je al snel uit bij een andere CDI (voor carburateur) of ECU (voor de nieuwere injectie scooters). Het meest verkochte product om op te voeren is de Malossi Multivar. Deze set is geschikt voor elk model Piaggio Zip en hiermee haal je het maximale uit je scooter.
Beschrijving. De Malossi 80cc cilinder is een hoogwaardige upgrade voor Piaggio / Vespa 4T2V/3V scooters. Deze cilinder is ontworpen om de prestaties van de scooter te verbeteren door de motorverplaatsing te vergroten van 50cc naar 80cc, wat resulteert in een toename van het vermogen en de snelheid.
Gemiddeld is de snelheid die bereikt kan worden met deze kit hoger dan 80 km/h. Niet toegestaan op de openbare weg! Deze 'Big Bore' cilinder voor Piaggio 4-takt scooters heeft een goede prijs kwaliteit verhouding en compleet geleverd met zuiger en pakkingen. De originele cilinderkop past op deze 80cc cilinder zip 4t.
Betrouwbare prestaties: Malossi vario rollen zijn ontworpen om consistente en betrouwbare prestaties te leveren. Optimale snelheid: Door de juiste vario rollen te gebruiken, kun je de snelheid en acceleratie van je scooter optimaliseren.
Dit hangt wel sterk van de soort scooter af. Een Zip SP H20 zal bijvoorbeeld ongeveer 20 KM harder gaan en een Vespa LX snor 5 tot 15 KM harder. Het hangt puur van het type scooter af wat voor resultaten er worden behaald na het verwijderen van deze ring.
De verschillen zijn tegenwoordig klein, maar een 2-takt motor trekt over het algemeen sneller op én haalt een hogere topsnelheid dan een 4-takt motor. Dat komt omdat een 2-takt motor de vermogenscyclus in slechts 2 slagen afrondt. Bovendien bestaat hij uit minder onderdelen, waardoor ze lichter zijn.
De oplossing is om er een 60cc of 70cc cilinder op te laden zetten, de variateur te laten ontgrenzen, zwaardere rolletjes er in en dan vervolgens een 25 of 35 km cdi er in. Je hebt dan meer koppel waardoor je veel sneller optrekt maar je begrens je toeren veel lager door de langzamere CDI.