De BMW 1-serie is zeer betrouwbaar, mits die niet mishandeld is. Daarin schuilt een zeker risico. Veel zogenaamd sportieve rijders stellen de techniek zwaar op de proef. Kijk dus goed uit of de auto netjes is behandeld en tijdig, deskundig onderhoud heeft gehad.
BMW levert de 1 Serie in ons land voorlopig met 2 benzine- en 3 dieselmotoren. Het beschikbare vermogen loopt uiteen van 116- tot 306 pk. Voor onze testauto - mét automaat - geven de Duitsers een verbruikscijfer op van 1 op 18,9. In de dagelijkse praktijk schopten wij het tot een score van 1 op 11,8.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Het rijplezier van BMW is nu bereikbaarder dan ooit. De BMW 1 Serie rijdt u met Private Lease namelijk al vanaf € 545,- per maand.
SOORTEN ONDERHOUD. Eens in de 24 maanden of na iedere 25.000 tot 35.000 kilometer. Eens in de 24 maanden noodzakelijk voor uw BMW. Eens in de 48 maanden of na 50.000 tot 70.000 gereden kilometers.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 5,90 liter per 100 km en hij weegt 1250 kg. De APK is geldig tot 07-04-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 152,92 per kwartaal.
BMW's zijn een goede mix van luxe en snelheid, van comfort en veiligheid. De meeste BMW rijders veranderen hun auto niet, tenzij ze hun BMW upgraden naar het volgende model, ongeacht hoeveel het ze kost om hem te onderhouden. Natuurlijk kunnen BMW's goed passen bij de ene persoon en niet bij de andere.
Met stip op nummer 1 staat Lexus, met een betrouwbaarheidsscore van 98,7 procent. Geheel onverwacht is dit niet. Lexus komt in veel onderzoeken naar boven als een van de meest betrouwbare merken.
Het belangrijkste verschil tussen deze twee luxewagens is dat BMW de voorkeur geeft aan sportief rijgedrag, terwijl Mercedes de voorkeur geeft aan comfort en luxe. BMW voertuigen bieden sportief rijgedrag met betere rijeigenschappen, betere vering en betere motoren en transmissies.
De BMW 3-serie is nieuw binnen komen rijden in de top 10 zuinigste auto's, zowel bij de diesel- als de benzineauto's. Het model is op de achtste plaats de hoogste nieuwe binnenkomer bij de grote dieselauto's.
Waar moet je op letten
In dat geval kan het zijn dat je vrij snel je remblokken, remschijven en schokdempers moet vervangen. Daarnaast kent de eerste generatie nog wel eens problemen met de distributieketting. De spanner die daarop zit is vrij zwak en dat kan er voor gaan zorgen dat de motor minder goed loopt.
CONCLUSIE. De nieuwe BMW 1 Serie is de best rijdende auto in zijn klasse: vooral de kwaliteit van de besturing en de wegligging zijn ongeëvenaard. Hij kan de achterwielaandrijving gemakkelijk missen.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau J.D. Power kun je het beste gaan voor Lexus, Porsche, Toyota of Volkswagen. Het Britse What Car maakte een top zes van Suzuki, Lexus, Toyota, Kia, Mitsubishi en Subaru. De conclusie is dus duidelijk: met een Japanse auto, met name een Toyota of een Suzuki, zit je vaak wel goed.
Hoeveel Kilometer Kan Een BMW Rijden? Een BMW met benzinemotor kan maximaal 509.697 kilometer rijden. Een BMW met een dieselmotor kan maximaal 568.708 kilometer rijden. De meeste BMW's zullen maximaal tussen de 350.000 en 450.000 kilometer afleggen afhankelijk van staat van onderhoud en het model.
Een van de grootste pluspunten van rijden in een BMW, is het rijcomfort van deze Duitse bolide. BMW's hebben een uitstekende wegligging, mede omdat de gewichtsverdeling van dit automerk zeer uitgebalanceerd is. Ook sturen BMW's gemakkelijk en soepel. En verder maken ze op de snelweg nauwelijks geluid.
De aantrekkingskracht van BMW is erg groot. De meeste mensen kopen deze wagen omdat het model vele voordelen heeft, een grotere ruimte en het een aantrekkelijke auto is. Maar ongeacht van alle kenmerken is de BMW 1-Reeks ook populair omdat het een BMW is.
Alle BMW modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10.
De BMW 1-serie is een modelserie uit de compacte middenklasse van BMW en het instapmodel van de autofabrikant.