Luchthavens en buiten Nederland gevestigde bookingsplatformen (zoals Booking.com, Expedia en Travelbird) zijn niet bij het SGR aangesloten.
SGR staat voor 'Stichting Garantiefonds Reisgelden'. Het is een non-profit organisatie in Rotterdam die garant staan voor vooruitbetaalde reisgelden van consumenten. Daarvoor moet je wel geboekt hebben bij aangesloten reisorganisaties.
Vakantie geboekt via Booking.com? Gerechtshof oordeelt dat Booking.com géén reisagent is in de zin van het verplichtstellingsbesluit Bpf Reisbranche.
Booking.com begon ooit veelbelovend, maar biedt meestal geen enkel voordeel ten opzichte van direct boeken. En is dus vaak zelfs duurder dan wanneer je zelf om korting vraagt!
Ons advies "BOEK NOOIT VIA BOOKING.COM" als er wat aan de hand is laten ze je compleet vallen en verwijzen naar hun voorwaarden, waarin ze voor niks verantwoordelijk zijn. Typische gedrag van een grote arrogante organisatie naar een consument, die zijn recht toch niet kan halen vanwege de kosten.
Daarom heeft booking.com een klantenservice die ook telefonisch bereikbaar is. Indien u in Nederland bent kunt u via het volgende nummer contact opnemen met klantenservice booking.com: 070 770 3884. Dit is een lokaaltelefoonnummer waardoor u dus ook alleen maar het lokale tarief betaalt.
Een mobiele prijs is een speciaal gereduceerde prijs, die alleen zichtbaar is wanneer iemand onze app gebruikt of onze website bezoekt via een mobiele browser.
Kortom; Prettig Reizen biedt de consument niet de zekerheden die een ANVR aangesloten reisorganisatie wel biedt - redelijke voorwaarden, goede klachtafhandeling, een betrouwbare garantieregeling (SGR) en het Calamiteitenfionds – maar wel een alternatieve garantieregeling reisgelden (TGCR).
D-reizen is aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.
SGR gaat ten behoeve van de retail de regeling verruimen, waardoor buitenlandse touroperators niet meer als risico dragende omzet worden gezien.
Per 1 februari 2021 wordt er door SGR-deelnemers een bijdrage van €5,- per persoon per boeking in rekening gebracht. Omdat jij als reiziger hier ongetwijfeld meer informatie over wil, hebben wij hieronder een aantal veelgestelde vragen opgesteld.
De uitgiftedatum van je voucher kun je vinden op jouw voucher. Hoe lang duurt het voordat de voucher met SGR-garantie wordt terugbetaald? De reisorganisatie zal uiterlijk binnen 12 maand na uitgifte van de voucher met SGR-garantie terug moeten betalen.
Booking.com, opgericht in Amsterdam in 1996, is uitgegroeid van kleine Nederlandse startup tot een van 's werelds grootste e-commercebedrijven voor reizen.
Booking.com is alleen gevestigd in zijn geregistreerde kantoor in Amsterdam en niet in de kantoren van de ondersteunende bedrijven die wereldwijd te vinden zijn.
1.1. Hoe werken de betaaloplossingen van Booking.com? Wij kunnen gastbetalingen voor u faciliteren op een manier die past bij de behoeften van uw accommodatie. We kunnen u betalen met een virtuele creditcard (VCC) of via bankoverschrijving, volgens de voorwaarden die u voor uw accommodatie heeft gekozen.
Als je boeking is geannuleerd, betaalt Booking.com je onmiddellijk terug. De verwerkingstijd is, afhankelijk van je bank, 7 à 10 dagen. Neem rechtstreeks contact op met je bank als je vragen hebt.
Het reserveringsnummer en pincode kan u vinden in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het maken van een reservatie.
Op deelnemende hotels krijg je dan 10% extra korting op je boeking en ook kun je profiteren van extra's, zoals gratis luchthavenshuttles naar het hotel, welkomstdrankjes, laat uitchecken en meer. Voordelen die toch leuk zijn, als je deze mee kunt pikken.
Wat zijn de voordelen van Booking.com? Je meldt je accommodatie aan en je hebt toegang tot miljoenen mensen die op zoek zijn naar een accommodatie. De wereld aan gasten ligt dus aan je voeten. Je potentiële gast hoeft niet allerlei websites af te struinen, want ze hebben in 1 klap toegang tot miljoenen accommodaties.
Booking.com behoort met meer dan 1 miljoen accommodaties en zo'n 116 miljoen beoordelingen (reviews) tot de bekendste website voor zowel boekingen als recensies. De accommodaties zelf betalen fors voor de boekingen die zij via booking.com binnenkrijgen: tot maar liefst 50% van de prijs dragen zij aan de bemiddelaar af.
Bij veel hotels kan een kamer alleen worden geboekt met een creditcard. Dit komt omdat de creditcard de reservering en de betaling hiervan garandeert – zowel voor de hotelier als voor u. Ook zonder creditcard kunt u uiteraard een hotel boeken.