Wat in 1870 begon als een klein fourniturenwinkeltje is vandaag de dag uitgegroeid tot een beroemde warenhuisketen met haar flagship store gevestigd in een historisch gebouw op de Dam. De Bijenkorf staat vooral bekend om de luxe merken en stijlvolle producten die het aanbiedt.
In 1975 bracht de Bijenkorf een eigen-merk cosmetica op de markt onder de naam "Bijenkorf Cosmetica". Guy van Rooijen de eerste Nederlandse visagist hielp daarbij.
De Bijenkorf is een luxe warenhuisketen met een zevental vestigingen in Nederland. Het bedrijf werd opgericht in 1870 en groeide uit van een kleine fourniturenwinkel in Amsterdam tot een landelijke warenhuisketen.
De Bijenkorf is het merken warenhuis van Nederland met shops van Louis Vuitton, Gucci, Hermes, Ferragamo, Burberry, Hugo Boss, Apple, Nespresso, Chanel…
De Bijenkorf is synoniem met ultiem winkelplezier. Het is ook die belevenis van dat winkelplezier dat het bedrijf onderscheidend maakt. Sfeer, ambiance, emotie – een succesvol lifestyle warenhuis is theater. En alle ingrediënten die daaraan kunnen bijdragen kregen een intense aandacht.
Warenhuisketen de Bijenkorf staat te koop. Dat meldt de Britse krant The Guardian.
Miljardairsfamilie. De Brits-Canadese miljardairsfamilie Weston kocht het Londense retail-icoon Selfridges in 2003 voor 598 miljoen pond, en bracht het onder in een concern waar ook luxe warenhuizen in Ierland en Canada onder vallen. In 2011 voegden de Westons daar ook de Bijenkorf aan toe.
Een groene toekomst. De Bijenkorf staat voor stijl en kwaliteit, maar ook voor verantwoordelijkheid en een duurzamere levensstijl. Daarom hebben we doelen opgesteld voor 2025. Zo willen we alleen nog maar duurzamere merken verkopen en onze CO2-uitstoot verminderen met 29,4%.
Merk en missie
De Bijenkorf is het meest creatieve, inspirerende en duurzame warenhuis, waar iedereen zich bijzonder kan voelen. Deze missie is de leidraad voor alles wat we doen, voor onze gebouwen, evenementen, communicatie en medewerkers. We hebben vijf waarden, die samen het dna van de Bijenkorf vormen.
Het penthouse op het gebouw tussen de Bijenkorf en hotel Krasnapolsky aan de Dam staat in de verkoop. Vraagprijs: 11,5 miljoen. Het gaat om het penthouse op adres Dam 3 met uitzicht op het Koninklijk Paleis en het Nationaal Monument.
Vanaf heden zullen de merken APC, Balenciaga, Burberry, Céline, Chloé, Coach, Ferragamo, Isabel Marant, Loewe, Mulberry en Valentino verkrijgbaar zijn in de winkel. Daarnaast heeft Longchamp een vergrote shop en is er een groot aanbod van Marc Jacobs en Fred De La Bretoniere.
Toen fuseerde het met Vendex, het moederbedrijf achter V&D. In 2011 werd de Bijenkorf overgenomen door Selfridges. Bij de Bijenkorf werken in totaal zo'n 2.500 mensen, het hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost.
Hier vindt men nieuwe shops van merken als COS, Max Mara, Maje en Sandro. Andere nieuwe merken zijn Canada Goose, Levi's, Reiss en Scotch&Soda en vanaf het voorjaar Marc Cain en Zadig & Voltaire. Het dames designeraanbod wordt uitgebreid met o.a Balmain, Dolce & Gabbana, Dsquared, Givenchy en Moncler.
Deze Moda Italia Italiaanse herenmode kenmerkt zich door de luxe stijl waarmee de kleding wordt gemaakt. Voor J. Style is iedereen uniek. Het merk heeft zich ontwikkeld tot de exclusiviteit van de herenmode.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld.
1. Nike. Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50.
De overname van het moederbedrijf van de Bijenkorf is afgerond. De Thaise Central Group en het Oostenrijkse Signa zijn nu officieel de nieuwe eigenaren van de Selfridges Group. De deal werd vorig jaar vlak voor kerst aangekondigd.
De Bijenkorf komt definitief in handen van Central Group uit Thailand en de Oostenrijkse Signa Holding. De kopende partijen hebben tot een overeenkomst kunnen komen met de huidige eigenaar Selfridges. Door de transactie wordt een groot deel van de Selfridges groep onderdeel van Central en Signa.
De Bijenkorf heeft zeven filialen in Amstelveen, Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam en Utrecht. Dat waren er meer, maar die winkels zijn gesloten. Ook gooide de Bijenkorf de strategie al om. Zo werd in 2016 afscheid genomen van het populaire koopjesfestijn 'Dolle Dwaze Dagen'.